gewoon betalen of prutsen om gratis te rijden?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Bart

Bericht door Bart »

Steven schreef:voila soms krijg ik hier de indruk da iedereen met alles en nog wat wil foefelen wat niet mag volgens de regels wat een gedachte, doe gewoon wat je moet doen zeg ik steeds en zit ni 24/24 en 7/7 achterdeurtjes te zoeken
Het is te zeggen :D .
Ik wist niet dat er hier zo'n foefelaars zaten op dit forum 8) .
Ik heb het nogal gezegd hé, ze zouden die boetes op zwart rijden sterk de hoogte moeten injagen. In Nederland zijn ze daar al goed mee bezig, en volgens ik heb vernomen van een collega van ns zijn het aantal zwartrijders de laatste maanden sterk gedaald in Nederland.
Steven

Bericht door Steven »

beginnen met de pakkans vergroten zeg ik altijd, die ligt momenteel nog te laag, wat baten hoge boetes als de pakkans te klein is
Wout

Bericht door Wout »

Zeer juist en vooral op de korte trajecten is het zwartrijden weer n rage aan het worden en dit blijkbaar door alle lagen van de bevolking.
Boete maal 4 mss.
Steven

Bericht door Steven »

bwa een boete van 12,5€ is misschien niet veel ma ge moet de meeste hun gezicht is zien op het moment ze de rekening krijgen, dan is 5€ zelfs te veel dus het ligt ni zozeer aan de waarde dan wel aan het feit dat men gepakt is en meer moet betalen dan het gewone biljet dat men anders moest betalen
Steven

Bericht door Steven »

voila effe apart gezet want het ging daar al meer over die boetes en zo dan den topic zelf
Wout

Bericht door Wout »

Wat is nu 12.5euro voor zoiets, sommige TBG rekenen allen het supplement aan ipv de boete.
Steven

Bericht door Steven »

tja das dan geen boete natuurlijk :(
Pieter

Bericht door Pieter »

Ik heb ene keer bijna een boete gekregen omdakik zogezegd mijn hand nie had opgestoken bij het opstappen en helemaal achteraan in de trein zit.

Goe weten dak altijd mijn hand opsteek, maar geen 5 min in deur hang tot de tbg ffe uitstapt.

Da vink ook wel jammer dan dat ze u verdenken van zwartrijden howel mijn kamer bijna volbehangen is met treinticketjes (en kamer behangen met die kleine ticketjes, daar hebde er veel voor nodig ze...)

GreetZ
Pieter
Wout

Bericht door Wout »

zoals gewoonlijk moeten de mensen goede bedoelingen het bekopen omwille van mensen met slechte bedoelingen maar het is dan ook uw taak om ervoor te zorgen dat ge de TBG verwittigd hebt als ge niet in orde bent.
msts.be

Bericht door msts.be »

Bart schreef:In Nederland zijn ze daar al goed mee bezig, en volgens ik heb vernomen van een collega van ns zijn het aantal zwartrijders de laatste maanden sterk gedaald in Nederland.
Maar hoe controleert men dan in Duitsland ? Daar wordt er op de meeste Regio-of S-Bahn treinen niet gecontroleerd omdat die rijtuigen en stellen uitgerust zijn zodat men zonder TBG kan rijden (onze AM86 heeft dat ook , met die spiegels en afzonderlijke deurlamp , maar dat is niet echt aangeslagen en er wordt vrijwel altijd met een TBG gereden) ..

Misschien is het omdat Regio en S-Bahn treinen gesubsidiëerd worden door de deelstaten en dat het dan niet uitmaakt ofdat de treinen dan wel vol of leeg , dan wel er zwart-of niet zwartgereden wordt omdat men dan toch altijd inkomsten heeft .. alhoewel dit weinig waarschijnlijk zal zijn natuurlijk.. :wink: :roll:
JPL107
Contacteer:

Bericht door JPL107 »

Een boete van 12,5 euro vind ik veel te weinig. Hier in Finland is het 60€.
De pakkans is ook veel te klein, vooral op korte trajecten in grote steden. Ze mogen dus van mij de boetes en de pakkans verhogen.
Joeri

Bericht door Joeri »

Er zijn vaak perroncontroles, alhoewel het aantal afhangt van regio tot regio.
Steven

Bericht door Steven »

de boetes zijn de volgende

1)
* reizen zonder vervoerbewijs of zonder vooraf verwittigen
* reizen met ongeldig vervoerbewijs
* niet naleven van bepalde zaken zoals
reisverlenging of klas verhoging
handbagage of dieren
verboden trein rijtuig of afdeling
kinderen en senioren

onmiddelijke betaling in de trein = 12,5€
betaling binnen de 14 kalenderdagen = 50€ (volwassenen) 25€ (minderjarigen)

2)
gebruik van vervallen treinkaart of algemeen abonnement
betaling binnen de 14 kalenderdagen = 50€ (volwassenen) 25€ (minderjarigen)

het niet betalen van deze bedragen binnen de 14 dagen geeft een bijkomdn bedrag van 190€

3)
bevuilen of beschadigen van materieel
in geval van bevuilen minimum 25€ in geval van beschadigen minimum 50€

4)
inbreuk op rookverbod
onmiddelijk betalen is 12,5€ en anders 50€ binnen de 14 dagen

5)
onrechtvaardig gebruik van de noodrem
minimum 50€ en per minuut vertraging is het 2,5€ (te betalen in de trein of binnen de 14 dagen)

niet betalen binnen de 14 dagen is bijkomend bedrag 190€
forfaitair bedrag rookverbod is ook 190€ (indien niet betalen binnen de 14 dagen)
Steven

Bericht door Steven »

sable

Bericht door sable »

Zo veel regelementen. Zouden ze het niet kunnen versimpelen?
Plaats reactie