Werktrein in Denderleeuw ?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
trainman
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 feb 2006, 19:47
Locatie: Herzele

Werktrein in Denderleeuw ?

Bericht door trainman »

In Denderleeuw staat er reeds een paar weken een reeks witte wagons (ik geloof een stuk of 7), samen met een ketelwagen en nog een viertal gesloten goederenwagens, aan de kant van de parking. Ik vermoed dat deze iets te maken hebben met het nachtelijke vervangen van dwarsliggers op de lijn 50A, het lijken mij wel de verblijfplaatsen van de mensen die daaraan werken.
Is dit zo ? Weet er hier iemand iets meer van ? Welke firma ?
Het zien er in elk geval geen omgebouwde reizigerswagons uit.
Wover

Bericht door Wover »

vreemd dat het er witte zijn. Hier in herentals heeft er zo ook eens een maand ofzo een "train de traveaux" gestaan, dat waren een stuk of 5 rode wagons met witte streep en afgesloten ramen...

Maar ik denk niet dat het het "verblijf" van die mensen is ze, ik denk dat het eerder is voor eens een kaffeke te drinken ofzo :P
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

Ik heb ook al gezien dat er sinds geruime tijd een 62'er in Denderleeuw staat. Zo stond er maandag de 6261!
Wimpie

Bericht door Wimpie »

Dit is inderdaad een werktrein voor de vervanging vcan de dwarsliggers op L50A. deze personen slapen en leven in deze 7 wagons. ben er overlaatst nog binnen geweest. Ze hebben dus 7 wagons. Ze zijn zo opgedeeld: 2 wagon kleedruimte en magazijn, 3slaapwagons, 1wagon met refter+keuken en dan een wagon met douches.

Ook zitten er in elke wagon een toilet + kleine douche; Ik heb een enorm respect tegen over deze mensen want deze zijn heel de week soms ook weekenbds weg van huis. Opmerkelijk is om te zien hoe deze trein vertrekkensklaar wordt gezet. Alle stoelen,tafels,tv's,Kastjes ,... Kortom alles wordt vastgezet en opgeborgen. Moesten jullie eens een kijken willen nemen in deze trein kan dit. Gewoon eens vriendelijk vragen en ze geven je een hele rondleiding en gratis drinken! Ze spreken wel nederlands EN frans...



Mvg WImpie
trainman
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 feb 2006, 19:47
Locatie: Herzele

Bericht door trainman »

te laat...
Deze namiddag vastgesteld dat de witte trein uit Denderleeuw vertrokken is.
Wover

Bericht door Wover »

de "werktrein nr2" staat sinds vanmiddag wel terug in Herentals, maar waarschijnlijk niet voor lang deze keer denk ik
Plaats reactie