Gesloten overweg

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Gesloten overweg

Bericht door Bart »

De laatste tijd valt het mij enorm op, dat steeds meer reizigers door een gesloten overweg lopen om zo hun trein nog te kunnen halen.
Ze lopen dan gelijk een kieken zonder kop over, zonder te kijken of er van de andere kant een trein komt. Ik denk als de nmbs of de politie daar niks gaat tegen doen, dat we de komende maanden nog veel ongelukken op overwegen gaan meemaken.
Vooral op de lijn 12 (station Heide) is dat dus dagelijkse kost.
Terwijl dit een vrij drukke lijn is op gebied van hkm treinen, thalys, benelux....
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Bericht door Frank »

Het zal wel te lang geleden zijn dat er een ongeval in het nieuws is geweest. Als er eens iemand onder loopt, dan wordt men wel weer wakker geschud, maar het opnieuw indommelen volgt helaas kort daarop...
1607

Bericht door 1607 »

daar is een goede slogan voor: eigen schuld, dikke bult. 8)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

is in wallonie zo mogelijk nog een grotere plaag als hier, daar heeft men zelfs geregeld de neiging (jammer genoeg vooral bij jongeren die blijkbaar hun verstand nog moeten krijgen) om de perronrand als zitbank te gebruiken, overwegen te negeren en als ge dan lawaai maakt zijt ge als treinbestuurder de zot als je hun houding beziet, maar idd dit gaat zolang door tot er een doden valt, dan zal het lachen wel heel wat minder zijn
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Steven schreef:is in wallonie zo mogelijk nog een grotere plaag als hier, daar heeft men zelfs geregeld de neiging (jammer genoeg vooral bij jongeren die blijkbaar hun verstand nog moeten krijgen) om de perronrand als zitbank te gebruiken, overwegen te negeren en als ge dan lawaai maakt zijt ge als treinbestuurder de zot als je hun houding beziet, maar idd dit gaat zolang door tot er een doden valt, dan zal het lachen wel heel wat minder zijn
Ooit toen ik op een donkere maandag P 8006 in het station van Brugge wou nemen, zaten daar twee trienen gewoon op de rails te staan en het perron als zitbank te gebruiken. Ze zaten er dan mee te stoefen dat ze dat durfden :!: :!: :!: :twisted: :twisted: Ze zouden beschaamt moeten zijn :!: :!: :evil: Toen zaten ze nog te klagen dat hij 3 minuten te laat was. Je hebt toch mensen die van nieks verlegen zijn :!:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

zo lopen er veel te veel rond
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Ook veel mensen maken de fout over te rijden met hun auto vanaf de trein door is maar de slagbomen nog naar beneden zijn. Dan komt er een trein uit de andere richting en ze zitten ertegen.
Wover

Bericht door Wover »

wat een toeval dat er juist vandaag zo'n topic staat, want in Geel sloeg het echt alles.

Ge hebt daar zo'n oversteekplaats in het station zelf, om van spoor 1 (loketten, richting antwerpen) naar spoor 2 te gaan (richting mol). Nu, als de slagbomen naar beneden gaan hangt de onderstationschef of wie dat ook mag zijn een ketting voor die oversteekplaats, langs beide kanten.

Nu daarstraks waren er dus nog 3 zotten die dan met slagbomen 10m verder dicht, trein op 50m nog doodleuk overstaken, en dan nog gewoon wandelden.

Resultaat: TB toetert lak zot, trein maakt noodremming en staat 10m voor het perron stil, en dan vragen die gasten zich nog af wat dieje trein daar nu ineens stopt...

En de stationschef/onderstationschef die alles gezien had, maar de jongens niet kon tegenhouden, omdat hij iets verder stond, zei niet eens iets tegen die mannen...
JPL107
Berichten: 126
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:48
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door JPL107 »

In het station van Lier zie ik soms mensen gewoon de sporen oversteken omdat ze te lui zijn om langs de tunnel te gaan.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

is algemene kost, is misschien grof da ik het zeg maar zulke mensen moet eerst is iets ernstig voorhebben voor ze beginnen beseffen wat het gevaar is dat ze zoeken
sable

Bericht door sable »

Als iets ernstigs gebeurt, zullen ze wel dood zijn. :(
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

tja ze kennen de regels, maar de mensen hebben ge geduld geen respect en wat nog allemaal om gewoon te doen zoals het zou moeten
sable

Bericht door sable »

't is een beetje saai.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

sable schreef:'t is een beetje saai.
hoe bedoel je?
bartolomew
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:39
Locatie: Turnhout

Bericht door bartolomew »

in Marche En Famenne zag ik zondag anders wel een situatie waar dit begrijpelijk was. Overweg gaat dit, geen trein te zien. De trein moest eerst nog stoppen in het station alvorens de overweg te passeren. Die overweg heeft dus minstens vijf minuten gesloten geweest voordat er een trein passeerde. Als dit dagelijkse kost is, kan ik wel begrijpen dat de regels wat minder nauw worden opgevolgd.
Plaats reactie