Gesloten overweg

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

als dit dagelijks kost is op een tweesporige lijn zou je als volwassen mens moeten weten dat er steeds nog een trein van de andere kant kan komen, zeker als het een lijn is waar al is goederen langskomen, dus slecht excuus in mijn ogen
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

sowieso: een gesloten overweg overteken is dom.

Dacht ook dat die dingen automatisch terug omhoog gingen als ze te lang dicht waren (groot alarm ofzo)?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

groot alarm dan blijven ze dicht he (de meest veilige toestand), ze open laten in alarm is zeker ni verantwoorde :-) (na 10 min is het groot alarm)
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

ah dacht da het omgekeerd was: groot alarm alle seinen op rood, en de overweg open....

wederom iets bijgeleerd sé
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

alle seinen rood, overweg rood :-) da is groot alarm (de seinen die de overweg controleren wel te verstaan)
bartolomew
Berichten: 63
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:39
Locatie: Turnhout

Bericht door bartolomew »

in Marche is het enkelsporig hoor
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

dan nog vind ik het niet kunnen, want op den duur maken ze er overal een gewoonte van ook als het dubbelspoor is, omdat men het "gewoon" is van het daar te doen :(
Jonathan

Bericht door Jonathan »

JPL107 schreef:In het station van Lier zie ik soms mensen gewoon de sporen oversteken omdat ze te lui zijn om langs de tunnel te gaan.
In de prémetro in Brussel is dat echt te erg. Ze steken daar al GSM de sporen over. En dan zijn ze nog verwonderd dat ze een boete krijgen :!: :!: :!:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Steven schreef:is algemene kost, is misschien grof da ik het zeg maar zulke mensen moet eerst is iets ernstig voorhebben voor ze beginnen beseffen wat het gevaar is dat ze zoeken
Maar als de NMBS iets verkeerds doet zijn ze de eerste om te klagen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Jonathan schreef:is algemene kost, is misschien grof da ik het zeg maar zulke mensen moet eerst is iets ernstig voorhebben voor ze beginnen beseffen wat het gevaar is dat ze zoeken
als ze wat grotere koevangers op de treinen zette verdwijnnt het probleem vanzelf wel 8)
sable

Bericht door sable »

Steven schreef:
sable schreef:'t is een beetje saai.
hoe bedoel je?
Dat ze gewoon voort doen tot het te laat is.
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Shrek schreef:
Jonathan schreef:is algemene kost, is misschien grof da ik het zeg maar zulke mensen moet eerst is iets ernstig voorhebben voor ze beginnen beseffen wat het gevaar is dat ze zoeken
als ze wat grotere koevangers op de treinen zette verdwijnnt het probleem vanzelf wel 8)
Ge moet al het verstand hebben van een koe om het gevaar van een trein niet te snappen, vroeg of laat hebben ze toch wel eens zitten (vroeg)
Bert

Bericht door Bert »

e49memling schreef:
Shrek schreef:
Jonathan schreef:is algemene kost, is misschien grof da ik het zeg maar zulke mensen moet eerst is iets ernstig voorhebben voor ze beginnen beseffen wat het gevaar is dat ze zoeken
als ze wat grotere koevangers op de treinen zette verdwijnnt het probleem vanzelf wel 8)
Ge moet al het verstand hebben van een koe om het gevaar van een trein niet te snappen, vroeg of laat hebben ze toch wel eens zitten (vroeg)
Er zijn er dan toch nog veel die maar het verstand van een koe hebben :?
Wimpie

Bericht door Wimpie »

Hier in erembodegem het zelfde liedje! Er is een tunnel maar iedereen te lui om die te nemen resultaat iedereen over de sporen. Zelf tijdens de spits waar geregeld hier 2 treinen elkaar kruisen. De een staat wel stil maar de andere is in volle doorrit mag er niet aan denken dat zoiets zou gebeuren...


Mvg WImpie
Plaats reactie