Belgische treinen in italie ( na het verlies)
Ik heb de vraag gesteld, nu wachten op het antwoord...
Nog wat andere foto's van de reeks 80 in Italïe, ben wel weer de bronnen vergeten...
Waarom hadden die extra luchtfilters nodig om TGV's te verslepen? Of was dat omdat die tot in de werkplaats reden ofzo... Dan zou het misschien kunnen dat dat voor die 80ers in Italïe nodig is voor werken in tunnels??, zeg zomaar iets...Slos schreef:De enige 80'ers hier in België die zo'n extra filter hadden waren die in Vorst die de HST's versleepten
Nog wat andere foto's van de reeks 80 in Italïe, ben wel weer de bronnen vergeten...
- Bijlagen
-
- T 1878.jpg (95.87 KiB) 8305 keer bekeken
-
- T 1742b 22112005.jpg (97.52 KiB) 8306 keer bekeken
-
- T 1742 22112005.jpg (96.74 KiB) 8306 keer bekeken
Die hadden een syteem om de lucht te drogen voor het verslepen van HST's.Elgar schreef:Ik heb de vraag gesteld, nu wachten op het antwoord...Waarom hadden die extra luchtfilters nodig om TGV's te verslepen? Of was dat omdat die tot in de werkplaats reden ofzo... Dan zou het misschien kunnen dat dat voor die 80ers in Italïe nodig is voor werken in tunnels??, zeg zomaar iets...Slos schreef:De enige 80'ers hier in België die zo'n extra filter hadden waren die in Vorst die de HST's versleepten
Nog wat andere foto's van de reeks 80 in Italïe, ben wel weer de bronnen vergeten...
'k Heb het eens wat beter bekeken, die filters op de Italiaanse 80 lijken me eerder filters voor de aanzuiglucht van de motor. Misschien werkt ie in stoffige gebieden?
Dat zal inderdaad dan wel zijn om lucht aan te zuigen, staat nu niet direct op de ideale plaats voor een uitlaat. Die 80ers worden ingezet op spoorwegwerven, vrij stoffige omgevingen dus.
Nog 2 foto's van 8029:
Nog 2 foto's van 8029:
- Bijlagen
-
- 8029
- Kopie van SNCB 8029b 10062004.jpg (114.57 KiB) 8250 keer bekeken
-
- Köf + 8029
- SNCB 8029 10062004.jpg (47.25 KiB) 8254 keer bekeken
Het antwoord vanop het Italiaanse forum was dat die filters dienen om lucht aan te zuigen. Ze werden ook nog op andere locomotieven dan de ex-NMBS reeks 80 gëinstalleerd.
Soms worden de filters ook onder de motorkap geplaatst en dan zie je enkel die paddestoelvormige deksels eruit steken (maar dit is niet bij de reeks 80 denk ik).
Soms worden de filters ook onder de motorkap geplaatst en dan zie je enkel die paddestoelvormige deksels eruit steken (maar dit is niet bij de reeks 80 denk ik).
Dat forum was: http://www.photorail.com, vind je ook nog wat foto's op.sammarco1 schreef:Hee Elgar, op welk forum ben je geweest ¿ Laat die link eens achter als je wil ¿
Als je direct naar het forum wil, kan je deze link gebruiken: http://www.photorail.com/forumNEW
In Andorra zijn er inderdaad geen treinen, maar niet ver daar vandaan heb je Latour de Carol in Frankrijk. Dit is een station waar 3 verschillende spoorbreedtes en 3 verschillende elektrische spanningen samen komen.sammarco1 schreef: Zit in andorra nu, maar hier rijden verdorie geen treinen !
- Normaalspoorlijn onder 1500V= vanuit Toulouse
Smalspoorlijn met 850V= uit Villefranche
Breedspoorlijn onder 3000V= uit Barcelona
Daar heb ik er ook geen van gevonden en van de 6036 van voor zijn accident ook niet, maar die zou in Op de baan nummer 47 staan, wat ik niet heb
De 6012 zou steeds in het groen hebben rondgereden, maar is er nu niet meer. Ik denk dat die ook alleen maar als onderdelenleverancier gediend heeft...
6045 rijdt ook in het groen rond, deze is in dienst bij Salvatore Ventura (opgericht door een zoon van Francesco Ventura, die ook 51'ers en 60'ers bezit), Salvatore Ventura is gevestigd in Lecce. In op de baan nummer 36 zou hij wel staan, maar dat nummer heb ik ook niet

De 6012 zou steeds in het groen hebben rondgereden, maar is er nu niet meer. Ik denk dat die ook alleen maar als onderdelenleverancier gediend heeft...
6045 rijdt ook in het groen rond, deze is in dienst bij Salvatore Ventura (opgericht door een zoon van Francesco Ventura, die ook 51'ers en 60'ers bezit), Salvatore Ventura is gevestigd in Lecce. In op de baan nummer 36 zou hij wel staan, maar dat nummer heb ik ook niet

6060 à avril probablement sera substituésMatteo Cremonesi schreef:ex SNCB6060 in Cava Tigozzi-Cremona for Abibes, 80 km s-e Milan.![]()
Ciao
Teo

http://www.photorail.com/phr1-leFS/imag ... lemose.jpg
- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
Elgar schreef:Dat forum was: http://www.photorail.com, vind je ook nog wat foto's op.sammarco1 schreef:Hee Elgar, op welk forum ben je geweest ¿ Laat die link eens achter als je wil ¿
Als je direct naar het forum wil, kan je deze link gebruiken: http://www.photorail.com/forumNEWIn Andorra zijn er inderdaad geen treinen, maar niet ver daar vandaan heb je Latour de Carol in Frankrijk. Dit is een station waar 3 verschillende spoorbreedtes en 3 verschillende elektrische spanningen samen komen.sammarco1 schreef: Zit in andorra nu, maar hier rijden verdorie geen treinen !
- Normaalspoorlijn onder 1500V= vanuit Toulouse
Smalspoorlijn met 850V= uit Villefranche
Breedspoorlijn onder 3000V= uit Barcelona
Elgar bedankt, bij het naar boven rijden heb ik inderdaad een spoorweg gezien en een klein stationnekke ! Eens zien of ik mij hier nog een dag vrij kan maken, mischien de vrijdag, maar mischien moet ik een ottoke huren om daar naar toe te gaan!
Wat deze thread betreft over de belgische treinen in het buiten land en voornamelijk in Italie , chapeaux....!!! Ik verschoot mij een bult dat die trhread al niet meer stond bij internationaal buitenland ! Had al schrik voor een crash, en na al dat opzoek werk!

**********************************************************************************************************
Ik heb alle fotokes opgeslagen zennesammarco1 schreef: Wat deze thread betreft over de belgische treinen in het buiten land en voornamelijk in Italie , chapeaux....!!! Ik verschoot mij een bult dat die trhread al niet meer stond bij internationaal buitenland ! Had al schrik voor een crash, en na al dat opzoek werk!

- sammarco1
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
- Locatie: Grobbendonk , Belgie
- Contacteer:
http://www.trenomania.org/fotogallery/d ... ?pos=-5527
Is dit ook nog een belgische loc ?
Groeten van Ernesto.....
Een 70 ?
Is dit ook nog een belgische loc ?
Groeten van Ernesto.....
Een 70 ?

**********************************************************************************************************