Pas vanaf de 10e? Gaan er in het weekend geen M6-rijtuigen rijden op de IC-E? De zondagavond moet er anders wel systematisch rechtgestaan worden tussen Brugge en Brussel, ondanks de 12 rijtuigen...Steven schreef:de rit van gisteren was een soort commerciele proefrit, volgens de grafiek is die samenstelling maar voorzien vanaf 10/12/07 dus vandaar komende week gewoon ms 96
M6 BDx
het gewicht per as telt toch? een trein van 2 rijtuigen of 1 van 20 gaat op een klein brugje of wissel juist evenveel wegentreinbruno schreef:ik heb eens gehoord van een TB dat er maar max. 10 rijtuigen (M6) mogen meerijden omdat de trein anders te veel zou wegen -
de M6 rijtuigen zouden blijkbaar redelijk zwaar zijn.

er bestaat zoiets als max last per loc per lijn. daar bestaan volledige tabellen van. per type loc bestaat er een max last dat die op een lijn mag slepen om een bepaalde commerciele snelheid aan te houden. vooral voor goederentreinen is dit nog veel meer van belang. dit om te kunnen bepalen of een trein 1 of 2 locs nodig heeft.
Steven schreef:neen aangezien de mux geen inwerking heeft op die bewuste schakelaar die manueel moet gedraaid worden. mux = communicatiesysteem niets meer of minder dan dat.
wat is dan het nut van die automatische snelkoppeling, als de TB naar de loc achteraan de trein moet gaan om die schakelaar om te schakelen?
Inderdaad, vanmorgen reed IC 1528 Tongeren - Knokke/Blankenberge met dubbele M6-stam.260689 schreef:vandaag rond 14u50 de samenstelling die ze op de IC-E willen invoeren gezien in doorrit te Gent-St-Pieters richting Hasselt.
Naar verluid heb ik gehoord van een bestuurder uit Brugge en treinbegeleider uit Hasselt dat ze vanaf morgen terug met die ram zullen rijden.
Rond 7:25 passeerde het convooi in Brussel-Noord, met de 2752 in het midden (en 2746 achteraan geloof ik, maar ben ik niet zeker van).
Als ze vanaf maandag die dubbeldekkers nog niet inzetten, zullen ze de woede van vele reizigers over zich heen krijgen.
Via de intercom op de IC E kunnen de treinbegeleiders maar niet zwijgen over het feit dat er volgende week dubbeldekkers komen ter vervanging van de 96's. Ze zouden maandag om 7u25 te Brugge eens met AM96 moeten binnenrijden...
Ze zullen het geweten hebben, de nmbs. 

Via de intercom op de IC E kunnen de treinbegeleiders maar niet zwijgen over het feit dat er volgende week dubbeldekkers komen ter vervanging van de 96's. Ze zouden maandag om 7u25 te Brugge eens met AM96 moeten binnenrijden...


-
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
- Locatie: Singapore
Re: stuurtafel M6 Bx
ik heb eens een foto mogen maken van de stuurtafelsuper1500 schreef:vraagje, hoe ziet een stuurtafel van een M6 Bx er eigenlijk uit?
is deze nog steeds opgebouwd met echte schakeleaars (knoppen), of is het reeds een sofware defined stuurtafel, waarbij enkel de voor de veiligheid strikt noodzakelijk knoppen nog aanwezig zijn en al de andere knoppen op een touch-screen geprojecteerd worden?
waarbij het dus mogelijk om met het opstarten van een ander simulatie programma de stuurtafel 'aan te passen' voor gebruik met een ander type van (mux) loc.

Laatst gewijzigd door treinbruno op 13 dec 2007, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Zat vandaag weer in een M6 BDx, de 65042 die de IC I 2014 verzekerde.. Rook nog redelijk naar het nieuw vond ik alhoewel er al gebruikssporen zichtbaar waren 
Toen de trein aan perron kwam in Brussel-Centraal zag ik al 3 mensen in de stuurpost zitten, dacht eerst al aan opleiding ? En wie kwam uit de stuurpost bij aankomst in Mechelen ? U mag 3 keer raden..
(we zullen er een quiz van maken, tip: bekende gebruiker van dit forum..)

Toen de trein aan perron kwam in Brussel-Centraal zag ik al 3 mensen in de stuurpost zitten, dacht eerst al aan opleiding ? En wie kwam uit de stuurpost bij aankomst in Mechelen ? U mag 3 keer raden..

