OVS wil staken
Beste Nighttrain,
Ik ben geen boekhouder, learn me. Mijn punt is dat bij nmbs veel wordt afgehouden aan de bron. Dat je dus vaak terugtrekt van de belastingen. Wat ben je ermee dat je maandelijks netto meer overhoudt maar dan moet achterdragen waardoor je eigenlijk minder hebt netto... Dat is mijn punt. Belgische vooroordelen? wat bedoel je precies?
Ik ben geen boekhouder, learn me. Mijn punt is dat bij nmbs veel wordt afgehouden aan de bron. Dat je dus vaak terugtrekt van de belastingen. Wat ben je ermee dat je maandelijks netto meer overhoudt maar dan moet achterdragen waardoor je eigenlijk minder hebt netto... Dat is mijn punt. Belgische vooroordelen? wat bedoel je precies?
-
[quote="jumper"]ma je kunt nu toch nie verlangen dat iemand op een publiek forum hier zijn loonbriefje gaat neerprenten?
dit gaat toch wa ver nie?
[/quoteI
Ieder doet ermee wat hij wil! Dit is juist het punt. Iedere NMBS treinbestuurder weet ongeveer wie wat verdient , gezien de loonschalen openbaar zijn en dus afhangen van het aantal jaren dienst met enkele variabelen zoals ,premies etc. dus iemand met hetzelfde aantal jaren dienst indezelfde serie zal ongeveer het zelfde BRUTO BELASTBARE bedrag hebben waarop zijn belastingen zullen berekend worden. en dan heb je de grote variable en dat is de stad waarin je woont!T.t.z Een treinbestuurder die in Knokke woont zal netto op het einde van belastings afrekening meer overhoeden dan een collega die in Antwerpen woont met identiek dezelfde BRUTO BELASTBARE INKOMEN. Deze vergelijking kan enkel gemaakt worden na 2 jaar in Belgie ,nl op het ogenblik dat UW belastingsbrief in de bus valt.
dit gaat toch wa ver nie?

Ieder doet ermee wat hij wil! Dit is juist het punt. Iedere NMBS treinbestuurder weet ongeveer wie wat verdient , gezien de loonschalen openbaar zijn en dus afhangen van het aantal jaren dienst met enkele variabelen zoals ,premies etc. dus iemand met hetzelfde aantal jaren dienst indezelfde serie zal ongeveer het zelfde BRUTO BELASTBARE bedrag hebben waarop zijn belastingen zullen berekend worden. en dan heb je de grote variable en dat is de stad waarin je woont!T.t.z Een treinbestuurder die in Knokke woont zal netto op het einde van belastings afrekening meer overhoeden dan een collega die in Antwerpen woont met identiek dezelfde BRUTO BELASTBARE INKOMEN. Deze vergelijking kan enkel gemaakt worden na 2 jaar in Belgie ,nl op het ogenblik dat UW belastingsbrief in de bus valt.
-
Bekijk uw belastingsbrief en kijk wat het verschil is in wat je op je BRUTO BELASTBAAR INKOMEN aan vadertje staat en hoeveel aan je gemeentebetaalt.Miljaarde schreef:van iedere firma zou er 1 tb moeten bereid zijn om zijn loonbriefje openbaar te maken. met deze info in de hand kunnen we , behalve staken, concrete eisen formuleren naar alle directies van alle firma's. Mocht nighttrain zijn know how ook ten dienste kunnen stellen, dan zijn we er!
Laatst gewijzigd door nighttrain op 08 dec 2007, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier vind je de aanslagvoet van alle gemeenten voor de voorbije jaren:Miljaarde schreef:is die gemeentelijke invloed dan zo groot? Kun je bvb het verschil zeggen tussen de goedkoopste en de duurste gemeente? Knokke heeft geen belastingen zeker? Hebben 'armere' gemeentes dan meestal hogere belastingen? wss wel dan?
http://fiscus.fgov.be/interfaoifnl/ippTC/ippTC.htm
-
Dank U Adler wilde juist dezelfde link plaatsen!Adler schreef:Hier vind je de aanslagvoet van alle gemeenten voor de voorbije jaren:Miljaarde schreef:is die gemeentelijke invloed dan zo groot? Kun je bvb het verschil zeggen tussen de goedkoopste en de duurste gemeente? Knokke heeft geen belastingen zeker? Hebben 'armere' gemeentes dan meestal hogere belastingen? wss wel dan?
http://fiscus.fgov.be/interfaoifnl/ippTC/ippTC.htm
Dus hier zie je dat op 30000€ bruto belastbaar inkomen in de ene gemeente 0e(Knokke) gaat betalen en in andere 1800€ en nog andere aan 8% =2400€.
Voor Jumper: Het is niet het weddebriefje van 1 maand die de grote geheimen gaan vrijgeven. Maar uw echt inkomen staat op de belastingsbrief! Met inkomsten uit roerende of onroerende goederen en eventueel andere broepsinkomsten en dat is pas echt delikaat voor sommigen.
Het weddebriefje van VRHSTD is bekend maar niet zjn andere bovenvermelde inkomsten
-
ga even piepen op deze link:http://www.loonwijzer.be/main/Allesover ... brutonettoMiljaarde schreef:Bedankt aan Adler en Nighttrain,
In het loondebat gaat het toch over wat je bruto verdient ? Ik bedoel, wie er 5 huizen verhuurt en nog 3 bezit en zo, dat is voor mij niet zo relevant in het kader van deze staking... Hoe zien jullie dat?
let wel de 13,07% RSZ bijdragen zijn wel anders bij de NMBS , daar de statutaire bedienden niet bijdragen voor de werklozenkas en andere % voor de kas van de sociale solidariteit.
Voor alle duidelijkheid ik sta volledig achter die staking ze.Miljaarde schreef: Maar niet alle bestuurders moeten de zaterdagen werken natuurlijk. het zullen iedere zaterdag voor een stuk andere bestuurders zijn die moeten werken dus misschien zal daardoor de staking gespreid worden over het personeel. (behalve de bazepoepers , dat zijn opportunisten die hun promotie, of iets anders, niet mogen mislopen natuurlijk)
Maar stel als je het geluk hebt dat je bv 3 zaterdagen moet werken, en daarbij nog eens op kerstavond & nieuwjaaravond = 5 stakingsdagen.
Neem dat je gemiddeld 20 dagen werkt in december, komt erop neer dat je 1/4 van je loon verliest, Staat gelijk aan ongeveer 600€ brutto dat je verliest. Jonge gezinnen die daarbij nog eens een lening af te betalen hebben voor een huis, kunnen die 600€ niet misen.
Die mensen daarom de stempel bazenpoeper of rat of wat dan ook te geven, vind ik er een beetje over. Ikzelf moet werken op 2 stakingsdagen, en zal ze met plezier thuis blijven.
Die van 15u04 reed uit Gent naar Kortrijk. Jammer genoeg ben ik dan in Kortrijk gestrand (moest naar Ieper). Gelukkig is er nog de bus. Ik ga wel een mailtje naar het OVS sturen om mijn bedrag dat ik niet heb kunnen opsouperen (Ieper-Kortrijk met vermindering is € 2,60 ) op mijn rekening te stortenjumper schreef:hoe zit het met treinen van Mechelen naar Gent? Heb je daar een idee van?

En zoals gewoonlijk blinkt de site van de NMBS weer uit qua actuele info. Als dergelijke info wel op een radiostation verspreid kan worden (ik dacht 4FM of Q), waarom dan niet op de site???... toch ingenieurs genoeg

gr, Steve
hier geef ik u 100% gelijk bart, sommige kunnen gewoon om financiele reden de staking niet steunen en doen dan gewoon hun dienst, heb ik geen enkel probleem mee.Bart schreef:Voor alle duidelijkheid ik sta volledig achter die staking ze.Miljaarde schreef: Maar niet alle bestuurders moeten de zaterdagen werken natuurlijk. het zullen iedere zaterdag voor een stuk andere bestuurders zijn die moeten werken dus misschien zal daardoor de staking gespreid worden over het personeel. (behalve de bazepoepers , dat zijn opportunisten die hun promotie, of iets anders, niet mogen mislopen natuurlijk)
Maar stel als je het geluk hebt dat je bv 3 zaterdagen moet werken, en daarbij nog eens op kerstavond & nieuwjaaravond = 5 stakingsdagen.
Neem dat je gemiddeld 20 dagen werkt in december, komt erop neer dat je 1/4 van je loon verliest, Staat gelijk aan ongeveer 600€ brutto dat je verliest. Jonge gezinnen die daarbij nog eens een lening af te betalen hebben voor een huis, kunnen die 600€ niet misen.
Die mensen daarom de stempel bazenpoeper of rat of wat dan ook te geven, vind ik er een beetje over. Ikzelf moet werken op 2 stakingsdagen, en zal ze met plezier thuis blijven.