Kusttram tot Duinkerke

Smalspoor, tram en light-rail in het buitenland
Joeri

Bericht door Joeri »

Steek dat geld liever in een verbetering van de sporen, want ik vind het op sommige delen nogal erg... :shock: En een heropening van de spoorlijn naar Dunkerque. Trouwens, een verlenging nar Nederland zie ik al helemaal niet zitten.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Steven schreef:
Shrek schreef:elektrificeren naar frankrijk moet dan onder 25kv, dus het zal wel een 41je worden denk ik zo :P
waarom moet da 25 KV zijn? verklaar u nader?
duinkerke zelf is op 25 kv gelektrificeerd dacht ik, dus waarom zouden de fransozen er opeens een dubbele spanning willen van maken? op kortrijk-lille en doornik-lille doen ze het toch ook niet?

PS: mijn 250e post :P
Jonathan

Bericht door Jonathan »

En op de lijn 130a? En de lijn 96f :?:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Shrek schreef:
Steven schreef:
Shrek schreef:elektrificeren naar frankrijk moet dan onder 25kv, dus het zal wel een 41je worden denk ik zo :P
waarom moet da 25 KV zijn? verklaar u nader?
duinkerke zelf is op 25 kv gelektrificeerd dacht ik, dus waarom zouden de fransozen er opeens een dubbele spanning willen van maken? op kortrijk-lille en doornik-lille doen ze het toch ook niet?

PS: mijn 250e post :P
ik dacht mits navraag nog te weten da duinkerke nog diesel was en is
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Steven schreef: ik dacht mits navraag nog te weten da duinkerke nog diesel was en is
Duinkerken is wel gëelektrificeerd met 25kV~
Zie maar op deze kaart, deze bron is wel betrouwbaar denk ik.
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

en als ze nu ineens van calais tot de panne onder 25kv zetten, kan er rechtstreeks van antwerpen naar "het gat onder de zee" gereden worden, als ik zo op het eerste zicht kijk is dat korter dan via lille ofzo
Joeri

Bericht door Joeri »

Dunkerque is zeker en vast voorzien van 25KV, ik kom er genoeg...
Op 130a is er 3000V= tot in het station van Jeumont, op lijn 96 3000V= tot in Quévy.
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

Ik ken de details van de Kusttram niet, maar volgens mij veronderstellen de meeste van jullie dat deze lijn in de vorm van een echte spoorlijn wordt doorgetrokken. Het lijkt mij echter waarschijnlijker dat deze nieuwe lijn als tramlijn wordt uitgevoerd en wordt voorzien van de spoorbreedte en bovenleidingsspanning die op de rest van de Kusttram ook wordt gebruikt.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

1607 schreef:Knokke-zoute? mmmmmm.... daar hebben ze allemaal al nen auto van minstens 50.000 euro ze. denk niet dat die zouden er gebruik van maken. voor de vlamingen zou het beter zijn naar frankrijk aangezien daar bepaalde dingen goedkoper zijn.
Burgemeester Lippens heeft ooit gezegd dat de tramdraden zijn badstad ontsieren. :)
Dus ik denk niet dat hij daar ooit de toelating voor zal geven dat zijn mondaine Knokke Zoute ook door tramdraden zal ontsierd worden.
In het regio nieuws (Brugge oostkust) heeft in januari gestaan dat ze de kusttram willen doortrekken tot Brugge.
Zal er waarschijnlijk ook nooit van komen, maar dat vind ik al een veel betere oplossing. Want tijdens de wintermaanden is het treinaanbod tussen Brugge en Knokke/Blankenberge erg schaars.
http://www.hln.be/hln/cch/det/art_129897.html
JPL107
Berichten: 126
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:48
Locatie: Lier
Contacteer:

Bericht door JPL107 »

De frigobox toeristen komen ook nog altijd naar Knokke. :lol:
Beslist de Vlaamse regering daar niet over? In Knokke kunnen ze natuurlijk wel bezwaarschriften indienen.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Elgar schreef:
Steven schreef: ik dacht mits navraag nog te weten da duinkerke nog diesel was en is
Duinkerken is wel gëelektrificeerd met 25kV~
Zie maar op deze kaart, deze bron is wel betrouwbaar denk ik.
Zijn er maar zo weinig lijnen in Frankrijk :?:
Slos

Bericht door Slos »

Jonathan schreef: Zijn er maar zo weinig lijnen in Frankrijk :?:
Da's maar een héél klein stukje van Frankrijk hoor. Hier zie je volledig Frankrijk.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Slos schreef:
Jonathan schreef: Zijn er maar zo weinig lijnen in Frankrijk :?:
Da's maar een héél klein stukje van Frankrijk hoor. Hier zie je volledig Frankrijk.
Toch niet zoveel als bij ons, denk ik.
Wover

Bericht door Wover »

België heeft het dichtste spoorwegnet, maar ik denk niet dat we meer lijnen dan Frankrijk hebben hoor! :P
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Wij, in België. Het dichtste net ter wereld :?:
Plaats reactie