OVS wil staken
infrabel zou (volgens de radio) de laatste trein zeker verzekeren, dus blijf nog maar even wachten260689 schreef:ik zit hier al meer dan een uur vast in brussel zuid geen enkele trein rijd er naar gent de enige die op de tv's staan zijn die naar berlijn hamburg en luik welkenreadt kan er iemand mij helpen of er nog een trein naar gent zal rijden want ik begin hier stilletjes in paniek aan het raken.

Niets nieuws onder de zon, ik heb het de afgelopen jaren nog maar één of twee keer meegemaakt dat er iets écht actueels op de site stond, wat natuurlijk onontbeerlijk en niet meer dan normaal zou zijn op een dag als deze. Maar voor de NMBS lijkt dit allemaal niet nodig te zijn...KB schreef:Wat mij opvalt: op de site van de NMBS is er niks te vinden over deze staking (of ze zouden het heel goed verstopt moeten hebben). Een gemiste kans volgens mij. Maar ja, de mensen die de NMBS-site moeten onderhouden zullen wellicht een 9-5-job hebben (of allemaal meestaken).
die IT mensen die dat doen hebben idd een 8-16 jobke, enkel de it helpdesk bij de nmbs heeft bredere werkuren (ploegendienst) aangezien die van maandag tot zaterdag overdag al zeker ondersteuning voorzien.KB schreef:Wat mij opvalt: op de site van de NMBS is er niks te vinden over deze staking (of ze zouden het heel goed verstopt moeten hebben). Een gemiste kans volgens mij. Maar ja, de mensen die de NMBS-site moeten onderhouden zullen wellicht een 9-5-job hebben (of allemaal meestaken).
Zelfs als de staking in de week was geweest had je waarschijnlijk niets teruggevonden op de website, hoogstens een korte mededeling dat het treinverkeer gestoord is, dus zeker al geen real-time aanpassingen van de dienstregeling. Dit heeft niets te maken met die 9-5 job. Zo een real-time dienstregeling kan perfect zonder dat er iemand aanwezig is voor de website, je moet enkel de informatie van het Traffic Control Centre automatisch koppelen met de website. Traffic Control heeft 7,5 miljoen euro gekost, de kosten voor zo een koppeling waren in vergelijking met dit bedrag verwaarloosbaar geweest.KB schreef:Wat mij opvalt: op de site van de NMBS is er niks te vinden over deze staking (of ze zouden het heel goed verstopt moeten hebben). Een gemiste kans volgens mij. Maar ja, de mensen die de NMBS-site moeten onderhouden zullen wellicht een 9-5-job hebben (of allemaal meestaken).
Maar Infrabel en NMBS willen zo een systeem niet, je mag ook niet te veel weten he. Dat het kan zie je bijvoorbeeld op de website van de DB.
Maar ja, ik mag niets meer zeggen over de NMBS, er zijn geen problemen toch

Enkel het personeel mag bij tijd en wijlen hun ongenoegen laten blijken ten overstaan van de directie.
De reizigers, die alles en iedereen betalen bij de NMBS, moeten hun mond houden en braaf blijven zitten (of staan) in de trein (als die rijdt tenminste).
En om nog een absurd voorbeeld te geven : men kon mij in Kortrijk om 15u40 nog niet zeggen of de ICL die rond dat uur vertrok in Brussel (en in Kortrijk aankwam om 16u45) wel of niet reed.... wel kreeg ik een heel interessante uitleg over de werking van de tv-schermen waarbij ik m'n mond moest houden tot de loketbediende uitgesproken was (ja hallo ség
). Leven we hier nu al in de 21ste eeuw of is België in het surrealisme van de jaren 30 blijven steken?
gr, Steve

gr, Steve
Op stakingsdagen is voorspellen waar en wanneer er een trein zal zijn natte vinger werk. Het is niet om dat op een stakingsdag een trein vertrokken is in Brussel, dat die ook in kortijk raakt. Doot bvb. een voorziene aflos van bestuurder in een bepaald station kan de trein nog altijd ergens stranden. Daarmee dat men pas als men vrij grote zekerheid heeft dat de trein effectief zal rijden de treinen aankondigd, om de mensen een extra ontgoocheling te besparen.steved schreef:En om nog een absurd voorbeeld te geven : men kon mij in Kortrijk om 15u40 nog niet zeggen of de ICL die rond dat uur vertrok in Brussel (en in Kortrijk aankwam om 16u45) wel of niet reed....
Op die IC L wordt er nergens een bestuurder afgelost tussen Brussel en Kortrijk... dus als die was vertrokken op dat uur (dit zou men normaal moeten kunnen zien in Artemis dacht ik) kan je bijna zeker zeggen dat die ook in Kortrijk gaat geraken.
Maar NMBS en communicatie is iets dat nog altijd niet samen gaat, spijtig genoeg.
Maar NMBS en communicatie is iets dat nog altijd niet samen gaat, spijtig genoeg.
en wat als de bestuurder die met die IC L aan het rijden een niet stakende collega is die minder diensturen heeft? die dus niet het volledige traject gaat doen? idd dan zal die trein niet tot zijn eindbestemming rijden. tijdens zo een stakingsdag zit niet altijd de voorziene bestuurder op een trein en kan het dus wel degelijk zijn dat die trein alsnog ergens komt te stranden.Dietrich schreef:Op die IC L wordt er nergens een bestuurder afgelost tussen Brussel en Kortrijk... dus als die was vertrokken op dat uur (dit zou men normaal moeten kunnen zien in Artemis dacht ik) kan je bijna zeker zeggen dat die ook in Kortrijk gaat geraken.
Maar NMBS en communicatie is iets dat nog altijd niet samen gaat, spijtig genoeg.