De DB heeft een aantal nieuwe merknamen ingevoerd:
Reizigersverkeer heet voortaan DB Bahn
Goederenverkeer heet DB Schenker
Infrastruktuur beheerder heet DB Netze
http://www.db.de/site/bahn/de/unternehm ... ektur.html
Nieuwe firmanamen bij DB
Hallo,
Ik had me al afgevraagd waarom daar DB Bahn op die herschilderde CNL rijtuigen staat...
http://drehscheibe-online.ist-im-web.de ... 35,3567162
En dan wat naar onderen scrollen.
Maar wat ik me afvraag, spreekt men dan onder de noemer DB Bahn dan nogsteeds van DB Regio, DB Fernverkerh, DB AutoZug, City Night Line,... of is dit nu echt 1 blok, DB Bahn?
Groeten,
Joris De Mol
Ik had me al afgevraagd waarom daar DB Bahn op die herschilderde CNL rijtuigen staat...
http://drehscheibe-online.ist-im-web.de ... 35,3567162
En dan wat naar onderen scrollen.
Maar wat ik me afvraag, spreekt men dan onder de noemer DB Bahn dan nogsteeds van DB Regio, DB Fernverkerh, DB AutoZug, City Night Line,... of is dit nu echt 1 blok, DB Bahn?
Groeten,
Joris De Mol
Hallo Joris,
De 3 namen zijn enkel merknamen, geen ondernemingen.
Hartmut Mehdorn heeft gezegd dat de organisatorische struktuur blijft bestaan.
Alle AG's, zoals DB Regio AG, DB Fernverkehr AG, DB Netz AG, en alle andere AG's en GmbH's blijven dus bestaan en vallen onder één van die 3 merken.
Ik heb de titel van deze topic dus eigenlijk verkeerd gekozen.
De 3 namen zijn enkel merknamen, geen ondernemingen.
Hartmut Mehdorn heeft gezegd dat de organisatorische struktuur blijft bestaan.
Alle AG's, zoals DB Regio AG, DB Fernverkehr AG, DB Netz AG, en alle andere AG's en GmbH's blijven dus bestaan en vallen onder één van die 3 merken.
Ik heb de titel van deze topic dus eigenlijk verkeerd gekozen.
Ik denk dat DB serieus gezichtsverlies aan het leiden is.. net zoals SNCF en andere spoorwegmaatschappijen in Europa (RENFE om nog maar ééntje te noemen..)
Terwijl de Duitse machinisten staken ligt Mehdorn leuk het geld dat voor de loonopslag voor de TB's gebruikt kan worden te verspillen aan nieuwe logo's en kleurenschema's..
Want waarom hebben al die maatschappijen voor de -tigste keer hun logo's, kleurenschema en organisatorische structuur veranderd ? Ik noem dit gewoon allemaal zuivere geldverspilling, in plaats van de zoveelste "visuele identiteit" te veranderen zouden ze er beter aan doen de échte zaken aan te pakken zoals verder investeren in nieuw materieel, moderniseren van lijnen, meer capaciteit enz..
Wat heb ik er immers aan dat het logo ofzo verandert ? De service blijft toch dezelfde.. en in sommige gevallen verslechtert ze zelfs

Terwijl de Duitse machinisten staken ligt Mehdorn leuk het geld dat voor de loonopslag voor de TB's gebruikt kan worden te verspillen aan nieuwe logo's en kleurenschema's..
Want waarom hebben al die maatschappijen voor de -tigste keer hun logo's, kleurenschema en organisatorische structuur veranderd ? Ik noem dit gewoon allemaal zuivere geldverspilling, in plaats van de zoveelste "visuele identiteit" te veranderen zouden ze er beter aan doen de échte zaken aan te pakken zoals verder investeren in nieuw materieel, moderniseren van lijnen, meer capaciteit enz..
Wat heb ik er immers aan dat het logo ofzo verandert ? De service blijft toch dezelfde.. en in sommige gevallen verslechtert ze zelfs


juist niet, het DB logo en merk is zo sterk dat men het niet uit de koppies kreeg (en railion er niet hard genoeg in), met de nieuwe namen, voorafgegaan door het bekende logo is het juist weer als vanouds, dat gezicht.. okay je bedoelde eigenlijk wat anders...Ik denk dat DB serieus gezichtsverlies aan het leiden is..