Was het nu 77, 80 of 91?

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
Stijn014

Re: Was het nu 77, 80 of 91?

Bericht door Stijn014 »

Jakke schreef:Op een zaterdag te Arlon

jaaaaa, Mijn eerste modeltreintje :D Hij ligt nog steeds in de kast :)
Peche

Re: Was het nu 77, 80 of 91?

Bericht door Peche »

Jakke schreef:Deze foto is niet van mij.Maar er zijn blijkbaar weinig liefhebbers van de 27
Ik wel hoor. I LUV THE 27/21 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Maar ik heb ng nooit een trein op foto gezet. Voor mij is het al genoeg als ik iedere dag één 27 of 21 zie...
Ik woon juist in Roeselare, lijn Brugge-Kortrijk. Iedere dag zie je daar wel een 27 voorbij gaan. Maar ik geniet van het uitzicht en moet ze daarom niet op foto zetten xD
Jakke

Re: Was het nu 77, 80 of 91?

Bericht door Jakke »

Stijn014 schreef:
Jakke schreef:Op een zaterdag te Arlon

jaaaaa, Mijn eerste modeltreintje :D Hij ligt nog steeds in de kast :)

Wij hebben mekaar dan mischien nog tegengekomen daar
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Was het nu 77, 80 of 91?

Bericht door Steve »

Steven schreef:beste mivb, de bedoeling is hier de locs te laten zien in juiste volgorde aangezien de vorige 2740 was wil dat zeggen dat 2726 al voorbij is :-)
Ja sorry hoor, voer dan een regeltje in dat dezelfde persoon niet tien foto's na elkaar mag posten. Hoe wil je dat ik (of iemand anders), die maar een paar 27's in z'n collectie heeft, anders iets ertussen krijgt met soms maar een minuut tussen twee foto's? Ik hield dit topic al een paar dagen in de gaten om m'n 2726 te kunnen plaatsen, eerst dagenlang niets en ineens zitten we al een heel pak verder.

Daarnaast dacht ik ook dat het altijd leuk is om nog eens een andere foto te zien van de loc (kwestie van wat variatie), blijkbaar niet dus... :?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Was het nu 77, 80 of 91?

Bericht door Steven »

dat was jammer genoeg niet de oorpsrong van deze topic, er zijn nog een aantal andere topics waa je gerust die foto's kan posten hoor.
Poldevrek

Re: Was het nu 77, 80 of 91?

Bericht door Poldevrek »

MIVB-reiziger schreef: Ja sorry hoor, voer dan een regeltje in dat dezelfde persoon niet tien foto's na elkaar mag posten. Hoe wil je dat ik (of iemand anders), die maar een paar 27's in z'n collectie heeft, anders iets ertussen krijgt met soms maar een minuut tussen twee foto's? Ik hield dit topic al een paar dagen in de gaten om m'n 2726 te kunnen plaatsen, eerst dagenlang niets en ineens zitten we al een heel pak verder.

Daarnaast dacht ik ook dat het altijd leuk is om nog eens een andere foto te zien van de loc (kwestie van wat variatie), blijkbaar niet dus... :?
Steven schreef:dat was jammer genoeg niet de oorpsrong van deze topic, er zijn nog een aantal andere topics waa je gerust die foto's kan posten hoor.
Ik moet zeggen dat ik ook een beetje met hetzelfde gevoel zit (en met enkele foto's die nu niet gepost worden :( ). Maar zoals Steven zegt: zo is de topic nu eenmaal opgezet...

Paul
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Re: Was het nu 77, 80 of 91?

Bericht door Patrick »

Open een nieuw topic "Was het nu 77, 80 of 91? Bis" :idea: (Of iets anders natuurlijk.)
Dan kunnen alle "dubbele" foto's daar geplaatst worden.
Nu terug ontopic zeker?
Gebruikersavatar
Break302
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 feb 2006, 21:57

Re: Was het nu 77, 80 of 91?

Bericht door Break302 »

Tegen wie zegt ge het !
Ik heb het een tijd terug ook op mijn voeten gehad om dat ik niemand anders de kans liet voor foto's te plaatsen :cry: .
Met als resultaat dat het daarna een hele tijd heeft stil gelegen :( .
Nu is er iemand anders nog veel erger mee bezig :cry: .
Er zijn ook mensen ( zoals ik ) die andere versies van bepaalde locs hebben (of zijn die niet interessant genoeg ) om te laten zien die niet aan bod komen door het te snel na mekaar plaatsen van de opnames.
Misschien is het toch beter om de regels te veranderen of ze wat strakker te laten toepassen .

Jos
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Was het nu 77, 80 of 91?

Bericht door Steven »

andere foto's kan je altijd posten op deze topic

http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=13&t=858&start=165
Jakke

Re: Was het nu 77, 80 of 91?

Bericht door Jakke »

Wijgmaal 06/09/2005 :oops: :oops:
Bijlagen
2741...jpg
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Was het nu 77, 80 of 91?

Bericht door Bibke »

Misschien ergens per locnummer een topic openen waarna iedereen zijn foto's over die bepaalde loc kan posten? Zo kan iedereen aan zijn trekken komen.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Was het nu 77, 80 of 91?

Bericht door Steven »

Bibke schreef:Misschien ergens per locnummer een topic openen waarna iedereen zijn foto's over die bepaalde loc kan posten? Zo kan iedereen aan zijn trekken komen.
euh besef je wel over hoeveel topics je dan spreekt?
Peche

Re: Was het nu 77, 80 of 91?

Bericht door Peche »

Ik ben ook zelf forumbeheerder van een ander forum dus weet ik een beetje hoe het werkt.
Ik zou het zo doen:
  • Categorie: Fotografie
    Forum: Was het nu 77, 80 of 91? (voorbeeld)
    Topic:
    - HLE11
    - HLE12
    - enzoverder.
En dan in iedere topic mag ieder zijn foto plaatsen.
En als er discussies zijn moet je dat dan in een apparte topic zetten met als name Discussie foto's bijvoorbeeld.
Zo komt er geen gesprekken tussen de foto's in. En krijg je een mooie opsomming :wink:

Dat zullen inderdaad veel topics zijn. Maar de beheerders moeten enkel de Categorie aanmaken en het Forumgedeelte.
De mensen die een foto moet posten en de topic is nog niet aangemaakt mogen deze aanmaken.

En als Mededeling in het forum schrijf je dan:

Hier mogen enkel foto's komen. Als je een discussie hebt om een of andere foto doe dit in Discussie foto's en zet hierbij de foto waarover jij in discussie gaat.


Ook om het overvloed aan Forums te vermijden zou je voor kleine aantal foto's nemen Forum: Andere fotografie.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Was het nu 77, 80 of 91?

Bericht door Bibke »

Steven schreef:
Bibke schreef:Misschien ergens per locnummer een topic openen waarna iedereen zijn foto's over die bepaalde loc kan posten? Zo kan iedereen aan zijn trekken komen.
euh besef je wel over hoeveel topics je dan spreekt?
Ja, of een subtopic per reeks/type en daaronder dan het locnummer om het een beetje geordend te houden.


:oops: Oeps, zoiets als Peche hierboven voorstelt :)
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Peche

Re: Was het nu 77, 80 of 91?

Bericht door Peche »

Kzou het gerust willen doen hoor.
Er is wel een beetje werk aan maar het is overzichtelijk :wink:
Plaats reactie