MS 801-844
Re: MS 801-844
Ook hier weer niet een top-foto, maar ook deze is nog niet eerder verschenen:
AM75 813 passeert Lint/Kontich met een IR-trein Essen-Jambes op 17/08/2006. De trein was blijkbaar iets sneller dan m'n camera, of de camera heeft slecht scherpgesteld (de achterste rijtuigen staan er namelijk wél scherp op) 

Nee, dat is hier gewoon bewegingsonscherpte. Het is normaal dat de voorkant er lichtjes bewogen op staat, want die beweegt 'het meest'; het duurt langer voor een puntje van de zijkant van de trein van links naar rechts is op de foto dan een puntje van de neus, om het eenvoudig te stellen. Daarom staat de achterkant er wel min of meer scherp op.msts.be schreef: AM75 813 passeert Lint/Kontich met een IR-trein Essen-Jambes op 17/08/2006. De trein was blijkbaar iets sneller dan m'n camera, of de camera heeft slecht scherpgesteld (de achterste rijtuigen staan er namelijk wél scherp op)
De oplossing: een korte sluitertijd instellen (liefst nog eens door twee delen in het geval van deze foto). Als dat niet mogelijk is in verband met de lichtomstandigheden, probeer je mee te bewegen met de trein op het moment dat je de foto neemt. Je trein zal er dan mooi scherp op staan, maar de achtergrond zal licht bewogen zijn, wat ook een mooi snelheidseffect geeft.
Ik heb ook nog een foto:
De trein in Roosendaal, met de dagelijkse, 1 keer per uur rijdende stoptrein naar Antwerpen
Groetjes Sander

Groetjes Sander
Dat weet ik juist niet. Maar voor 1998 waren ze alle dagen te zien in Oostende.Bartjedj schreef:Wat deed die daar![]()
BDJ
Toen reden ze op Oostende Antwerpen.
Varkensneuzen worden ook altijd gebruikt voor de ICT's Antwerpen - Kust, dus ik gok dat dit een extra trein was die van Antwerpen kwam
.

-

Laatst gewijzigd door TrainzDr3ver op 16 sep 2016, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Wanneer is deze foto gemaakt? Kan geen maand geleden zijn, want spoor 1 is al heraangelegd.
BDJ
BDJ
-
Deze zaterdag, 16-08-08Bartjedj schreef:Wanneer is deze foto gemaakt? Kan geen maand geleden zijn, want spoor 1 is al heraangelegd.
BDJ