Verbinding Antwerpen-Noorderkempen weer uitgesteld

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Steven

Bericht door Steven »

ik denk dat ze in brussel niks durven zeggen voor ze 100% zeker zijn van de uitgevoerde homologaties op de traxx loc.
dentheo

Bericht door dentheo »

Steven schreef:ik denk dat ze in brussel niks durven zeggen voor ze 100% zeker zijn van de uitgevoerde homologaties op de traxx loc.
En dat zal niet simpel zijn voor een club die heel zijn leven met franse e-loks geleefd heeft.

Op die enkele (6 of 8 ?) zwitserse na.
Shrek

Bericht door Shrek »

Adler schreef: SJ catalogiseert de HSL4 ook bij de 'Grote nutteloze werken' van Belgie.
Daar begint het inderdaad op te lijken.
over de 4 is men nog onzeker, lijn 3 wordt zoizo een jaar niet gebruikt :shock:
dentheo

Bericht door dentheo »

Shrek schreef:
Adler schreef: SJ catalogiseert de HSL4 ook bij de 'Grote nutteloze werken' van Belgie.
Daar begint het inderdaad op te lijken.
over de 4 is men nog onzeker, lijn 3 wordt zoizo een jaar niet gebruikt :shock:
Misschien wil men ze gelijktijdig openen ??? Mooie belgische oplossing...
Gregske

Bericht door Gregske »

Belgische oplossingen?

Laat maar ...
We zien al wel waar dit land staat na 177 jaar. We worden uitgelachen door al onze buren.

Nederland: die maffe Belgen
Luxemburg: nous parlons trois langues au minimum
Duitsland: pedofielenland
Frankrijk: les petits belges

Wezel moet onverwijld verbonden worden met de steden Breda en Antwerpen. 8)
Adler

Bericht door Adler »

In de treinplanner vind je al de nieuwe dienstregelingen voor na 9 december.
Van de verbinding Antwerpen-Noorderkempen is echter geen spoor te bekennen.
Het is dus weer noppes, alle berichten daaromtrent in Op de Baan en zo verder, waren dus uit de lucht gegrepen.
Traxxion

Bericht door Traxxion »

Het zal dus waarschijnlijk juni 2008 worden (wanneer de volgende dienstregelingen worden bekend gemaakt).
Adler

Bericht door Adler »

Blackie schreef:Het zal dus waarschijnlijk juni 2008 worden (wanneer de volgende dienstregelingen worden bekend gemaakt).
Of 2009 of 2012... Wie kan het nog wat schelen dat daar alles ligt weg te roesten?
rudi houthooft

Re: Verbinding Antwerpen-Noorderkempen weer uitgesteld

Bericht door rudi houthooft »

Al een tijdje geleden las ik in de krant (ik dacht de Gazet van Antwerpen) dat de treindienst naar de Noorderkempen waarschijnlijk van start zou gaan in april 2008. Klopt dit verhaal eigenlijk nog ?
Adler

Bericht door Adler »

rudi houthooft schreef:Al een tijdje geleden las ik in de krant (ik dacht de Gazet van Antwerpen) dat de treindienst naar de Noorderkempen waarschijnlijk van start zou gaan in april 2008. Klopt dit verhaal eigenlijk nog ?
Dergelijke berichten verschijnen om de zoveel maanden, maar als de datum er is, gebeurt er toch weer niets.
Ik zou er dus niet te veel op hopen. Het is een hopeloze zaak.
Robin

Bericht door Robin »

onlangs zag ik nog een thalys stil staan op de helling in brasschaat richting antwerpen, week of 2 geleden dacht ik.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
treinbruno

Bericht door treinbruno »

De lijn staat zelfs al op het lijnenkaartje van de IC/IR brochure als een ir verbinding :lol: :mrgreen: :lol:
Afbeelding
Adler

Bericht door Adler »

treinbruno schreef:De lijn staat zelfs al op het lijnenkaartje van de IC/IR brochure als een ir verbinding :lol: :mrgreen: :lol:
1. Die IC/IR boekjes zijn bijna nergens te verkrijgen, ik heb er nog altijd geen kunnen bemachtigen.
2. Een lijntje tekenen in een schema is gemakkelijk, maak je geen illusies, in 2008 moet je die trein ook niet verwachten.
De lijn L.4 staat ook al op het schema van de regelingstafels van Traffic Control van september 2006, veel zal daar niet te regelen vallen.
Steven

Bericht door Steven »

die moest er vanaf dan al op staan he, van het moment ergens een trein kan rijden is dat normaal. aangezien er toen volop werktreinen reden (die ook onder een bepaalde regime moeten gecontroleerd worden) was traffic control hier van op de hoogte en dus voorzien op een tafel, evenals voor de proefritten. de in en uitrit van de lijn moest geregeld worden he :-)
Wover

Bericht door Wover »

Wat ik mij eigenlijk afvroeg: De thalystreinen die testritten doen op L4, rijden die in één groot blok? Want de grootste "bekommernis" is toch dat rijden zonder seinen niet veilig zou zijn, maar hoe doen die Thalyssen dat dan als ETCS niet werkt? Dus waarom zou een passagierstrein ook niet kunnen rijden als die testtreinen?
Plaats reactie