Kind achtergelaten op perron in Wijgmaal

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Wimpie schreef:ja en toch vind ik het wat dom van de TBG want iemand met normaal verstand weet toch ook dat een meisje van 6 nie alleen kan staan op het perron he? En als je als TBG al buitenstaat als de deuren geopend zijn je toch ook ziet dat de moeder haar kind buitenhelpt he. Maar ja soms zijn ze te druk aan het bellen of aant babbelen en nie aant opletten.

Mvg Wimpie
Als treinbegeleider maak je volgens mij allerlei zotte dingen mee. Ik zie veelal kleuters alleen reizen met het openbaar vervoer. Je kunt ook niet op alles letten, vindt ik.
Pieter

Bericht door Pieter »

Jonathan schreef:vindt ik.
...
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Pieter schreef:
...
Begint daar nu weer niet over, hé :!: Ik zie nog altijd niet in wat daar nu zoooooooooooooooooooo slecht aan is? Dat leid ons telkens af van den topic.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

omdat jij niets kan vindten...
ontopic:
maar euhm, ik vind het hele verhaal nogal overdreven, het is de eerste en (hopelijk de laatste) keer dat dit gebeurt, het is een alleenstaand geval.
Ruben

Bericht door Ruben »

Jonathan schreef:
Pieter schreef:
...
Begint daar nu weer niet over, hé :!: Ik zie nog altijd niet in wat daar nu zoooooooooooooooooooo slecht aan is? Dat leid ons telkens af van den topic.
:lol:
Sorry. Ik kon het niet laten van die te quoten... :wink:
KB

Bericht door KB »

SIMPY.be schreef:omdat jij niets kan vindten...
ontopic:
maar euhm, ik vind het hele verhaal nogal overdreven, het is de eerste en (hopelijk de laatste) keer dat dit gebeurt, het is een alleenstaand geval.
Is het echt een alleenstaand geval, of gebeurt het wel meer? Ik kan mij herinneren dat jaren geleden eens enkele reizigers in het station van Genk aan het ruzieën waren met de TBG omdat volgens hen de trein niet gestopt was in Bokrijk. Hij was er echter wel gestopt, maar zoals het in dit intercity-station bijna altijd gaat, stopt de trein er maar heel kort en dus in dit geval veel te kort voor reizigers die wellicht op hun duizendste gemak denken te kunnen uitstappen.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Ik vind persoonlijk dat je nu niet moet een kwartier van tevoor gaan rechtstaan en bij de deur staan, maar een beetje rekening houden met beperkte op/afstaptijden kan ook. Je voelt toch wanneer een trein aan het remmen is of stilstaat (ofwel ben ik daarmee de enige).
In Londen heb ik meegemaakt dat een trein wegreed zonder een 5tal passagiers (onder andere ik). Daar kon de TBG niet controleren want er was er geen, en op spitsuur, dan de volgende maar genomen...
Shrek

Bericht door Shrek »

In de nieuwe treinen staat er op: we komen aan in... dus kunnen ze helemaal niet klagen.
En ja, op de stoptrein in wezemaal moet je het maar zien wanneer de trein er bijna is. En als je het echt niet weet ga dan van de vorige halte al klaarstaan :roll:
ik ken de omstandigheden niet, maar het lijkt me toch niet zon onmogelijk karwei om een buggy van een trein te halen.
Goya

Bericht door Goya »

Als ik het goed begreep ging de verontwaardiging om de gedesinteresseerde reactie bij het personeel in Leuven. Als die zich een beetje hoffelijk en bezorgd opgesteld hadden zou er wschl niet zo'n heise om gemaakt worden.

Klantvriendelijk denken en handelen lijkt mij niet enkel voor het personeel op de trein een must, maar ook errond.
Steven

Bericht door Steven »

als je met een kinderwagen bent moet je u ni rechtstellen als de trein als stilstaat maar op moment da deze begint te remmen
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

In Het Laatste Nieuws stonden vandaag ook een heel aantal reacties van lezers rond dit onderwerp en de meerderheid leek toch niet akkoord te zijn met de vrouw. Er zat zelfs een reactie tussen van een reiziger die alles gezien had - hij zat namelijk in dezelfde wagon - en die vertelde dat ze pas reageerde wanneer de trein al stilstond en dat er voldoende tijd was om in en uit te stappen.
Er waren er ook veel die de reactie gaven dat het dom was van haar om niet aan de noodrem getrokken te hebben, want ze was bang dat ze een boete zou krijgen. Geld verkiezen boven je eigen kind... :?
Wout

Bericht door Wout »

Wat voor n kl??tzakken waren dat dan, waarom trokken zij dan niet.
VerSeg

Bericht door VerSeg »

Wout schreef:Wat voor n kl??tzakken waren dat dan, waarom trokken zij dan niet.
Kan jij mij dan eens "exact" uitleggen hoe je dat moet doen? Boerreke :evil:
VerSeg

Bericht door VerSeg »

Goya schreef:Als ik het goed begreep ging de verontwaardiging om de gedesinteresseerde reactie bij het personeel in Leuven. Als die zich een beetje hoffelijk en bezorgd opgesteld hadden zou er wschl niet zo'n heise om gemaakt worden.

Klantvriendelijk denken en handelen lijkt mij niet enkel voor het personeel op de trein een must, maar ook errond.
Volledig gelijk heb je maar ...

Moest je het volledige verhaal kennen en weten hoe onmenselijk dat mens (die moeder) zich gedragen heeft, dan zou je zelf ook wel anders denken.

De fout ligt ten eerste al bij haar door niet tijdig te reageren als de trein aankwam in het station. Pas als het reeds veel te laat was besefte ze dat ze moest uitstappen en dit heeft ze op de meest luidruchtige en vulgaire manier te kennen gegeven aan alle inzittenden van de wagon.
De woordenschat dat daar gebruikt werd kan jij je onmogelijk inbeelden ... en dan ging het nog niet om dat kind hé ...

Niets verwondert mij dan ook dat het personeel van de NMBS haar een beetje wandelen gestuurd heeft ... als ze zich daar op dezelfde manier gedragen heeft, dan zou ik eerder zeggen dat het personeel recht heeft op een risicopremie om met zo'n mensen om te gaan. Niet verwonderlijk dat men haar liever kwijt dan rijk was ...

Als iets foutloopt en men zijn ongenoegen wenst te uiten, dan is het te begrijpen dat men daar niet met de glimlach staat ... maar er zijn grenzen aan alles.

Trouwens zal het gedrag van deze dame een veel grotere negatieve invloed gehad hebben op die kinderen (en omgeving) dan die kleine dat een paar minuten alleen op het perron gestaan heeft.

Het blijft een spijtig voorval maar je moet alles in zijn contekst bekijken en niet automatisch de NMBS met de vinger wijzen ... zekers niet als ze er geen schuld aan hebben.

Voor de meesten die op dergelijke zaken extreem reageren ... goede raad : denk eerst eens even na of het wel waar is wat de mensen zeggen ... er zijn er die nooit hun fouten toegeven en dan nog liefst het meest mogelijk in de belangstelling staan om te ontkennen.

Eigenlijk zou men die vrouw moeten vervolgen wegens laster ... die treinbegeleider riskeert namelijk een sanctie voor iets waarvoor hij de schuld in de schoenen wordt geschoven maar eigenlijk helemaal niets kan aan doen. De faktuur van de media mag ze wat mij betreft ook krijgen.
Steven

Bericht door Steven »

das hier is gesproken naar mijn hart.
Plaats reactie