HLE 27 MUX

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: HLE 27 MUX

Bericht door msts.be »

Bartjedj schreef:Hence de reden waarom het privé-bedrijf (weet al niet meer wie) oorspronkelijk de GF's niet wou plaatsen.
Het was Alstom.. en als je dan weet dat zelfs zo'n onbetrouwbare fabrikant het niet wil doen dan weet men ook hoe stom de ingenieurs daar in de Frankrijkstraat zijn.. :roll:
Bartjedj schreef:Ja, maar een GF-koppeling weegt meer dan hetgeen waarop de 27's voorzien zijn.
De koppeling weegt inderdaad 645 kg. En dat langs één kant van de loc. Dat betekent dat heel de uitgekiende gewichtsverdeling om zeep is, en wat krijg je dan: inderdaad, scheefgetrokken locs. Naar het schijnt zouden sommige nieuwe (!) G1206-locs hier ook last van hebben, alhoewel die geen GF-koppeling hebben ! (en een BSI-koppeling weegt nu toch geen ton hé ?)

Ik ben benieuwd hoe lang de koppelingen het op de beide ondingen (locs en stuurrijtuigen) het gaan uithouden.. Ik wed nog 3 maand. Niemand wil ermee koppelen, sommige treinen (IC E) daardoor afgeschaft, enz enz..

Ik denk dat het volgende wel eens een hele goede oplossing zou kunnen zijn: de IC E wordt terug door AM96 gereden en er wordt materieel uitgewisseld tussen de IC J en de IR h: de 3 IC J die door AM96 worden gedaan worden verruild door M6-stammen met stuurrijtuig (en HLE13, teneinde de homologatie van de 27MUX in Luxemburg te vermijden) en ook op de IR h (Gent-Brussel-Luchthaven) komen M6 met stuurrijtuigen. Normaal gezien moet dat dan genoeg materieel zijn om alles terug op orde te krijgen..
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: HLE 27 MUX

Bericht door Steven »

de gewone 27 mag lux al ni meer in laat staan een 27 mux :-)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13025
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: HLE 27 MUX

Bericht door Shrek »

is de M6bdx al gehomologeerd met een 3000? :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: HLE 27 MUX

Bericht door Steven »

Shrek schreef:is de M6bdx al gehomologeerd met een 3000? :P
ze rijden nog ni met een 13 laat staan met een 3000
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Re: HLE 27 MUX

Bericht door Stijn D.C. »

Ze zullen beter voor 2 GF stuurstanden in een samenstelling steken en er eerst uiteraard een motorrijtuig voor maken
dat zelfde taal spreekt als een 13/27 MUX (MUX dus) dat had hun veel ellende gespaard...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: HLE 27 MUX

Bericht door Steven »

zomaar een rijtuig omvormen tot tractie eenheid gaat niet meer, de vrije ruimte in deze rijtuigen is al maximaal benut door het aantal zitplaatsen zo hoog mogelijk te maken.
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Re: HLE 27 MUX

Bericht door Stijn D.C. »

Niet omvormen, maar vanaf 0 bouwen

tja, eventueel met minder zitplaatsen om de (motor) componenten op te bergen.

This maar een idee uiteraard (snelle brainstorm)

voor en nadelen zijn er altijd wel :|
dentheo
Berichten: 8269
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: HLE 27 MUX

Bericht door dentheo »

Stijn D.C. schreef:Ze zullen beter voor 2 GF stuurstanden in een samenstelling steken en er eerst uiteraard een motorrijtuig voor maken
dat zelfde taal spreekt als een 13/27 MUX (MUX dus) dat had hun veel ellende gespaard...
Wat doen die GF+ aan de neuzen van de stuurrijtuigen ?? Zakken die ook langzaam maar zeker naar beneden van het grote gewicht en de trillingen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Bartjedj

Re: HLE 27 MUX

Bericht door Bartjedj »

Deze blijven op hun plaats hangen. De kast is er dan ook van bij de bouw op voorzien.

BDJ
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re:

Bericht door msts.be »

Shrek schreef:ik heb een heel sterk vermoeden dat de 2701 tot 2720 de eerste jaren nog geen mux gaan krijgen :wink:
Dan ben je toch fout.. in de laatste Op De Baan stond dat men de 2701 tot 2720 ook gaat uitrusten met MUX. Nu wel enkel met MUX, deze locs krijgen dus geen GF-koppeling (alle geluk maar.. :roll: )

Ik ben benieuwd hoe er dan geschoven gaat worden met het verschillend materieel, zeker met de komst van de HLE18 enzo. Eén ding is wel zeker: met de komst van bijkomende HLE27 MUX, de 10 nieuwe stuurrijtuigen en de 50 nieuwe tweedeklasserijtuigen zal het eindelijk mogelijk maken om ook de IC G volledig met M6-rijtuigen te doen en de klassiekjes die daar nu rijden buiten dienst te stellen..
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13025
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: HLE 27 MUX

Bericht door Shrek »

dat is eigelijk wel een logische beslissing, er zijn immers genoeg 21'ers om met de M4/M5 te rijden, terwijl er maar m6'en blijven bijkomen :P
mijn pronostiek voor over enkele jaren?
M5 mux + 27
M6 + 27
M6 + 18
I11 + 18
13 naar goederen
21 vervangt de 22/25 op de p treintjes :P
R4C-Fan

Re: HLE 27 MUX

Bericht door R4C-Fan »

Eyy ich geh mit allem mit bloss nicht mit der 18 am I11 Zug!!!
Da gehört eine 13 hin!
Bartjedj

Re: HLE 27 MUX

Bericht door Bartjedj »

The 13-series are destined for Cargo, once the 18-series have arrived. It was known for a long time already.

BDJ
pietje

Re: HLE 27 MUX

Bericht door pietje »

Shrek schreef: M5 mux + 27
Worden er M5 stuurstanden naar MUX omgebouwd of hoe moet ik dat zien?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: HLE 27 MUX

Bericht door Steven »

de M5 zijn met de huidige plannen niet voorzien om mux te krijgen, maar zeg nooit nooit, men is steeds in staat de laatste moment toch nog van gedacht te veranderen, spoorwegen voor iets he :wink:
Plaats reactie