ben jij wel zeker dat dat de juiste reden was van het wegnemen van die break.?Feed schreef:Da's waar, Steven.
Het schudden tussen Landen, al over Brussel, tot Gent was kennelijk geen probleem. In Gent St P. was dit plots een onoverkomelijk probleem.
Maarja, blijft een feit dat de NMBS als organisatie zich beter moet gaan instellen op zo'n dingen.
De Panne en Kortrijk - Luchthaven - Landen en terug
Re: De Panne en Kortrijk - Luchthaven - Landen en terug
Re: De Panne en Kortrijk - Luchthaven - Landen en terug
Ik heb het héél moeilijk dat de treinbegeleider in geen enkel station heeft afgeroepen: we komen aan in...; verontschuldigingen waren hier ook uit den boze; iets wat de meesten wel doen en er eventueel de reden ook nog eens bijzeggen.
En ok ik weet maar al te goed dat de treinbegeleiders en bestuuders ook maar hun werk doen en 90 % van hen zich zo goed en kwaad het kan de reizigers te helpen... maar hier????? Sorry maar dat kan dus niet hé, helemaal niet.
Oh ja nog effe terzijde, met de oude dienstregeling was het uitzondering dat we op tijd in Brussel aankwamen, vertragingen van 10 minuten waren een gewoonte geworden, we werden vooral opgehouden door voorgaande treinen ter hoogte van de splitsing in Denderleeuw. Sinds de nieuwe dienstregeling is er dat enorm op verbeterd en komen we nagenoeg dagelijks stipt op tijd toe in Brussel.
Allé tis maar te hopen, nu ik dat hier gezegd heb, dat het morgen niet van datte gaat zijn hé in Denderleeuw
.
En ok ik weet maar al te goed dat de treinbegeleiders en bestuuders ook maar hun werk doen en 90 % van hen zich zo goed en kwaad het kan de reizigers te helpen... maar hier????? Sorry maar dat kan dus niet hé, helemaal niet.
Oh ja nog effe terzijde, met de oude dienstregeling was het uitzondering dat we op tijd in Brussel aankwamen, vertragingen van 10 minuten waren een gewoonte geworden, we werden vooral opgehouden door voorgaande treinen ter hoogte van de splitsing in Denderleeuw. Sinds de nieuwe dienstregeling is er dat enorm op verbeterd en komen we nagenoeg dagelijks stipt op tijd toe in Brussel.
Allé tis maar te hopen, nu ik dat hier gezegd heb, dat het morgen niet van datte gaat zijn hé in Denderleeuw


Re: De Panne en Kortrijk - Luchthaven - Landen en terug
Zijn er zekerheden in de NMBS-wereld ?Steven schreef:
ben jij wel zeker dat dat de juiste reden was van het wegnemen van die break.?
Tuurlijk ben ik dat niet zeker, alleen was dat de indruk die ik, veel medereizigers en de brave en moedige treinbegeleider hebben gekregen door het zeer communicatief ingestelde stationspersoneel van Gent St P.
Re: De Panne en Kortrijk - Luchthaven - Landen en terug
het stationspersoneel heeft er niets aan te zeggen indien er defecten zijn is dat het rijdend personeel in overleg met de tractieverdeler die beslissen wat er met dat ms moet gebeuren.Feed schreef:Zijn er zekerheden in de NMBS-wereld ?Steven schreef:
ben jij wel zeker dat dat de juiste reden was van het wegnemen van die break.?
Tuurlijk ben ik dat niet zeker, alleen was dat de indruk die ik, veel medereizigers en de brave en moedige treinbegeleider hebben gekregen door het zeer communicatief ingestelde stationspersoneel van Gent St P.
Re: De Panne en Kortrijk - Luchthaven - Landen en terug
Zij speelden daar toch een voorname rol, moet ik zeggen.
Verder was het wel zo dat er een NMBS-er, waarvan op basis van zijn kledij en uitrusting (tasje met wat gereedschap, neem ik aan) kon vermoed worden dat het een technicus was, aan boord van "het schuddend rijtuig" is geweest.
Maar eigenlijk ging het er mij over dat de NMBS zich zodanig moet organiseren (wellicht door bijkomende investeringen, maar misschien door een andere organisatie, en zeer waarschijnlijk ook door het verhogen van de compatibiliteit van het diverse rollende materieel) dat wanneer zij het nodig acht iets buiten dienst te stellen, zij dit in een minimum van tijd deftig kan opvangen.
En ik weet heel goed dat ik, noch jij dit zullen meemaken in dit leven, tenzij er mirakels (toplui die inzien dat er nog veel ruimte voor verbetering is, politici die hen het kader (=centen) geven om die verbetering ook zo efficient mogelijk te realiseren) zouden gebeuren ...
Maar ja, hoop doet leven hé ...
Verder was het wel zo dat er een NMBS-er, waarvan op basis van zijn kledij en uitrusting (tasje met wat gereedschap, neem ik aan) kon vermoed worden dat het een technicus was, aan boord van "het schuddend rijtuig" is geweest.
Maar eigenlijk ging het er mij over dat de NMBS zich zodanig moet organiseren (wellicht door bijkomende investeringen, maar misschien door een andere organisatie, en zeer waarschijnlijk ook door het verhogen van de compatibiliteit van het diverse rollende materieel) dat wanneer zij het nodig acht iets buiten dienst te stellen, zij dit in een minimum van tijd deftig kan opvangen.
En ik weet heel goed dat ik, noch jij dit zullen meemaken in dit leven, tenzij er mirakels (toplui die inzien dat er nog veel ruimte voor verbetering is, politici die hen het kader (=centen) geven om die verbetering ook zo efficient mogelijk te realiseren) zouden gebeuren ...
Maar ja, hoop doet leven hé ...