Lijkt mij ook moeilijk, dan zou hij ook evenveel moeten wegen als twee 77ers en dat is waarschijnlijk NIET het geval...pietje schreef:Niet te kort door de bocht gaan: het vermogen is wel het dubbele, maar de trekkracht is voor 1 G2000 niet zoveel hoger dan bij 1 77er, bij de vergelijking met 2 77ers is de trekkracht van een G2000 maar iets meer dan de helft.Tim schreef:Probleemloos, het vermogen van een G2000 ligt meer dan 2 keer hoger dan zo'n mislukte fluitketel.dentheo schreef:Kan zo'n G2000 - TWEE 77ers vervangen ???
kort uitgelegd: eens op snelheid is zo een G2000 even sterk, maar met een zware trein of op een steile helling geraakt hij niet vertrokken.
Vossloh loc op L59.
Re: Vossloh loc op L59.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Vossloh loc op L59.
de trekkracht van een 77'er is voor een baandiesel dan ook veel hoger dan nodig (het is immers een rangeerloc), met veel minder (zoals een G2000) kom je ook nog toe hoorpietje schreef: Niet te kort door de bocht gaan: het vermogen is wel het dubbele, maar de trekkracht is voor 1 G2000 niet zoveel hoger dan bij 1 77er, bij de vergelijking met 2 77ers is de trekkracht van een G2000 maar iets meer dan de helft.
kort uitgelegd: eens op snelheid is zo een G2000 even sterk, maar met een zware trein of op een steile helling geraakt hij niet vertrokken.

Re: Vossloh loc op L59.
Behalve als je langs de Montzenroute wil, of via Athus-Meuse naar Frankrijk, dan heb je wel degelijk die trekkracht nodig, en niet alleen het vermogen.Shrek schreef:de trekkracht van een 77'er is voor een baandiesel dan ook veel hoger dan nodig (het is immers een rangeerloc), met veel minder (zoals een G2000) kom je ook nog toe hoorpietje schreef: Niet te kort door de bocht gaan: het vermogen is wel het dubbele, maar de trekkracht is voor 1 G2000 niet zoveel hoger dan bij 1 77er, bij de vergelijking met 2 77ers is de trekkracht van een G2000 maar iets meer dan de helft.
kort uitgelegd: eens op snelheid is zo een G2000 even sterk, maar met een zware trein of op een steile helling geraakt hij niet vertrokken.
Re: Vossloh loc op L59.
Trekkracht is gewicht...een paar 77ers zal wel meer trekkracht geven dan een 13 zeker ???pietje schreef:Shrek schreef: Behalve als je langs de Montzenroute wil, of via Athus-Meuse naar Frankrijk, dan heb je wel degelijk die trekkracht nodig, en niet alleen het vermogen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Vossloh loc op L59.
niet alleen gewicht, ook adhesie tussen wielen en sporendentheo schreef: Trekkracht is gewicht...een paar 77ers zal wel meer trekkracht geven dan een 13 zeker ???
Re: Vossloh loc op L59.
Adhesie is maar vermenigvuldigingsfaktor van het gewicht, dus een loc of een combinatie van locs die dubbel zo zwaar is, is altijd sterker.pietje schreef:niet alleen gewicht, ook adhesie tussen wielen en sporendentheo schreef: Trekkracht is gewicht...een paar 77ers zal wel meer trekkracht geven dan een 13 zeker ???
Adhesie is max +- 0,30 (of 0,33 ???) maar 10% adhesieverschil kan 100% gewichtsverschil nooit compenseren...
Resultaat vierasser (100 ton) max 300kN ? zesasser (150 ton) 450kN ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide