Apple/Mac

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Steven

Apple/Mac

Bericht door Steven »

Zijn er hier mensen die al een Macbook gekocht hebben en hier iets willen vertellen over hun ervaringen met dit toestel?
Ik ben namelijk van plan om in de toekomst zo een toestel te kopen nadat ik links en rechts wat ervaringen probeer los te krijgen, zowel positieve als negatieve dingen mogen vermeld worden.
Wover

Re: Apple/Mac

Bericht door Wover »

Wel, echte ervaringen kan ik niet beschrijven, maar de algemene eigenschappen van macs kan ik wel geven.

Elke mac is gebaseerd op een Unix systeem (MacOS, een verre afgeleide van Unix, maar toch ;)). Dankzij dit OS en de gebruikte hardware werkt een Apple computer over het algemeen efficiënter dan een PC. Helaas is Apple aan het afstappen van hun oorspronkelijke hardware (RISC processor van Intel ipv CISC processor van Motorolla (dacht ik toch?)). Ik heb eerlijk gezegd de indruk dat het kopen van een Apple minder aantrekkelijk wordt, aangezien de grote voordelen aan het verdwijnen zijn.

De enige voordelen die je mijns inziens nog hebt, gaan ook op voor elke andere Linux distributie: snel, veilig, betrouwbaar,...

Vandaar zou ik ofwel een gewone Laptop met Windows kopen en er een Linux opzetten, ofwel zou ik gewoon bij Windows blijven.
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Ik koop er ene in mei... ervaring zelf dus nog niet.

En die draaiden vroeger PowerPC-CPU's van IBM, geen Motorola hoor.
Patrick

Bericht door Patrick »

Vroeger zo'n Power Pc-ding gehad. Eikes! Bweuk! Voortdurend crashen! Heb toen gezworen nooit meer een Apple in huis te halen.
Bovendien was ik al zodanig gewend met Windoze te werken, dat ik mijn draai niet vond bij Mac OS.
utopia

Bericht door utopia »

De OS is gebaseerd op BSD, toch nog net iets safer dan Linux weer... Het is in het begin even wennen. De usuability is helemaal anders aangepakt dan in Windows, dus je kan soms wel even vloeken als je een simpel knopke niet vindt. Das echter van voorbijgaande aard. Mijn ervaringen: zeer snel (meestal scsi-apparatuur, maar weet niet of dat vandaag nog opgaat), betrouwbaar, multimediamonster en tja... esthetisch ook wel aangenaam om zien.
Arnenys

Bericht door Arnenys »

Ik heb ervaring met een apple en vind dat ze uitstekend werken, heb er nog geen problemen mee gehad, hoewel dat afhangt van computer tot computer natuurlijk 8)
Ze werken snel en gebruiksvriendelijk, en je kan er windows bij opzetten als je wilt!
Maar daar heeft iedereen zijn eigen mening over.
PS: oppassen met zo'n vragen, in een computerforum zou een storm zijn losgebarsten. :lol: Het is oorlog tussen de mac'ers en de windowers! :twisted:
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Heb zelf Mac gehad, heerlijk om mee te werken. Mijn broer en mijn vader zijn ook overgestapt op Mac en willen niet meer anders. Zelf ben ik wel terug gegaan naar windows vanwege Train Simulator en andere spellen die ik wel mistte op Apple. Ik vind windows gewoon wat lastiger in de omgang, kan afentoe heel vervelend zijn en last van virussen. Apple nooit een virus en heel gebruiksvriendelijk. Als er mensen nog vragen hebben over Mac, kun je mij gerust een PM sturen!
Steven

Bericht door Steven »

ik ben ni echt een gamer, wel fotografie da ik op pc doe
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Dan zou ik geen reden om Mac niet te nemen! :D Er zijn ook allerlei fotobewerkingsprogramma's voor mac beschikbaar.
Plaats reactie