Sperruhr Duitsland

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Accelerat

Sperruhr Duitsland

Bericht door Accelerat »

Ik kan me herinneren dat men in Duitsland altijd het Sperruhr had, dat kinderen na 22h00 thuis moesten zijn of bij hun ouders moesten zijn. Nu ga ik dus samen met treinbruno naar Innsbruck, en dat is dus in het holst van de nacht door Duitsland, zonder ouders erbij. Weet iemand of het Sperruhr nog bestaat en als dat zo is, of dat eventuele beperkingen voor mij en treinbruno zouden kunnen opleveren, aangezien de Duitsers vaak Punktlich willen zijn.
Bijvoorbaat dank!
Steven

Re: Sperruhr Duitsland

Bericht door Steven »

als je in bezit bent van de juiste documenten zie ik niet echt een probleem opduiken.?
dentheo

Bericht door dentheo »

[quote="sncf-sncb"]Ik kan me herinneren dat men in Duitsland altijd het Sperruhr had, dat kinderen na 22h00 thuis moesten zijn of bij hun ouders moesten zijn.(/quote]

Bestaat ook in Amerika !!! Curfew heet het daar, soort avondklok...
Theo
Groeten vanop de Heide
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Maar doorzoekt DB zo'n trein? Douane zal je niet tegenkomen...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Het leek mij al stug dat ze de een chartertrein gaan doorzoeken. :P
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

sncf-sncb schreef:Ik kan me herinneren dat men in Duitsland altijd het Sperruhr had, dat kinderen na 22h00 thuis moesten zijn of bij hun ouders moesten zijn. Nu ga ik dus samen met treinbruno naar Innsbruck, en dat is dus in het holst van de nacht door Duitsland, zonder ouders erbij. Weet iemand of het Sperruhr nog bestaat en als dat zo is, of dat eventuele beperkingen voor mij en treinbruno zouden kunnen opleveren, aangezien de Duitsers vaak Punktlich willen zijn.
Bijvoorbaat dank!
"Sperruhr" geeft 2 hits op Google. "Sperrzeit" is blijkbaar een term uit het arbeidsrecht. Verder heb ik er nog nooit van gehoord. Ik zou me geen zorgen maken. Het zou wel kunnen zijn dat kinderen onder een bepaalde leeftijd een verklaring moeten hebben dat ze alleen mogen reizen. Dat schijnt bv. in Frankrijk zo te zijn. Maar dat zegt natuurlijk nog niks over Duitsland.

Groetjes,
Rian
Steven

Bericht door Steven »

is navraag doen via toeristische dienst duitsland of zo?
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Een verklaring voor minderjarige alleenreizers is dacht ik enkel nodig buiten Schengen. VK dus.

BDJ
Steve

Bericht door Steve »

rvdborgt schreef:"Sperruhr" geeft 2 hits op Google. "Sperrzeit" is blijkbaar een term uit het arbeidsrecht. Verder heb ik er nog nooit van gehoord. Ik zou me geen zorgen maken. Het zou wel kunnen zijn dat kinderen onder een bepaalde leeftijd een verklaring moeten hebben dat ze alleen mogen reizen. Dat schijnt bv. in Frankrijk zo te zijn. Maar dat zegt natuurlijk nog niks over Duitsland.

Groetjes,
Rian
Zoek eens op 'Sperrstunde'... :wink:
treinbruno

Bericht door treinbruno »

Bartjedj schreef:Een verklaring voor minderjarige alleenreizers is dacht ik enkel nodig buiten Schengen. VK dus.

BDJ
Nee, in spanje had ik er ook problemen mee...

De TBG vroeg of ik een attest van mijn ouders had - had ik niet. dan begon hij mij allemaal gegevens te vragen en wou hij eens naar mijn ouders bellen (die namen dan niet op).
en dan bekeek hij mijn identiteitskaart nog eens en dat kende hij niet (elektronisch).

enkele haltes verder kwamen er 2 politiemensen in de trein naar mijn identiteitskaart kijken. ze schreven wat gegevens op en stapten dan weer uit. maar ze hebben er daarna niets meer met gedaan denk ik.

Frankrijk was daarintegen geen enkel probleem om alleen te reizen :D

--
maarja - de bergland zullen ze wel niet doorzoeken zeker...
Laatst gewijzigd door treinbruno op 21 feb 2008, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
K V B

Bericht door K V B »

treinbruno schreef:
Bartjedj schreef:Een verklaring voor minderjarige alleenreizers is dacht ik enkel nodig buiten Schengen. VK dus.

BDJ
Nee, in spanje had ik er ook problemen mee...

De TBG vroeg of ik een attest van mijn ouders had - had ik niet. dan begon hij mij allemaal gegevens te vragen en wou hij eens naar mijn ouders bellen (die namen dan niet op).
en dan bekeek hij mijn paspoort nog eens en dat kende hij niet (elektronisch).

enkele haltes verder kwamen er 2 politiemensen in de trein naar mijn paspoort kijken. ze schreven wat gegevens op en stapten dan weer uit. maar ze hebben er daarna niets meer met gedaan denk ik.

Frankrijk was daarintegen geen enkel probleem om alleen te reizen :D
In ben een paar keer in mijn eentje als 15-jarige door Frankrijk gereisd. Twee keer naar Bretagne, een keer naar het Zuiden van Frankrijk. In beide gevallen met overstap en stationswissel in Parijs. Nooit problemen gehad.
Overigens leuke reizen. Parijs - Bretagne was toen nog niet onder draad. Een sleep corails met twee diesels er voor, het had wel wat.
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

MIVB-reiziger schreef:
rvdborgt schreef:"Sperruhr" geeft 2 hits op Google. "Sperrzeit" is blijkbaar een term uit het arbeidsrecht. Verder heb ik er nog nooit van gehoord. Ik zou me geen zorgen maken. Het zou wel kunnen zijn dat kinderen onder een bepaalde leeftijd een verklaring moeten hebben dat ze alleen mogen reizen. Dat schijnt bv. in Frankrijk zo te zijn. Maar dat zegt natuurlijk nog niks over Duitsland.
Zoek eens op 'Sperrstunde'... :wink:
Dat levert ook weinig op: http://de.wikipedia.org/wiki/Sperrstunde

Groetjes,
Rian
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

treinbruno schreef:
en dan bekeek hij mijn paspoort nog eens en dat kende hij niet (elektronisch).
Elektronische paspoorten bestaan volgens mij (nog?) niet. Je bedoelt waarschijnlijk je identiteitskaart?

Groetjes,
Rian
Plaats reactie