Wat is een TRN-trein?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
kimba

Wat is een TRN-trein?

Bericht door kimba »

Wat is een TRN trein?
Op ARI zag ik dat de trein van Knokke/FBN naar Hasselt van 07.37 niet zoals gewoolijk als IC naar Genk doorrijdt.

Is dat zoals een P-trein (?)
Steven

Re: Wat is een TRN-trein?

Bericht door Steven »

kimba schreef:Wat is een TRN trein?
Op ARI zag ik dat de trein van Knokke/FBN naar Hasselt van 07.37 niet zoals gewoolijk als IC naar Genk doorrijdt.

Is dat zoals een P-trein (?)
ik zie nergens een trein om 7.37 vanuit knokke vertrekken, wel eentje om 7.27 als P trein naar brugge

Edit
na wat zoeken uw trein gevonden, je bedoeld blijkbaar het aankomstuur in brussel en niet het vertrekuur in knokke.
tja TRN is voor mij de afkorting van Trein maar verder zou ik ni zoeken
Adler

Bericht door Adler »

Ik heb wel meer rare afkortingen gevonden in de reisplanner voor een treinnummer, waarvan ik niet weet wat ze betekenen.
Steve

Bericht door Steve »

Dat zal bijna zeker te maken hebben met de situatie op de IC-E: veel treinen worden niet meer ge-/ontkoppeld en ze rijden niet meer allemaal door tot Tongeren (naar Genk rijden ze nooit tijdens de week). Dus er moeten wat kunstgrepen uitgehaald worden in de ARI om dat te laten kloppen, dat zal de verklaring zijn.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

In de ARI loopt momenteel ook een afkorting UUU rond.
Er staat een afbeelding bij, maar die geeft altijd een foutmelding.

BDJ
kimba

Bericht door kimba »

MIVB-reiziger schreef:Dat zal bijna zeker te maken hebben met de situatie op de IC-E: veel treinen worden niet meer ge-/ontkoppeld en ze rijden niet meer allemaal door tot Tongeren (naar Genk rijden ze nooit tijdens de week). Dus er moeten wat kunstgrepen uitgehaald worden in de ARI om dat te laten kloppen, dat zal de verklaring zijn.
Het was inderdaad de IC-E, met de dubbeldekkers en een loco vooraan en nog een loc in het midden.
In Brussel en Leuven stond hij aangekondigd als "IC Aarschot - Tongeren", maar stopte toch in Hasselt, waar de IR naar Luik stond voor wie naar Tongeren moest. Ook moest hij om 08.07 in Leuven vertrekken, maar vertrok pas om 08.14.
Steve

Bericht door Steve »

Tiens, heb gemerkt dat de eerste IR-i vanuit De Panne (04.58 u) nu ook als TRN bekendstaat (hier). Bij alle andere treinen staat er gewoon IR. Hoe komt dit? Bij mijn weten is er helemaal niets speciaals aan de hand met die eerste trein, die doet een compleet normale dienst.
Laatst gewijzigd door Steve op 20 feb 2008, 22:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Deze rijdt (dacht ik) langs L50. Aalst en consoorten.

BDJ
Steven

Bericht door Steven »

Bartjedj schreef:Deze rijdt (dacht ik) langs L50. Aalst en consoorten.

BDJ
niet volgens ari, tot brussel doet hij alle stops zoals die van de andere treinen
Plaats reactie