Moeilijk bereikbare stations

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Bartjedj

Re: Moeilijk bereikbare stations

Bericht door Bartjedj »

De treinen in Bastogne zijn stopgezet door de slechte staat van de lijn in 2003.
Die lijn is momenteel nog altijd "tijdelijk gesloten", de verbinding wordt uitgevoerd door bussen.
Doordat de bussen echter even snel of zelfs sneller zijn dan de toenmalige treinen, is de kans redelijk klein dat het nog heropent. Maar officieel is het dus nog altijd tijdelijk.
Je kan trouwens (iig tot 2007, nu weet ik het niet) nog altijd een nmbs-biljet kopen tot Bastogne.

BDJ
Wover

Bericht door Wover »

In het spoorboekje staat inderdaad één busdienst. Ik neem aan dat dat die naar Bastogne is dan? Worden die diensten uitgevoerd met een TEC bus of door NMBS personeel?
dekooiker

Bericht door dekooiker »

Wat die busdienst betreft vraag ik me af of de NMBS die zal mogen blijven uitbaten.
Wellicht zolang de lijn tijdelijk gesloten is wel, maar daarna zou het logischerwijs naar de TEC moeten gaan.
De trein.
Alleen voor durvers.
Paul
Contacteer:

Bericht door Paul »

Bartjedj schreef:De treinen in Bastogne zijn stopgezet door de slechte staat van de lijn in 2003.
Die lijn is momenteel nog altijd "tijdelijk gesloten", de verbinding wordt uitgevoerd door bussen.
Doordat de bussen echter even snel of zelfs sneller zijn dan de toenmalige treinen, is de kans redelijk klein dat het nog heropent. Maar officieel is het dus nog altijd tijdelijk.
Je kan trouwens (iig tot 2007, nu weet ik het niet) nog altijd een nmbs-biljet kopen tot Bastogne.

BDJ
De treinen rijden al sinds mei 1993 niet meer.
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
Paul
Contacteer:

Bericht door Paul »

dekooiker schreef:Wat die busdienst betreft vraag ik me af of de NMBS die zal mogen blijven uitbaten.
Wellicht zolang de lijn tijdelijk gesloten is wel, maar daarna zou het logischerwijs naar de TEC moeten gaan.
Het zijn dacht ik gewoon TEC-bussen, waarop ook NMBS-vervoerbewijzen geldig zijn.
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
treinbruno

Bericht door treinbruno »

de buslijn wordt niet meer gebruikt voor de NMBS.

hij staat niet meer in het IC/IR treinwijs en ook op het TV scherm in libramont niet meer aangegeven (wat vorig jaar wel zo was).

dus de lijn zal naar tec zijn...

nu rijden er veel minder bussen tussen libramont en bastogne
en k'denk ook dat de bus niet meer een snelbus zal zijn
Afbeelding
Fles

Bericht door Fles »

Haal dat Bastogne dan ook van die kaart af :shock:
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Het loket van Bastonge (Zuid?), is in 2005 gesloten dacht ik.
Dat de bus sneller is dan de trein, zou dat niet met een pak snelheidsbeperkingen te maken kunnen hebben?
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Fles

Bericht door Fles »

Paul schreef:De treinen rijden al sinds mei 1993 niet meer.
Joris schreef:Het loket van Bastonge (Zuid?), is in 2005 gesloten dacht ik.
En dit is allebei tegelijk "TRUE" ? :shock:
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Inderdaad. Bastogne had een loket zonder treinen.
Het was inderdaad 1993. Ik zat 10 jaar mis :oops:

BDJ
Fles

Bericht door Fles »

Bij ons gaat het doorgaans andersom trouwens :roll:

station onbemand, wordt wel door treinen aangedaan.
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Zo zijn er meer dan genoeg hier

BDJ
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Zeebrugge-Dorp wordt ook niet in het weekend bediend en tijdens juli en augustus ziet het station zelfs geen enkele reizigerstrein! :wink: Zeebrugge-Strand op zijn beurt is dan weer het enige Belgische treinstation dat niet tijdens de week bediend wordt, maar enkel tijdens het weekend en 7 dagen op 7 tijdens juli en augustus.
Fles

Bericht door Fles »

Trainspotterke schreef:Zeebrugge-Dorp wordt ook niet in het weekend bediend en tijdens juli en augustus ziet het station zelfs geen enkele reizigerstrein! :wink: Zeebrugge-Strand op zijn beurt is dan weer het enige Belgische treinstation dat niet tijdens de week bediend wordt, maar enkel tijdens het weekend en 7 dagen op 7 tijdens juli en augustus.
Dus als ik het goed begrijp is er geen enkele dag waarop beide stations aangedaan worden daar? Als je per se met de trein van Zeebrugge-Dorp naar Zeebrugge-Strand zou willen dan moet daar een vrijdag-zaterdag nacht tussen zitten? :lol: Grappig :) Maar goed, dat is misschien een half uurtje lopen, dat is niet zo'n probleem. Net als Mortsel-Liersesteenweg geloof ik. Dat Bastogne kan weleens vervelend worden :twisted:
Steve

Bericht door Steve »

Fles schreef:
Trainspotterke schreef:Zeebrugge-Dorp wordt ook niet in het weekend bediend en tijdens juli en augustus ziet het station zelfs geen enkele reizigerstrein! :wink: Zeebrugge-Strand op zijn beurt is dan weer het enige Belgische treinstation dat niet tijdens de week bediend wordt, maar enkel tijdens het weekend en 7 dagen op 7 tijdens juli en augustus.
Dus als ik het goed begrijp is er geen enkele dag waarop beide stations aangedaan worden daar? Als je per se met de trein van Zeebrugge-Dorp naar Zeebrugge-Strand zou willen dan moet daar een vrijdag-zaterdag nacht tussen zitten? :lol: Grappig :) Maar goed, dat is misschien een half uurtje lopen, dat is niet zo'n probleem. Net als Mortsel-Liersesteenweg geloof ik. Dat Bastogne kan weleens vervelend worden :twisted:
Zeebrugge-Strand en -Dorp liggen maar 1 à 2 kilometer van elkaar verwijderd, niet echt misselijk ver dus. Of anders neem je gewoon de Kusttram voor twee haltes. :wink:
Plaats reactie