Noorderkempen Brecht !!!!!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door dentheo »

uit GVA:
26/02 Trein stopt in juni in Brecht

De voorstadstrein van Brecht naar Antwerpen rijdt zeker vanaf juni 2008. Dat bevestigt de NMBS. Als de homologatie van het Europese veiligheidssysteem niet rond is, rijdt de trein via het klassieke veiligheidssysteem. Het gaat voorlopig over één trein per uur, zowel heen als terug.

De stopplaats Noorderkempen mag vanaf juni officieel de eerste treinen verwelkomen. De ingebruikname van de hogesnelheidslijn voor binnenlands verkeer wordt losgekoppeld van de homologatie van het Europese veiligheidssysteem. Dat ETCS moet worden getest op de Betuwelijn bij onze noorderburen. Wanneer dat zal gebeuren, is nog niet duidelijk. Maar bij de Spoorwegen wil men daar niet op wachten. Als de homologatie in juni niet klaar is, zal de voorstadstrein rijden via het klassieke veiligheidssysteem. Daarvoor moeten er seinen komen in Noorderkempen en aan Schijnpoort. Vlaams minister Inge Vervotte bevestigde maandag de piste in de Kamercommissie Infrastructuur aan Jef Van den Bergh (CD&V). Ook gedeputeerde Inga Verhaert (sp.a) drong daarop aan.
Beneluxtrein

Jef Van den Bergh informeerde ook naar de toekomst van de Beneluxtrein. “Minister Vervotte bevestigt een onderzoek om de IR Antwerpen- Essen te verlengen naar Roosendaal. “Dat zou positief nieuws zijn, zeker voor de grensarbeiders”, reageert de volksvertegenwoordiger.
KT

Men gaat ETCS van HSL homologeren op betuwelijn ??? Klok en klepel ??
Maar er beweegt tenminste iets ??

Theo
Theo
Groeten vanop de Heide
machientje33

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door machientje33 »

zal gaan tijd worden
Nu kan ne serieuze leerling BR-G tenminste vanuit brecht naar zijn werk rijden.
Ik had van Hr Brussel (holding) vorig jaar al een ticket brecht - Antwerpen gekregen....stoefers begot...
Bartjedj

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Bartjedj »

Nu, eerst zien dan geloven.
Maar het is inderdaad een stap in de goede richting.

BDJ
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door dentheo »

Bartjedj schreef:Nu, eerst zien dan geloven.
Maar het is inderdaad een stap in de goede richting.

BDJ
Vandaag gezien , de weg naar het station is geopend, parking klaar en soort afdak boven perron ook klaar.

Heeft iemand (van onze nederlandse lezers) al traxxen gesignaleerd op de Betuweroute ???
Traxxen van de Beneluxen hebben toch nog niets te doen.

(de Betuwelijn heeft geen ETCS, maar vergeef onze politiekers en de NMBS dat zij dat niet weten)

Ook ACTS zou er al minstens één besteld hebben voor goederen in Nederland en Belgie, Bombardier zal uit zijn pijp moeten komen...
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Steven »

ik dacht net dat de betuwelijn wel van etcs voorzien was.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:ik dacht net dat de betuwelijn wel van etcs voorzien was.
Om er met een paar stoptreintjes een halfuurdienst op te rijden? Dacht het niet. Oefening :-): welke goederenspoorlijn is al wel (sinds 1-1-2007) van ERTMS/ETCS voorzien?

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Adler »

Mensen wat lees ik hier weer allemaal !?
Betuwelijn, geen ETCS, ...
Om te beginnen denk ik dat het hier gaat over de Betuweroute en niet over de Betuwelijn.
De Betuwelijn is de onofficiële naam van een Nederlandse spoorweg door de Betuwe van Elst via Geldermalsen naar Dordrecht.
De Betuweroute is wel degelijk voorzien van ERTMS/ETCS level 2, dit was een van de uitgangspunten bij de bouw van de lijn.
Wat betreft het artikel over het openen van de lijn naar Noorderkempen in juni, dat geloven jullie toch zelf niet ?
Wat me verwondert is dat het artikel uit GvA zou komen, dan zal het zeker niet van Herman Welter zijn want het staat vol fouten.
Dus op 3 maanden tijd zouden Infrabel en de NMBS:
  • - de lijn voorzien van klassieke beveiliging, dat betekent seinen plaatsen met alle bijhorende apparatuur en tientallen kilometers kabels leggen.
    - voldoende rijdend materieel te voorschijn toveren, daar waar nu reeds overal een tekort is aan rollend materieel.
    - voldoende treinbestuurders en treinbegeleiders vinden en opleiden voor de nieuwe lijn.
Voor een maatschappij die 3 maanden na invoering van de nieuwe dienstregeling nog niet eens in staat is om IC/IR boekjes af te leveren, kan dat tellen.
Voor mij mag de fanfare van Brecht terug haar instrumenten beginnen oppoetsen maar in juni zullen ze deze voor de zoveelste maal onverrichterzake terug mogen opbergen vrees ik.
pietje

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door pietje »

Adler schreef: - de lijn voorzien van klassieke beveiliging, dat betekent seinen plaatsen met alle bijhorende apparatuur en tientallen kilometers kabels leggen.
Simpel: men maakt er 1 groot blok van en men laater dus maar 1 trein tegelijk op toe, eventueel op enkelspoor
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door dentheo »

pietje schreef:
Adler schreef: - de lijn voorzien van klassieke beveiliging, dat betekent seinen plaatsen met alle bijhorende apparatuur en tientallen kilometers kabels leggen.
Simpel: men maakt er 1 groot blok van en men laater dus maar 1 trein tegelijk op toe, eventueel op enkelspoor
Klopt, er is zelfs een "gerucht dat er in Brecht op het perron sl "klassieke" vertrekseinen staan. Ik zal eens moeten gaan kijken..
Theo
Groeten vanop de Heide
pietje

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door pietje »

dringend fotograferen, zal niet voor lang zijn :!: (hoop ik toch :oops: )
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Adler »

pietje schreef:
Adler schreef: - de lijn voorzien van klassieke beveiliging, dat betekent seinen plaatsen met alle bijhorende apparatuur en tientallen kilometers kabels leggen.
Simpel: men maakt er 1 groot blok van en men laater dus maar 1 trein tegelijk op toe, eventueel op enkelspoor
Als de NMBS een 'normaal' bedrijf zou zijn zou ik dit nog kunnen aannemen maar bij zo een DDR-bureaucratie is niets simpel.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door rvdborgt »

Adler schreef:Dus op 3 maanden tijd zouden Infrabel en de NMBS:
- voldoende rijdend materieel te voorschijn toveren, daar waar nu reeds overal een tekort is aan rollend materieel.
- voldoende treinbestuurders en treinbegeleiders vinden en opleiden voor de nieuwe lijn.
Die treindienst had al sinds juni vorig jaar moeten rijden. Materieel: 3 I11-rijtuigen en 3 Traxxen (waarvan 1 reserve). Personeel: goeie vraag... maar heel veel personeel vraagt een uurdienst die je met 1 compositie rijdt niet.

Groetjes,
Rian
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door dentheo »

rvdborgt schreef:
Adler schreef:Dus op 3 maanden tijd zouden Infrabel en de NMBS:
- voldoende rijdend materieel te voorschijn toveren, daar waar nu reeds overal een tekort is aan rollend materieel.
- voldoende treinbestuurders en treinbegeleiders vinden en opleiden voor de nieuwe lijn.
Die treindienst had al sinds juni vorig jaar moeten rijden. Materieel: 3 I11-rijtuigen en 3 Traxxen (waarvan 1 reserve). Personeel: goeie vraag... maar heel veel personeel vraagt een uurdienst die je met 1 compositie rijdt niet.

Groetjes,
Rian
Er rijdt er maar één tegelijk, dus met man of zes moet het lukken....

Als ze veel afwisseling willen in hun werk....24...
Theo
Groeten vanop de Heide
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Speedy »

Adler schreef: - voldoende rijdend materieel te voorschijn toveren, daar waar nu reeds overal een tekort is aan rollend materieel.
- voldoende treinbestuurders en treinbegeleiders vinden en opleiden voor de nieuwe lijn.
[/list]
Voor een maatschappij die 3 maanden na invoering van de nieuwe dienstregeling nog niet eens in staat is om IC/IR boekjes af te leveren, kan dat tellen.
Voor mij mag de fanfare van Brecht terug haar instrumenten beginnen oppoetsen maar in juni zullen ze deze voor de zoveelste maal onverrichterzake terug mogen opbergen vrees ik.
Treinbestuurders voor de ritten naar Noorderkempen zijn al bijna een jaar opgeleid...Ook de rijtuigen (I11) is geen probleem..treinbegeleiders gaan ze ook wel vinden dus ik zie dat nog wel in orde komen..
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door dentheo »

Speedy schreef: Treinbestuurders voor de ritten naar Noorderkempen zijn al bijna een jaar opgeleid...Ook de rijtuigen (I11) is geen probleem..treinbegeleiders gaan ze ook wel vinden dus ik zie dat nog wel in orde komen..

Maar dat was met nen diesel, moet dat dan niet opnieuw gedaan worden???
Vroeger kon dat met den Brossel, hebben ze nu nog rijdend klasje ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie