Breda-Basel SBB

Wegwijs in dienstregelingen, tarieven en vervoersvoorwaarden in België.
Gesloten
Sander14

Breda-Basel SBB

Bericht door Sander14 »

Als ik mijn examens heb gehaald in mei, wil ik graag een keer naar Basel toe. Ik wil met de ICE van Arnhem naar Basel. Ik weet dat ik vanuit Breda om 07.10 moet vertrekken om de ICE naar Basel SBB te halen, maar nu is het misschien wel handig als ik ook weet wat het ritje Arnhem-Basel SBB kost. Waar kan ik dit vinden? Die verekte rotsite van NS-Hispeed geeft alleen maar de mogelijkheid voor de CNL, terwijl ik overdag wil reizen. Dus:
-Wie weet waar ik de kosten kan vinden?
-Waar kan ik het beste een kaartje kopen, aan het loket of via internet?
-Verder nog tips voor deze reis?

Groetjes Sander
Steven

Re: Breda-Basel SBB

Bericht door Steven »

kijk is op de site van db
http://www.db.de
treinbruno

Bericht door treinbruno »

het is misschien ook wel leuk met de EC vauban te gaan (I6 :D )
. maar dit is minder handig vanuit NL :cry:

en het is ook duurder omdat er geen "sparpreis, prem's, smilys,..." tarief voor bestaat :twisted: :twisted:
je kunt wel tot arlon met een gopass
Afbeelding
Sander14

Bericht door Sander14 »

Steven schreef:kijk is op de site van db
http://www.db.de
Ik kom er niet uit op die site, er staat dat er geen prijsopgave is voor de rit Arnhem-Basel SBB.
Steven

Bericht door Steven »

dan is het best eens naar een station te gaan met verkoop in internationaal verkeer en daar de info op te vragen.
Patrick

Bericht door Patrick »

Op DB-site ga je nooit prijzen tegenkomen wanneer een deel van het traject in het ander land dan Duitsland wordt afgelegd, dacht ik zo.
Uitzondering: ICE-treinen van DB (bv. Brussel-Frankfurt).
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Arnhem, ligt dat niet tussen Amsterdam en Emmerich?
Is dat bijgevolg geen ICE, al dan niet rechtsreeks naar Basel?
Dan zou dat wel op de site van DB moeten staan...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Patrick schreef:Op DB-site ga je nooit prijzen tegenkomen wanneer een deel van het traject in het ander land dan Duitsland wordt afgelegd, dacht ik zo.
Uitzondering: ICE-treinen van DB (bv. Brussel-Frankfurt).
DB kan geen doorgaande tickets buitenland - Duitsland - buitenland afgeven en de planner geeft dan ook geen prijs. Voor sommige reizen Duitsland - buitenland geeft de planner wel prijzen en dat zijn er dan echt wel wat meer dan alleen treinen waar DB aan deelneemt. Zo zou je ook een prijs moeten zien voor Breda - Basel Bad Bf via Arnhem.
Advies: vraag een prijsopgave bij de Treinreiswinkel (http://www.treinreiswinkel.nl). De website van NS moet je voor deze bestemming voorlopig vergeten, alhoewel er in april wel een verbetering zou komen.

Groetjes,
Rian
AzzurroNL

Bericht door AzzurroNL »

Ikz ie hem gewoon staan bij NS Hispeed in de planner.

Ik wete niet of de link nog goed werkt als je hem opent (ivm de invul-velden), maar hier http://217.194.102.76/cobs/app/microtips/display staat dat het goedkoopste 64 euro is voor een enkele reis (maar dat is misschien afhankelijk van de dag wanneer je gaat, en je leeftijd (ik schat dat je onder de 25 bent).

Je kan trouwens in 1 dag heen en terug, dan ben je precies 25 minuten in Basel :P
K V B

Bericht door K V B »

rvdborgt schreef:DB kan geen doorgaande tickets buitenland - Duitsland - buitenland afgeven en de planner geeft dan ook geen prijs.
Een uitzondering zijn de nachttreinen. Voorbeeld, je kan op de DB site probleemloos de prijs raadplegen, en zelfs een ticket kopen en zelf afdrukken voor de nachttrein Amsterdam - Milaan.

Voor sommige reizen Duitsland - buitenland geeft de planner wel prijzen en dat zijn er dan echt wel wat meer dan alleen treinen waar DB aan deelneemt. Zo zou je ook een prijs moeten zien voor Breda - Basel Bad Bf via Arnhem.
Advies: vraag een prijsopgave bij de Treinreiswinkel (http://www.treinreiswinkel.nl). De website van NS moet je voor deze bestemming voorlopig vergeten, alhoewel er in april wel een verbetering zou komen.
Ik kan in Zwitserland voor Nederland een "Sparpreis Niederlande" kopen. Voorwaarden zijn dat ik 3 dagen op voorhand boek, er tussen heen en terug reis een zaterdag zit, en zitplaatsen reserveer. Daarmee krijg ik 50% korting op het hele traject. Ik heb het even getest met de prijzen die ik op http://www.jizdenka.cz/IT.aspx vind en het klopte tot op de cent met wat ik betaald heb voor mijn reis van volgende week.
Bestaat dit aanbod ook vanuit Nederland naar Zwitserland? Zo ja, dan kan je makkelijk uitreken wat dat moet kosten.
Maar je kan ook proberen om een van de "Europa Specials" van de DB te bemachten, maar dat kan inderdaad maar tot Basel Bad bf.
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Het is ergens wel logisch dat je op de site van DB de prijzen van CNL en ICE terugvind, van begin tot einde.
Ik dacht zelfs dat je de prijzen van de 'CNL Partners' er ergens moet kunnen terugvinden. In elk geval, de prijs van bvb de Orient Express Wien-Strassbourg (een trein van de ÖBB) staat toch in hun folder, dus ik denk ook op hun site.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

K V B schreef:
rvdborgt schreef:DB kan geen doorgaande tickets buitenland - Duitsland - buitenland afgeven en de planner geeft dan ook geen prijs.
Een uitzondering zijn de nachttreinen. Voorbeeld, je kan op de DB site probleemloos de prijs raadplegen, en zelfs een ticket kopen en zelf afdrukken voor de nachttrein Amsterdam - Milaan.
Dat is een uitzondering inderdaad, waarschijnlijk gaat het hier dan uitsluitend om een globaal tarief; dat kan altijd worden afgegeven.
K V B schreef:Ik kan in Zwitserland voor Nederland een "Sparpreis Niederlande" kopen. Voorwaarden zijn dat ik 3 dagen op voorhand boek, er tussen heen en terug reis een zaterdag zit, en zitplaatsen reserveer. Daarmee krijg ik 50% korting op het hele traject. Ik heb het even getest met de prijzen die ik op http://www.jizdenka.cz/IT.aspx vind en het klopte tot op de cent met wat ik betaald heb voor mijn reis van volgende week.
Bestaat dit aanbod ook vanuit Nederland naar Zwitserland? Zo ja, dan kan je makkelijk uitreken wat dat moet kosten.
Maar je kan ook proberen om een van de "Europa Specials" van de DB te bemachten, maar dat kan inderdaad maar tot Basel Bad bf.
NS heeft sinds ruim een jaar Discount-tickets, in twee soorten: met ca. 25% en 50% korting, waarvoor je 3 resp. 7 dagen van tevoren moet boeken (beperkt beschikbaar). Op de Europa Spezial van DB moet je niet te hard rekenen; het zou goed kunnen dat je die niet vanuit Nederland kunt boeken, zoals sinds afgelopen zomer al met de Sparpreis Niederlande vanuit Nederland. Maar op de NS-website kun je voorlopig naar Basel alleen de nachttrein en die ene rechtstreekse ICE boeken.

Groetjes,
Rian
Accelerat

Bericht door Accelerat »

UIk had je ook al enkele tips gegeven, waaronder zelfs met Thalys en dan overstappen op TGV in Paris. Dit was niet zo heel duur, maar die goedkope tarieven raken zo langzamerhand wel uitverkocht, houd daar dus rekening mee!
Sander14

Bericht door Sander14 »

Ik vind dat dit topic wel op slot kan, ik denk dat ik maar wat anders ga zoeken. Bedankt voor de info allemaal.
Gesloten