eurostar

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

260689 schreef:hier is men foto van lille

BTW: ni verschieten van het roze he :lol: :lol:
Nu moet ik toch wel groooote oogskes trekken. Op jouw foto staat rechts een trein die gelijkt op de ... Eurostar?! Wat doet die daar in Lille-Flandres?
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Patrick schreef:
260689 schreef:hier is men foto van lille

BTW: ni verschieten van het roze he :lol: :lol:
Nu moet ik toch wel groooote oogskes trekken. Op jouw foto staat rechts een trein die gelijkt op de ... Eurostar?! Wat doet die daar in Lille-Flandres?
Die is 300m afgeweken blijkbaar...
Was er veel wind?
Jules

Bericht door Jules »

Die eurostars in Lille Flandres rijden niet meer voor Eurostar maar voor TGV op de verbinding Lille Parijs. De eurostar logo's zijn er trouwens afgenomen en de kleuren lichtjes aangepast
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Jules schreef:Die eurostars in Lille Flandres rijden niet meer voor Eurostar maar voor TGV op de verbinding Lille Parijs. De eurostar logo's zijn er trouwens afgenomen en de kleuren lichtjes aangepast
ze zijn ook korter met maar 12 rijtuigen ipv 14 :P
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

Shrek schreef:
Jules schreef:Die eurostars in Lille Flandres rijden niet meer voor Eurostar maar voor TGV op de verbinding Lille Parijs. De eurostar logo's zijn er trouwens afgenomen en de kleuren lichtjes aangepast
ze zijn ook korter met maar 12 rijtuigen ipv 14 :P
Verwar je die niet met NOL (North of London) Eurostar-treinstellen? Dat is een verkorte versie van de Eurostar, hoeveel wagonnen die juist heeft weet ik niet en ik denk ook niet dat die buiten Groot-Brittanïe kan rijden (had te maken met de stroomafnemer). Ik herinner mij zoiets van wat msts.be ooit eens op het vorige forum gezegd heeft.

En heeft een gewone Eurostar niet 18 wagonnen + 2 motoreenheden?
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Zijn dat dan die zwarte stellen?
Elgar
Berichten: 621
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:41

Bericht door Elgar »

GNER (Great North Eastern Railway) heeft die ooit in hun kleuren laten rondrijden ja, maar oorspronkelijk waren die allemaal in het wit gelijk de gewone Eurostars. Ik geloof niet dat die nu nog voor GNER rijden, had te maken met de te hoge huurprijs voor die stellen.

Hier een fototje er van: Afbeelding bron:http://www.transportimages.com/gallery/ ... s.jpg.html
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Elgar schreef:
Shrek schreef:En heeft een gewone Eurostar niet 18 wagonnen + 2 motoreenheden?
heel juist :-) 393m lang :-)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

Die franse eurostars zijn in ider geval korter. Vroeger reden ze zelfs naar Brussel, maar tegenwoordig doen ze alleen diensten vanuit Lille.
Een fototje vanop railfaneurope: Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

zover ik weet zijn die franse eurstar stellen niet korter, er waren 2 lengtes de normale lengte zoals ze in brussel rijden 18 bakken +2 locs en de kortere versie NOL (north of London) die iets van een 14 rijtuigen zou moeten hebben zo zijn ze uit de fabriek gekomen, het enige da de sncf gedaan heeft is een paar bestaande stellen van een ander logo voorzien

Eurostar Three Capitals 300 km/h (186 mph) 794 393.7 m (1,293 ft) 2.81 m (9.2 ft) 752 tonnes (829 tons) 12,240 kW
Eurostar North of London 300 km/h (186 mph) 596 318.9 m (1,033 ft) 2.81 m (9.2 ft) 665 tonnes (733 tons) 12,240 kW


om de twee soorten te geven, deze gegevens komen van
http://en.wikipedia.org/wiki/TGV
Jules

Bericht door Jules »

zover ik weet zijn die franse eurstar stellen niet korter, er waren 2 lengtes de normale lengte zoals ze in brussel rijden 18 bakken +2 locs en de kortere versie NOL (north of London) die iets van een 14 rijtuigen zou moeten hebben zo zijn ze uit de fabriek gekomen, het enige da de sncf gedaan heeft is een paar bestaande stellen van een ander logo voorzien

Eurostar Three Capitals 300 km/h (186 mph) 794 393.7 m (1,293 ft) 2.81 m (9.2 ft) 752 tonnes (829 tons) 12,240 kW
Eurostar North of London 300 km/h (186 mph) 596 318.9 m (1,033 ft) 2.81 m (9.2 ft) 665 tonnes (733 tons) 12,240 kW


om de twee soorten te geven, deze gegevens komen van
Klopt,

dezelfde lengte als de 3C stellen, met uitzondering van de renovatie en de software die erop zit. Deze deden in het begin de verbinding Brussel Nice en ze worden TM's genoemd. Ondertussen zijn de de gele neus ook kwijt en zijn ze zilver grijs natuurlijk

Het contract met GNER is voorbij voor de NOL's ze kunnen terug op stal in NPI. De kans bestaat dat ze in de toekomst naar Frankrijk gaan komen, maar dit is nog lang niet zeker.

Die NOL's moeten wel goeie stellen zijn, er heeft er ooit eentje op de Thames gevaren.
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Steven schreef:, het enige da de sncf gedaan heeft is een paar bestaande stellen van een ander logo voorzien

in 2001 nam ik ooit de Lille-Parijs TGV met de ex-eurostar stellen.

deze waren ook in een groen tintje gezet
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

hehe de eventuele andere kleuren die er ondertussen op staan spreek ik ni tegen, ik wou enkel zeggen da ze niet de samenstelling hebben zitten veranderen :-)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Ik heb de Eurostars toch liever met hun gele neus dan met hun grijze neus gelijk ze nu bij de SNCF rondrijden! :?
Plaats reactie