Test reeks 18

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Adler

Test reeks 18

Bericht door Adler »

Vandaag zou voor de eerste keer een testrit plaats vinden met het eerste exemplaar van de nieuwe reeks 18.
De testen vinden enkel vandaag plaats op de lijn tussen Luik en Oostende.
Na deze eerste testen zal de lok terug naar de fabriek van Siemens worden gebracht.

De lok zal getest worden als tweede lok in IC 534 Luik-Oostende (vertrek 11.57u) en IC 515 Oostende-Luik (vertrek 15.43u)
Steve

Re: Test reeks 18

Bericht door Steve »

Heel interessant! Het zou me verbazen, maar zou deze 18 al in de NMBS-kleuren staan?
Adler

Bericht door Adler »

MIVB-reiziger schreef:Heel interessant! Het zou me verbazen, maar zou deze 18 al in de NMBS-kleuren staan?
Inderdaad, de lok is al in de definitieve kleuren geschilderd, dus een unieke kans voor de fotografen!
Steven

Bericht door Steven »

keep on dreaming :-) weinig geloof aan dergelijke grappen die ze elk jaar proberen uit te halen.
Shrek

Bericht door Shrek »

ma steven moet ge da nu zeggen :mrgreen:
Steven

Bericht door Steven »

Shrek schreef:ma steven moet ge da nu zeggen :mrgreen:
zelden iemand gezien die mij onmiddelijk wil geloven.
Steve

Bericht door Steve »

En ik was voor de niet-oplettenden onder ons nog zo vriendelijk om een kleine tip te geven met die (totaal onzinnige) opmerking over de NMBS-kleuren... :wink:
Hurlet

Bericht door Hurlet »

Adler schreef:Vandaag zou voor de eerste keer een testrit plaats vinden met het eerste exemplaar van de nieuwe reeks 18.
De testen vinden enkel vandaag plaats op de lijn tussen Luik en Oostende.
Na deze eerste testen zal de lok terug naar de fabriek van Siemens worden gebracht.

De lok zal getest worden als tweede lok in IC 534 Luik-Oostende (vertrek 11.57u) en IC 515 Oostende-Luik (vertrek 15.43u)
Afbeelding Ja, zeker! Op 1ste april! :D
13'erke

Bericht door 13'erke »

Ben je zeker dat het een grap is, ik heb hem gisteren gespot in de bundel van Athus, net uit een trein met oorprong Munchen gehaald!
Voor diegenen die het niet geloven: Afbeelding Het is de versie van portugal, maar hij komt al wat testritjes rijden tussen Florenville en Bertrix, net zoals de traxx ooit gedaan heeft.
Steven

Bericht door Steven »

yep dat is idd de portugese versie, echter enkel 25 kv locje :-)
Adler

Bericht door Adler »

13'erke schreef:Ben je zeker dat het een grap is, ik heb hem gisteren gespot in de bundel van Athus, net uit een trein met oorprong Munchen gehaald!
Voor diegenen die het niet geloven: Afbeelding Het is de versie van portugal, maar hij komt al wat testritjes rijden tussen Florenville en Bertrix, net zoals de traxx ooit gedaan heeft.
Toch iemand die mij gelooft.
Steven

Bericht door Steven »

euh athus en luik liggen een eind uit elkaar om te starten
de kleuren van de nmbs zien er anders uit :-)
de locs zijn verschillend van wat onze reeks 18 gaat worden (monospanning <=> meerspanningsloc)
dentheo

Bericht door dentheo »

13'erke schreef:Ben je zeker dat het een grap is, ik heb hem gisteren gespot in de bundel van Athus, net uit een trein met oorprong Munchen gehaald!
Voor diegenen die het niet geloven:

Het is de versie van portugal, maar hij komt al wat testritjes rijden tussen Florenville en Bertrix, net zoals de traxx ooit gedaan heeft.
In vergelijking met de originele Taurus vind ik dit zo maar "triest" lokje.
Theo
Groeten vanop de Heide
Hurlet

Bericht door Hurlet »

13'erke schreef:...Het is de versie van portugal, maar hij komt al wat testritjes rijden tussen Florenville en Bertrix, net zoals de traxx ooit gedaan heeft.
Afbeelding België = 1.435, Portugal = 1.668! :D
13'erke

Bericht door 13'erke »

Hurlet schreef:
13'erke schreef:...Het is de versie van portugal, maar hij komt al wat testritjes rijden tussen Florenville en Bertrix, net zoals de traxx ooit gedaan heeft.
Afbeelding België = 1.435, Portugal = 1.668! :D
ok, je hebt gewonnen. Je kunt ze hier toch ook niets wijsmaken he :lol:

Foto is even geleend van http://www.railcolor.net (zo is de juiste bron ook vermeld)
Plaats reactie