Je kunt ook NS laten weten dat de politie gewone mensen in de NS-stations lastig valt, ook als ze zich aan de regels houden. NS heeft een webformulier voor klachten.Joris schreef:M'n ouders hebben me dat afgeraden, ik zal er nog eens over nadenken.rvdborgt schreef:Dien een klacht in bij de politie en stop er een kopietje bij van de regels[...]
Hebben ze wel gezegd waarom je werd aangehouden? Zo nee, dan kun je dat in je klacht vermelden. Of ging je vrijwillig mee?
Je ging dus vrijwillig mee. Je had waarschijnlijk wel kunnen weigeren. Of kunnen vragen of hun vragen dat niet ter plekke afgehandeld kunnen worden.Joris schreef:Het was niet aanhouden, gewoon meekomen, ze wouden daar m'n foto's bekijken, en meteen ook een kopie van m'n pas(ID dus) nemen. Vrijwillig ja en nee, ik was niet geboeid, maar aangezien ze m'n pas vast hadden kon ik alleen maar meegaan.
Of ze een kopie mogen nemen van je ID-kaart als je dat niet wilt, dat weet ik niet. En ook niet of ze die zouden mogen innemen. Ik vermoed van niet als je niet aangehouden wordt.
Groetjes,
Rian