Nee, gewoon geschiedenis. Als je echt eens een station wil zien dat veel te groot is voor zijn locatie moet je Canfranc maar eens gaan bekijken...Fles schreef:Leuk leuk leukIk ga dit volgen
Maar ehmm... een ongeëlectrificeerd zijlijntje, een troosteloos eindpunt, verval en ellende.... en dan ZO'N stationsgebouw?Wafelijzerpolitiek slaat toe in Ronse?
Loppem - Koblenz: DEEL I
Re: Loppem - Koblenz: DEEL I
Re: Loppem - Koblenz: DEEL I
[Liggende foto] Zo geraakt een mens nooit in Koblenz natuurlijkTrainspotterke schreef:Start!

Re: Loppem - Koblenz: DEEL I
Is het baanvak Ronse - Leuze al opgebroken? Buiten dienst gesteld en in 2007 uit de inventaris geschrapt, dat wel, maar zijn de sporen al weg?Ook het Waalse deel van lijn 86 ( Ronse - Leuze - Blaton ) ,waarvan een groot Y-keerspoor deel uitmaakte , werd volledig opgebroken . Ronse werd plots een kopstation !!! ( of een EINDSTATION , als je wil !!! )
Ho, ho, en de tunnels van Veurs en Remersdaal (L. 24) en Overboelare (L. 123) dan?En om te Ronse te geraken moet je onvermijdelijk door de 422 m lange tunnel onder de Spichtenberg tussen Maarkedal (Nukerke) en Louise-Marie (gehucht van Ronse) , de enig resterende tunnel in Vlaanderen
Om van de nieuwe tunnels, zoals de Kennedytunnel, nog niet te spreken...
Re: Loppem - Koblenz: DEEL I
Tussen Ronse en Leuze zijn de sporen nog steeds aanwezig! Moest je er eerst eens met een bosmaaier (of kettingzaag) passeren, zou je nog kunnen doorrijden van Ronse tot Leuze. 

-
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
- Locatie: Eerst Ronse , nu Zingem ( Kruisem )
- Contacteer:
Re: Loppem - Koblenz: DEEL I
Ja inderdaad , maar ik denk dat dit de enige tunnel is op een niet-geëlectrificeerde lijn in Vlaanderen ?Paul schreef:Is het baanvak Ronse - Leuze al opgebroken? Buiten dienst gesteld en in 2007 uit de inventaris geschrapt, dat wel, maar zijn de sporen al weg?Ook het Waalse deel van lijn 86 ( Ronse - Leuze - Blaton ) ,waarvan een groot Y-keerspoor deel uitmaakte , werd volledig opgebroken . Ronse werd plots een kopstation !!! ( of een EINDSTATION , als je wil !!! )Ho, ho, en de tunnels van Veurs en Remersdaal (L. 24) en Overboelare (L. 123) dan?En om te Ronse te geraken moet je onvermijdelijk door de 422 m lange tunnel onder de Spichtenberg tussen Maarkedal (Nukerke) en Louise-Marie (gehucht van Ronse) , de enig resterende tunnel in Vlaanderen
Om van de nieuwe tunnels, zoals de Kennedytunnel, nog niet te spreken...
En niet alle sporen van L 86 zijn opgebroken : vanuit Leuze liggen ze nog tot voorbij Frasnes , maar op grondgebied Ronse is alles opgebroken ( een deel van het stedelijk containerpark en enkele kleine KMO's zijn erover gebouwd ) tot vlak voor het station !
Ronse is per spoor dus niet meer bereikbaar vanuit Wallonië ! ( taalgrens of 'ijzeren gordijn' ?)
Vroeger reed men via Leuze tot Brussel of via Doornik tot Rijsel ... nu is er de A8

Re: Loppem - Koblenz: DEEL I
Oh jawel hoor, heel goed zelfsetoile du nord schreef: Ronse is per spoor dus niet meer bereikbaar vanuit Wallonië !


-
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
- Locatie: Eerst Ronse , nu Zingem ( Kruisem )
- Contacteer:
Re: Loppem - Koblenz: DEEL I
Fles schreef:Oh jawel hoor, heel goed zelfsetoile du nord schreef: Ronse is per spoor dus niet meer bereikbaar vanuit Wallonië !Vanuit Utrecht ook, trouwens


Ik denk dat we hier ook nogal afdwalen van het onderwerp, dus ...


-
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
- Locatie: Eerst Ronse , nu Zingem ( Kruisem )
- Contacteer:
Re: Loppem - Koblenz: DEEL I
Toch een kleine correctie :etoile du nord schreef:Ja inderdaad , maar ik denk dat dit de enige tunnel is op een niet-geëlectrificeerde lijn in Vlaanderen ?Paul schreef:Is het baanvak Ronse - Leuze al opgebroken? Buiten dienst gesteld en in 2007 uit de inventaris geschrapt, dat wel, maar zijn de sporen al weg?Ook het Waalse deel van lijn 86 ( Ronse - Leuze - Blaton ) ,waarvan een groot Y-keerspoor deel uitmaakte , werd volledig opgebroken . Ronse werd plots een kopstation !!! ( of een EINDSTATION , als je wil !!! )Ho, ho, en de tunnels van Veurs en Remersdaal (L. 24) en Overboelare (L. 123) dan?En om te Ronse te geraken moet je onvermijdelijk door de 422 m lange tunnel onder de Spichtenberg tussen Maarkedal (Nukerke) en Louise-Marie (gehucht van Ronse) , de enig resterende tunnel in Vlaanderen
Om van de nieuwe tunnels, zoals de Kennedytunnel, nog niet te spreken...
En niet alle sporen van L 86 zijn opgebroken : vanuit Leuze liggen ze nog tot voorbij Frasnes , maar op grondgebied Ronse is alles opgebroken ( een deel van het stedelijk containerpark en enkele kleine KMO's zijn erover gebouwd ) tot vlak voor het station !
Ronse is per spoor dus niet meer bereikbaar vanuit Wallonië ! ( taalgrens of 'ijzeren gordijn' ?)
Vroeger reed men via Leuze tot Brussel of via Doornik tot Rijsel ... nu is er de A8
L 86 loopt inderdaad nog door tot station Ronse , het is het deel van L 87 van de oude Y keerlus dat opgebroken is ; sorry voor de lapsus
(je kan alles duidelijk zien op Google Maps )
