Reizigersdienst Gent-Zelzate(-Terneuzen)?
Re: Reizigersdienst Gent-Zelzate(-Terneuzen)?
en in het weekend naar Terneuzen om de 2u ook zo krijg je in pool met de L naar Eeklo een uur verbinding vanaf Wondelgem tot Gent
Re: Reizigersdienst Gent-Zelzate(-Terneuzen)?
Op alle sporen in NL rijdt altijd minimaal 1 trein per uur per richting260689 schreef:en in het weekend naar Terneuzen om de 2u ook zo krijg je in pool met de L naar Eeklo een uur verbinding vanaf Wondelgem tot Gent
Hoop wel dat die eis hoog gehouden wordt
Re: Reizigersdienst Gent-Zelzate(-Terneuzen)?
als trein verder rijd naar terneuzen via zelzate zal er toch nog enorm veel werk zijn in nederlands stuk. wegens geen seinen en snelheid is er maar 30km/u
Re: Reizigersdienst Gent-Zelzate(-Terneuzen)?
Ja, daar zullen er inderdaad wel wat investeringen voor nodig zijn.
Re: Reizigersdienst Gent-Zelzate(-Terneuzen)?
Wel raar dat er kennelijk zonder seinen probleemloos goederen vervoerd kunnen worden?
Re: Reizigersdienst Gent-Zelzate(-Terneuzen)?
Alles gebeurt daar via de radio. Op die manier vraagt de machinist telkens toelating om een bepaalde zone binnen te mogen rijden.Fles schreef:Wel raar dat er kennelijk zonder seinen probleemloos goederen vervoerd kunnen worden?
Re: Reizigersdienst Gent-Zelzate(-Terneuzen)?
Het wordt tijd dat op alle L treinen in Vlaanderen minstens een halfuurdienst aangeboden wordt. Ook in het weekeinde.Fles schreef:Op alle sporen in NL rijdt altijd minimaal 1 trein per uur per richting260689 schreef:en in het weekend naar Terneuzen om de 2u ook zo krijg je in pool met de L naar Eeklo een uur verbinding vanaf Wondelgem tot Gent
Hoop wel dat die eis hoog gehouden wordt
Re: Reizigersdienst Gent-Zelzate(-Terneuzen)?
Dat is wat overdreven. De ene lijnen zijn kalmer dan de andere. Tussen Brugge en Gent bijvoorbeeld vind ik dat tijdens de daluren een trein om het uur voldoende is. Tijdens het weekend zouden wel meer L-treinen om het uur mogen rijden, zoals de Gent - Eeklo bijvoorbeeld.K V B schreef:Het wordt tijd dat op alle L treinen in Vlaanderen minstens een halfuurdienst aangeboden wordt. Ook in het weekeinde.Fles schreef:Op alle sporen in NL rijdt altijd minimaal 1 trein per uur per richting260689 schreef:en in het weekend naar Terneuzen om de 2u ook zo krijg je in pool met de L naar Eeklo een uur verbinding vanaf Wondelgem tot Gent
Hoop wel dat die eis hoog gehouden wordt
Re: Reizigersdienst Gent-Zelzate(-Terneuzen)?
Hallo,
En lijn 55 is toch dubbelspoor? of was dat alleen maar voorzien om dat ooit aan te leggen bij de bouw van de nieuwe lijn 55?
Groeten,
Joris De Mol
Jaja, natuurlijk, lijn 55, maar als men op linkeroever ene trein inlegd, waarom dan niet ook op rechteroever?Tim schreef:Ik denk dat het hier wel over lijn 55 gaat en niet lijn 204 vermits ook Terneuzen vermeld wordt.Joris schreef:Hallo,
Tuurlijk, dat is dacht ik over een groot deel dubbelspoor.
Het zou in elk geval wel zeer leuk zijn.
(En Moerbeke op rechteroever?)
Groeten,
Joris De Mol
Lijn 55 zou zeker haalbaar zijn voor reizigersverkeer, van Wondelgem tot Ertvelde (Rieme) bedraagt de snelheid 90 km/u. De overige 3 km naar Zelzate zijn aan 40 km/u. Zeer druk bereden is de lijn niet, dus er zou zeker plaats zijn voor reizigerstreinen
En lijn 55 is toch dubbelspoor? of was dat alleen maar voorzien om dat ooit aan te leggen bij de bouw van de nieuwe lijn 55?
Groeten,
Joris De Mol
Re: Reizigersdienst Gent-Zelzate(-Terneuzen)?
Wachtebeke zou beter worden bediend met nóg een bijkomende relatie, ditmaal wel via de lijn 204; Moerbeke-Wachtebeke-Gent Noord Sidmar-Oostakker Volvo-Gent Dampoort en verder.
De tijd dringt hier echter, alle operatoren werd gevraagd of ze nog gebruik willen maken van het stuk tot Moerbeke.
Uiteraard is dit negatief, dus de NMBS Holding-TSP trein van 10/05 zou wel eens de allerlaatste kunnen zijn.
Misschien een petitie organiseren op die rit En dan naar de burgemeesters trekken...
Greetz
Sven
De tijd dringt hier echter, alle operatoren werd gevraagd of ze nog gebruik willen maken van het stuk tot Moerbeke.
Uiteraard is dit negatief, dus de NMBS Holding-TSP trein van 10/05 zou wel eens de allerlaatste kunnen zijn.
Misschien een petitie organiseren op die rit En dan naar de burgemeesters trekken...
Greetz
Sven
Re: Reizigersdienst Gent-Zelzate(-Terneuzen)?
Lijn 55 is enkelspoor, ook het nieuw aangelegde baanvak.Joris schreef:En lijn 55 is toch dubbelspoor? of was dat alleen maar voorzien om dat ooit aan te leggen bij de bouw van de nieuwe lijn 55?
Re: Reizigersdienst Gent-Zelzate(-Terneuzen)?
Op Brugge - Gent zouden tijdens de daluren minsten elk halfuur een trein moeten rijden, en tijdens de spits elk kwartier. Met een halfuurverbinding wordt het integreren van trein en bus een stuk makkelijker.Trainspotterke schreef:Dat is wat overdreven. De ene lijnen zijn kalmer dan de andere. Tussen Brugge en Gent bijvoorbeeld vind ik dat tijdens de daluren een trein om het uur voldoende is. Tijdens het weekend zouden wel meer L-treinen om het uur mogen rijden, zoals de Gent - Eeklo bijvoorbeeld.Het wordt tijd dat op alle L treinen in Vlaanderen minstens een halfuurdienst aangeboden wordt. Ook in het weekeinde.
Idem voor Gent - Eeklo. Vanuit het Meetjeseland rijden een heleboel bussen helemaal door naar Gent - st Pieters via st. Jacob en het Zuid. Als je de dienstregeling van die bussen bekijkt zie je dat ze vaak de helft van de tijd bezig zijn met het doorkruisen van Gent. Als je nu al die bussen zou laten rijden naar een station aan de lijn Gent - Eeklo dan kan je een hoop buskm uitsparen die je dan weer kan gebruiken om die bussen vaker te laten rijden. Beeld je het volgende in: Een halfuurdienst Gent - Eeklo. In Evergem, Wondelgem en Eeklo telkens korte aansluitingen met bussen die ook elk halfuur rijden en die het achterland bedienen. Lijkt me dat je met een dergelijk OV aanbod best meer klanten kan trekken.
Dat vergt wel een geïntegreerde aanpak, dus mischien is het beter dat De Lijn ook Gent - Eeklo uitbaat. (En Gent - Zelzate - Terneuzen natuurlijk).
Re: Reizigersdienst Gent-Zelzate(-Terneuzen)?
heel mooi idee jammer genoeg is de infra hiervoor niet aangepast (tussen gent en brugge wegens de vele goederentreinen en dus wachten tot het volledige stuk op vier sporen is), het stuk tussen wondelgem en eeklo is momenteel 1 grote sectie waardoor ook daar een halfuurfrequentie aanbieden een huzarenstukje is.
Re: Reizigersdienst Gent-Zelzate(-Terneuzen)?
Met al die drugsverslaafde op de lijn zal het best rendabel zijn.
Re: Reizigersdienst Gent-Zelzate(-Terneuzen)?
Niet lang meer, de 8 permissieve seinen tussen Wondelgem en Eeklo branden al rood, maar zijn momenteel nog afgedekt. Lang zal het dus niet meer durenSteven schreef:het stuk tussen wondelgem en eeklo is momenteel 1 grote sectie waardoor ook daar een halfuurfrequentie aanbieden een huzarenstukje is.