exit 80'ers van Salzinnes

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
steamer

exit 80'ers van Salzinnes

Bericht door steamer »

Hoi,

Droevig nieuws: wellicht morgen vertrekken vanuit Schaarbeek een drietal 82'ers naar Salzinnes om daar de 80'ers te vervangen :( Op de 8035 na, die in Schaarbeek als groot gereedschap wordt gebruikt, zijn er dan dus geen 80'ers meer in actieve dienst...

Omdat er drie 82'ers vertrekken uit Schaarbeek en er ook al twee 82'ers buiten dienst zijn gegaan deze week (nummers ontgaan me eventjes), werden vorig weekend een aantal 73'ers naar Schaarbeek overgebracht.

Groetjes,
Steamer
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1212
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Da's jammer, ik heb een 80 stukken liever dan een 73 of 82...

Gelukkig hebben TSP en SCM er ene bewaard :wink:
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Re: exit 80'ers van Salzinnes

Bericht door e49memling »

steamer schreef:Hoi,

Droevig nieuws: wellicht morgen vertrekken vanuit Schaarbeek een drietal 82'ers naar Salzinnes om daar de 80'ers te vervangen :( Op de 8035 na, die in Schaarbeek als groot gereedschap wordt gebruikt, zijn er dan dus geen 80'ers meer in actieve dienst...

Omdat er drie 82'ers vertrekken uit Schaarbeek en er ook al twee 82'ers buiten dienst zijn gegaan deze week (nummers ontgaan me eventjes), werden vorig weekend een aantal 73'ers naar Schaarbeek overgebracht.

Groetjes,
Steamer
Er vertrekken er 4 en geen 3 naar FAZ
8201 +8241 zijn (definitief?) BD
Naar Nk vertrekken later nog 3 T82
Slos

Bericht door Slos »

Die 80'ers rijden er toch ook nog niet zo lang. Vervingen zij niet de 92'ers?
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Bericht door trainfreak »

De eerste 80 werd ingeschreven op 26 september 1960 en vanaf 1986 gingen ze stilaan buiten dienst.

De eerste 92 werd ingeschreven op 22juni 1960 en vanaf 1973 afgestaan aan de dienst baan.
Slos

Bericht door Slos »

trainfreak schreef:De eerste 80 werd ingeschreven op 26 september 1960 en vanaf 1986 gingen ze stilaan buiten dienst.

De eerste 92 werd ingeschreven op 22juni 1960 en vanaf 1973 afgestaan aan de dienst baan.
Daar komen we niet echt verder mee.
'k Heb hier bevoorbeeld nog een foto staan van de 9209 (nu eigendom van het TSP) uit 2002 waar de 9206 aan de slag is met het verslepen van een 16 op de terreinen van Salzinnes. Vandaar dus mijn vraag...
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
En tussen die 92'ers en de 80'ers zat er nog de 9131 en nog een andere 91 dacht ik.
Het is daar blijkbaar de ene reeks na de andere die de revue passeert.
Groeten.
Laatst gewijzigd door Joris op 17 sep 2013, 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
steamer

Bericht door steamer »

Slos schreef:Die 80'ers rijden er toch ook nog niet zo lang. Vervingen zij niet de 92'ers?
Hoi,

Dat klopt. Maar in Salzinnes krijgen enkele oude rangeerdiesels stelselmatig nog wat uitstel van executie. Dat was eerst zo met de 92'ers, toen met de 80'ers en nu met de 82'ers die serieus buiten dienst beginnen te gaan... Daar zit ook wel logica in he, dat ze voor de rangeringen daar enkele oudgedienden gebruiken.

Groetjes,
Steamer
Slos

Bericht door Slos »

Bedankt Steamer. De 92'ers waren toch een geval apart want toch "vrij lang" (de laatsten dan toch) uit dienst voor ze in Salzinnes als zwaar materieel werden ingezet? Of heb ik het mis?
steamer

Bericht door steamer »

Slos schreef:Bedankt Steamer. De 92'ers waren toch een geval apart want toch "vrij lang" (de laatsten dan toch) uit dienst voor ze in Salzinnes als zwaar materieel werden ingezet? Of heb ik het mis?
Dat viel nogal mee hoor, dat was vrij aaneensluitend. De exacte data herinner ik me niet meer, maar daar zat alleszins niet overdreven veel tijd tussen...

Groetjes,
Steamer
Plaats reactie