IJzeren Rijn
volgens mij twee keer fout.Wout schreef:Eenmaal deze lijn er moest komen heeft men ook meer kans om grotere bedrijven aan te trekken langs de lijn alsook zit er volgens mij n toekomst voor het reizigers verkeer tussen Antwerpen en Weert.
Vergeet niet dat de Ijzeren Rijn is dicht gegaan omdat de industrie doodbloeide, en niet andersom.
En reizigers? Tegen 60 km/u? Denk het niet. Bovendien is de streek niet bepaald dichtbevolkt.
Ik ga u geen ongelijk geven maar dit is meer dan 25jaar geleden en denk dat de sluiting ook n beetje politiek gekleurd was.
Ook juist dat de streek niet zo dicht bevolkt is maar n trein tussen 2 grote steden trekt altijd volk aan.
Meer en meer mensen werken in de grotere steden zoals in Antwerpen dus ook die van Noord Limburg.
Ook juist dat de streek niet zo dicht bevolkt is maar n trein tussen 2 grote steden trekt altijd volk aan.
Meer en meer mensen werken in de grotere steden zoals in Antwerpen dus ook die van Noord Limburg.
de lijn verbind ook twee grote industriezones en daarom draait het toch allemaal hier, de lijn is vooral gesloten geraakt door tussenkomt van de oorlog, de lijn langs montzen kwam toen in dienst, men is de lijn via weert blijven verwaarlozen, trouwens aan 60 deze lijn heeft wel een hogeren snelheid dan 60 tot neerpelt hoor 

Duitsers zoeken inderdaad een weg naar de haven van antwerpen, maar vooral naar die van zeebrugge.Steven schreef:de lijn verbind ook twee grote industriezones en daarom draait het toch allemaal hier, de lijn is vooral gesloten geraakt door tussenkomt van de oorlog, de lijn langs montzen kwam toen in dienst, men is de lijn via weert blijven verwaarlozen, trouwens aan 60 deze lijn heeft wel een hogeren snelheid dan 60 tot neerpelt hoor
Zal NIET onmogelijk zijn, zei hij!Steven schreef:waarom is dat onmogelijk?

Ik ben ook voorstander van de heropening van de IJzeren Rijn!
Ook de snelheid van goederentreinen gaan zo de lucht in aangezien ze niet meer over Aachen moeten gaan rijden!
En time is money, hé!

Doordat de reistijd tussen de haven van Antwerpen en het Ruhr-gebied enorm zal ingekort worden, zal dit ook meer klanten aantrekken en kunnen er snelle goederenshuttles gecreëerd worden!

De Antwerpen-Montzen-lijn loopt voor een groot deel over drukke reizigersverbindingen, wat voor de IJzeren Rijn minder een probleem zal vormen!