spoorbonden dreigen met staking
Re: spoorbonden dreigen met staking
er zijn leden die mij een pb sturen dus ik zie niet in waarom 1 of een paar leden dit niet zouden kunnen? je moet uw instellingen eens nazien zou ik zeggen
ik meende te weten als je aanduid ze ni te willen ontvangen je er geen kan sturen (ik kan me vergissen)

Je kunt het ontvangen van PB's per gebruiker uitschakelen... Schaap heeft hier niets mee te maken, is gewoon een keuze van de gebruiker.
Update.
Bron: pipo van Belga
Bron: pipo van Belga

(Volledig artikel: DS Online)... De onafhankelijke spoorbond OVS dreigde er mee om dinsdagochtend al het werk neer te leggen. De spoorbond wordt naar eigen zeggen onvoldoende op de hoogte gehouden van het lopende sociaal overleg.
Maar volgens OVS-voorzitter Luc Pauwels heeft de directie maandagmiddag contact met hem opgenomen en uitleg gegeven. 'Daaruit blijkt dat de voorstellen van de directie ruim onvoldoende zijn', aldus Pauwels. 'Daarom hebben we beslist om ons aan te sluiten bij de aangekondigde 24-urenstaking. We wachten het sociaal overleg af. Maar de actie van dinsdag gaat alvast niet door', aldus Pauwels.
Donderdag is er naar verluidt een nieuwe vergadering in het sociaal overleg gepland. Bij ACOD-Spoor spreekt men van het overleg 'van de laatste kans'. Mocht er donderdag geen akkoord uit de bus komen, is het niet uitgesloten dat er op maandag 28 april nog een ultiem overleg komt.
Dit is een "schone kado" van Europa die de spoorwegen wou liberaliseren. Bij de privéoperatoren gebeurt het volgens mij al wel es dat TB's rangeringen doen, de wagens schouwen, de remproeven doen, denk ik hé. Die langere diensten is ook afgekeken van andere operatoren of andere landen om langere of verdere diensten te kunnen gaan rijden (in het kader van goederenvervoer).2622 schreef: 4) De directie wil diensten van 11 uren invoeren, ook voor binnenlandse diensten!? (Er staat "Op de internationale goederenassen", maar het kan dus net zo goed over prestaties Antwerpen - Muizen of Antwerpen - Gent gaan!) Dit zou zonder risico-analyse mogen gebeuren (Die zou achteraf gemaakt worden...), en de pauze zou ook op het krachtvoertuig - of waar dan ook - mogen plaatsvinden!
5) De directie wil meer polyvalentie invoeren bij de treinbestuurders, meerbepaald zelf koppelen en ontkoppelen, remproeven uitvoeren,...
Khoop dat het overleg in elk geval iets oplevert en dat de flexibiliteit van het personeel ook financieel vergoed wordt, zoniet worden de TB's de grote melkkoe van de NMBS telkens er in de uitgaven moet gesnoeid worden. En hopelijk komt de toegeving van de bazen er nog voor de staking dat de reizigers daar verder geen hinder meer van ondervinden.
Volgens mij deden machinisten in Nederland al remproeven toen liberalisering in de spoorwegen nog moest worden uitgevonden. Maar ja, "Europa" is een gemakkelijk excuus.jumper schreef:Dit is een "schone kado" van Europa die de spoorwegen wou liberaliseren. Bij de privéoperatoren gebeurt het volgens mij al wel es dat TB's rangeringen doen, de wagens schouwen, de remproeven doen, denk ik hé. Die langere diensten is ook afgekeken van andere operatoren of andere landen om langere of verdere diensten te kunnen gaan rijden (in het kader van goederenvervoer).
Groetjes,
Rian
Bij NS zijn het treinbestuurders die reserve zitten die een andere tb gaan helpen remproeven. De zaken waarover men het hier heeft is dat een TB zijn trein volledig zelf klaarmaakt en dus ook de remproef doet ZONDER tweede man. IS momenteel al gedeeltelijk opgenomen in de nieuwe hoofdstukken.
en wat is dan het probleem daarvan? je bent iets langer bezig met je trein maar je wordt daar dan toch ook voor betaald neem ik aanSteven schreef:Bij NS zijn het treinbestuurders die reserve zitten die een andere tb gaan helpen remproeven. De zaken waarover men het hier heeft is dat een TB zijn trein volledig zelf klaarmaakt en dus ook de remproef doet ZONDER tweede man. IS momenteel al gedeeltelijk opgenomen in de nieuwe hoofdstukken.

momenteel nog niet.Shrek schreef:en wat is dan het probleem daarvan? je bent iets langer bezig met je trein maar je wordt daar dan toch ook voor betaald neem ik aanSteven schreef:Bij NS zijn het treinbestuurders die reserve zitten die een andere tb gaan helpen remproeven. De zaken waarover men het hier heeft is dat een TB zijn trein volledig zelf klaarmaakt en dus ook de remproef doet ZONDER tweede man. IS momenteel al gedeeltelijk opgenomen in de nieuwe hoofdstukken.
BREAKING NEWS:OO-MSS schreef:Is het al definitief zeker dat er gestaakt wordt?
Ik hoor net op de radio (zatermorgen 6 uur) dat er een akkoord zou bereikt zijn !!!!
Als de achterban dit aanvaardt maandag zou er dus geen staking komen.
Zeer goed nieuws dus (voor de reizigers).
Er komt dus voorlopig geen staking maar:
Hoe groot zou deze kans zijn? Moet namelijk woensdag ergens belangrijk zijn en wil het risico niet lopen dat ik daar niet/ te laat geraak.www.standaard.be schreef:Het is onduidelijk of alle NMBS-werknemers de oproep van de vakbonden, om woensdag niet te staken, ook effectief zullen opvolgen.
Elke actie die niet ondersteund wordt door de vakbonden is illegaal normaalgezien...
Nu nog staken zou heel dom zijn en de onderhandelingen ondermijnen.
Maar het "ordewoord" (staken/niet staken) wordt toch pas vanavond gegeven?Wover schreef:Elke actie die niet ondersteund wordt door de vakbonden is illegaal normaalgezien...
Neen hoor is al gegeven.pietje schreef:Maar het "ordewoord" (staken/niet staken) wordt toch pas vanavond gegeven?Wover schreef:Elke actie die niet ondersteund wordt door de vakbonden is illegaal normaalgezien...
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... anaalid=18
Alle spoorbonden blazen de staking af
(Belga)
di 29/04/08 - Ook de liberale spoorvakbond VSOA en de Onafhankelijke Vakbond voor het Spoorwegpersoneel OVS staken morgen niet.
Gisteren lieten de ACOD en het ACV al weten dat ze de aangekondigde spoorstaking voor morgen opschorten. Ze willen eerst een bredere achterban raadplegen.
Vandaag lieten ook de OVS en de VSOA weten dat ze morgen niet staken. De OVS is niet te spreken over het sociaal akkoord dat eind vorige week is afgesloten. Maar de vakbond heeft weinig zin om de zwarte piet te krijgen bij het begin van het Hemelvaartweekend.
De VSOA vraagt de directie van de NMBS om de teksten van het sociaal akkoord nog te verfijnen.
De NMBS zegt intussen blij te zijn dat de staking is afgeblazen. "De directie is ervan overtuigd dat er een goed akkoord op tafel ligt. We hopen dat de vakbonden dit de komende weken ook zullen verdedigen", aldus woordvoerster Leen Uyterhoeven.
(Belga)
di 29/04/08 - Ook de liberale spoorvakbond VSOA en de Onafhankelijke Vakbond voor het Spoorwegpersoneel OVS staken morgen niet.
Gisteren lieten de ACOD en het ACV al weten dat ze de aangekondigde spoorstaking voor morgen opschorten. Ze willen eerst een bredere achterban raadplegen.
Vandaag lieten ook de OVS en de VSOA weten dat ze morgen niet staken. De OVS is niet te spreken over het sociaal akkoord dat eind vorige week is afgesloten. Maar de vakbond heeft weinig zin om de zwarte piet te krijgen bij het begin van het Hemelvaartweekend.
De VSOA vraagt de directie van de NMBS om de teksten van het sociaal akkoord nog te verfijnen.
De NMBS zegt intussen blij te zijn dat de staking is afgeblazen. "De directie is ervan overtuigd dat er een goed akkoord op tafel ligt. We hopen dat de vakbonden dit de komende weken ook zullen verdedigen", aldus woordvoerster Leen Uyterhoeven.