Hallo,
toen we aan het spotten waren op L58 terhoogte van Doelaar is mij dit merkwaardige bordje opgevallen. Blijkbaar zijn de buren in de achtertuin het beu dat ze aan een overweg wonen waar men SF03 moet doen...
het heeft wel niets uitgemaakt want men heeft het denk ik zelf niet opgemerkt
Tja, met alle respect maar regels zijn regels, als men daar een geluidssignaal moet geven. Langs de andere kant is het natuurlijk een museumlijn, dus buiten Infrabel-net. Ik geloof dat de vereniging dan zelf over deze seinen beslist (of niet?)
Dietrich schreef:Tja, met alle respect maar regels zijn regels, als men daar een geluidssignaal moet geven. Langs de andere kant is het natuurlijk een museumlijn, dus buiten Infrabel-net. Ik geloof dat de vereniging dan zelf over deze seinen beslist (of niet?)
neen hé, als die OW geen slagbomen, en geluidssignaal heeft moet men dus een SF geven
tenzij er iemand aan de OW staat met een C3 bordje en met een gele vlag om de TB een signaal te geven dat hij mag doorrijden (groene vlag mag immers niet want men rijd op een museumlijn met ROZ)
Ik weet dat er regels zijn rond dat alles, maar die lijn ligt officieel buiten Infrabel-net... dus mijn vraag is/was of alle regels daar dan ook gelden.
enrico8509 schreef:Hallo,
toen we aan het spotten waren op L58 terhoogte van Doelaar is mij dit merkwaardige bordje opgevallen. Blijkbaar zijn de buren in de achtertuin het beu dat ze aan een overweg wonen waar men SF03 moet doen...
Dit bordje stond aan Sint-Jan. De boelaere is wat meer richting Eeklo.
Dietrich: er zijn nog altijd een aantal regels opgelegd door infrabel en het ministerie.
Wat de buren er ook van mogen denken, die overweg wordt door onze bestuurders onder SF05 regime overschreden.
Amper enkele jaartjes terug werd betrokken overweg gedeklasseerd, ik zou me vragen wat de huidige bewoners ervan zouden vinden moest er weer eindeloos belgerinkel weerklinken...
Zou trouwens ook overbodig zijn, want er passeert daar per uur misschien 2 wagens.
Fles schreef:Ga anders gewoon niet aan een spoor wonen Dit soort dingen is eigenlijk totaal overbodig.
inderdaad, net zoals die mensen die zagen dat de vliegtuigen lawaai maken aan een VLIEGHAVEN...
Probleem is dat je haast overal in Vlaanderen wel ergens van geluidshinder hebt. Een luchthaven, een drukke verkeersweg, een fabrieksterrien, een diskotheek, een autostrade, een spoorweg,... er zijn niet zoveel huizen in Vlaanderen die níet aan of dichtbij een of meer van deze dingen liggen. En huizen die écht heel rustig gelegen zijn, zijn meestal onbetaalbaar voor de meeste mensen. Dus vind ik zulke uitspraken wat kort door de bocht gaan. We kunnen toch proberen ZO MIN MOGELIJK geluidshinder te veroorzaken.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Beetje onzin natuurlijk. Je gaat daar wonen, er loopt een spoorlijn langs. dat weet je. Wat wil je dan? Dat mensen vroom zwijgend in een knetterend piepende en krakende trein gaan zitten omwille van zoeen bordje? Alsof het wat uitmaakt....
Maar iedere klacht over geluidshinder afdoen met: "Je moet daar maar niet gaan wonen." vind ik nogal kortzichtig, aangezien er zowat óveral wel een of meer bronnen van geluidshinder zijn. Of je zou moeten ergens in Australië gaan wonen.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
De vraag is wat je hier geluidshinder noemt... een stoomloc die eens fluit kan je moeilijk als hinder bestempelen, voor de enkele ritten die daar gebeuren. Ik woon aan een provincieweg die belangrijke ader vormt tussen stad en de westelijke dorpen. Als er hier volk over de vloer komt verbazen ze zich over het verkeer en het lawaai, terwijl er niet eens zoveel is.
Allemaal kwestie van gewenning, er is inderdaad overal lawaai maar je kan niet voor alles gaan beginnen klagen. Anders moet je inderdaad ver op den buiten gaan wonen, om dan later eventueel te klagen dat er paragliders of luchtballonnen in de zomer boven uw zonneterras circuleren.