Noorderkempen Brecht !!!!!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Robin »

idd met de aanleg van de HSL zijn de afrit en oprit richting antwerpen afgebroken waar deze nog in mijn gps staan :twisted:
dichstbijzijnde is sintjob wat al een eind verderop is :?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Shrek »

ze gaan daar in de komende jaren een nieuwe op-en afrit bouwen, vlak bij het station. Maar at zal natuurlijk nog wel even duren :P
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door thejay »

Shrek schreef:ze gaan daar in de komende jaren een nieuwe op-en afrit bouwen, vlak bij het station. Maar at zal natuurlijk nog wel even duren :P
Ja, dat wordt de "ring" van Brecht. Het eerste deel van die ring staat er al: het viaduct boven de HSL-sporen net ten noorden van het station. Dit eindigt nu abrupt bij de rijbaan van de E19. Voor de rest van de ring moeten nog de nodige procedures doorlopen worden en goedkeuringen worden verleend door de diverse instanties.
pietje

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door pietje »

aiaiai, zo hebben ze hier al zoveel beginnetjes staan.

Vroeger een heel blunderboek vol, maar dat wordt tegenwoordig niet meer gemaakt dacht ik.
Bartjedj

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Bartjedj »

Je bedoelt het boek "Blijvende blunders". Echt de moeite!

Al een voorsmaakje op: BDJ
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Adler »

Juni komt nu wel heel dichtbij, maar nog geen woord gehoord van de kant van de NMBS over een mogelijke start van de verbinding naar Noorderkempen.
Het zal dus wel weer niets worden.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door treinbruno »

van een TB uit antwerpen hoorde ik dan weer september :lol: :twisted:
maar vanaf augustus zouden er wel al traxxen op de benelux rijden...

wie weet :P :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Steven »

wat de traxxen betreft had ik idd ook de zomermaand augustus opgevangen dat ze zouden rijden, dat ze dan sept nemen voor brecht lijkt me eenvoudig samen te gaan met de winterdienstregeling die dan ingaat(indien dit laatste juist is)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Shrek »

Steven schreef:wat de traxxen betreft had ik idd ook de zomermaand augustus opgevangen dat ze zouden rijden, dat ze dan sept nemen voor brecht lijkt me eenvoudig samen te gaan met de winterdienstregeling die dan ingaat(indien dit laatste juist is)
voor die ene trein naar brecht moet er toch geen hele dienstregeling gemaakt worden? :roll:
of zijn ze dan echt zo kortzichtig :P
FLV-FGSP
Berichten: 1878
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door FLV-FGSP »

Steven schreef:wat de traxxen betreft had ik idd ook de zomermaand augustus opgevangen dat ze zouden rijden,

Liever iets eerder, de elfjes hebben nogal last van de warmte...
Steven schreef:dat ze dan sept nemen voor brecht lijkt me eenvoudig samen te gaan met de winterdienstregeling die dan ingaat(indien dit laatste juist is)
Niet helemaal, die gaat 29 september in.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door dentheo »

Steven schreef:wat de traxxen betreft had ik idd ook de zomermaand augustus opgevangen dat ze zouden rijden, dat ze dan sept nemen voor brecht lijkt me eenvoudig samen te gaan met de winterdienstregeling die dan ingaat(indien dit laatste juist is)
Voor zover ik weet heeft "de lijn" dat station een knooppunt gemaakt voor leerlingenvervoer in onze regio, dus liefst starten op 1 september....
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Steven »

tja op 1 september is de zomerdienst nog grotendeels van toepassing, dat wil zeggen nog redelijk wat ICT treinen, ook vanuit antwerpen. vrees er voor dat er dan genoeg volk is om ook nog ineens die trein naar brecht er bij te nemen, zal nu al wringen worden denk ik om een normaal ICT aanbod te geven.
stefanic
Berichten: 870
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door stefanic »

Geen dingen door elkaar halen!

1) de Traxxen gaan inderdaad vanaf augustus rijden (bijkomend tractiematerieel nodig voor de Benelux, wegens geleidelijke buitendienststelling van de stuurstanden). Maar deze gaan rijden over de gewone lijn 12!

2) De Traxxen voor Noorderkempen moeten over lijn 4, en de homologatie is zeker niet in orde voor augustus (laat staan dus voor midden juni), hoewel we het zeer graag anders hadden gezien. Qua planning durven zelfs wij geen verwachtte startdatum meer geven, hoewel ons (Reizigers Nationaal)dat zeer regelmatig gevraagd wordt door onze parlementariers.
Rijden via klassiek seinsysteem gaat niet omdat dergelijke installatie nu eenmaal niet hop naast het spoor te zetten is. Daar hadden ze dan maar vroeger aan moeten denken zul je zeggen. Dit was in principe niet nodig omdat verwacht werd dat de homologatie wel sneller zou gaan.
Rijden zonder seinsysteem op L4 is helemaal uit den boze, zelfs als enkel die ene pendel Noorderkempen-Antwerpen over die lijn rijdt. Uiteindelijk gaat veiligheid voor alles!

Stefan
spoorwegrealist
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Adler »

Dat is een klaar en duidelijke uitleg !
Ik heb dus ook altijd gezegd dat men nooit in juni zou gaan rijden naar Noorderkempen.
Het eerste bericht in deze topic klopt dus helemaal niet.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door rvdborgt »

stefanic schreef:1) de Traxxen gaan inderdaad vanaf augustus rijden (bijkomend tractiematerieel nodig voor de Benelux, wegens geleidelijke buitendienststelling van de stuurstanden). Maar deze gaan rijden over de gewone lijn 12!
Zijn er dan tekenen dat de Traxxen eindelijk toegelaten zullen worden? Zo langzamerhand begrijpt niemand nog waarom dat zo tergend lang moet duren.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie