Hallo iedereen,
ik zou graag iets willen weten. Bij de kaartlegende van de NMBS vond ik een woord dat ik niet begrijp. Wat betekend : " lijn met vereenvoudigde exploitatie"?
MVG
oli4tje
Vraagje
Re: Vraagje
Deze lijn:
-heeft een maximale lijnsnelheid van 40 km/h.
-heeft geen seinen die de bezetting van de lijn meedelen, en dus ook geen spoordetectie. De enige seinen die je hier kan aantreffen zijn AP/BP-seinen van de overwegen.
-is enkel toegankelijk in kleine beweging, en aldus in rit op zicht. Bij het oprijden zal je dus zeker een seinbeeld rood/wit krijgen.
Wil je eens zo'n lijn in het echt zien: bezoek een museumvereniging
(CFV3V uitgezonderd, deze lijn heeft wel hoofdseinen).
BDJ
-heeft geen seinen die de bezetting van de lijn meedelen, en dus ook geen spoordetectie. De enige seinen die je hier kan aantreffen zijn AP/BP-seinen van de overwegen.
-is enkel toegankelijk in kleine beweging, en aldus in rit op zicht. Bij het oprijden zal je dus zeker een seinbeeld rood/wit krijgen.
Wil je eens zo'n lijn in het echt zien: bezoek een museumvereniging

(CFV3V uitgezonderd, deze lijn heeft wel hoofdseinen).
BDJ
Klopt dat wel allemaal?Bartjedj schreef:Deze lijn:
Lijn 115 Tubize - Quenast bijvoorbeeld is ook "vereenvoudigde exploitatie" maar ik dacht dat er hoofdseinen staan in Quenast en het zou me verbazen dat de ritten op die lijn allemaal 'in kleine beweging' zijn...
Dat is het principe van Vereenvoudigde exploitatie.
Dat Infrabel goed is in uitzonderingen kan ik niet aan doen.
BDJ
Dat Infrabel goed is in uitzonderingen kan ik niet aan doen.
BDJ