adinkerke

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
ostbahnhof

adinkerke

Bericht door ostbahnhof »

was de voorbije dagen aan zee.
in adinkerke stonden zaterdag wat p- en extra treinen.

een M4 stel met een loc22
een M4 stel met een loc25!
allerhande geschilderde breaks :( (zelfs één met zwarte tussenwagen)
en dan nog een 3 of 4 tal deense koppen.
wat me ook opviel is dat blijkbaar alle trams nu een tussenstuk hebben, klopt dit? is wel goed om ze gedeeltelijk van dat hevige wiebelen af te helpen.

in de panne stonden en nog een oude motorwagen en aanhangwagen open voor toeristen.
ik dacht toen waar is de tijd: heb toen veel in regen en wind in wagen 2 of 3 gezeten tussen koksijde en oostende... ;-) nostalgie ;-)
Steve

Re: adinkerke

Bericht door Steve »

De M4-stellen zijn de twee P-treinen die tijdens de week De Panne - Gent en terug doen, volledig normaal dus. Ook de 25 lijkt me normaal, ik heb die er toch al vaak voor zien hangen.

De MS96's (Deense koppen) zijn ook volledig normaal, die doen een groot deel van de IR tijdens de week ... en staan tijdens het weekend weg te rotten in De Panne, want er worden alleen Breaks ingezet op dat moment. :(

Die Break met die zwarte tussenbak had ik trouwens gehad vrijdag. Pas bij het uitstappen (ik zat in eerste klas) zag ik het, ik schrok me een hoedje. Ik dacht eerst dat het een of andere reclamelivrei was, maar dit is er toch zwaar over. Dat ze dit zomaar laten rondrijden...

Alle kust-BN's zijn inderdaad met een middenbak uitgerust, dat is al een hele tijd zo. Het helpt misschien tegen het wiebelen, maar de voornaamste reden is toch de betere toegankelijkheid en de grotere capaciteit.
ostbahnhof

MIVB-reiziger schreef:De M4-stellen zijn de twee P-treinen die tijdens de week De Panne - Gent en terug doen, volledig normaal dus. Ook de 25 lijkt me normaal, ik heb die er toch al vaak voor zien hangen.

De MS96's (Deense koppen) zijn ook volledig normaal, die doen een groot deel van de IR tijdens de week ... en staan tijdens het weekend weg te rotten in De Panne, want er worden alleen Breaks ingezet op dat moment. :(

Die Break met die zwarte tussenbak had ik trouwens gehad vrijdag. Pas bij het uitstappen (ik zat in eerste klas) zag ik het, ik schrok me een hoedje. Ik dacht eerst dat het een of andere reclamelivrei was, maar dit is er toch zwaar over. Dat ze dit zomaar laten rondrijden...

Alle kust-BN's zijn inderdaad met een middenbak uitgerust, dat is al een hele tijd zo. Het helpt misschien tegen het wiebelen, maar de voornaamste reden is toch de betere toegankelijkheid en de grotere capaciteit.
klopt, meer plaats in die trams was zeker nodig.
nu nog de toelating om de fiets erop te mogen nemen en dan zijn we al een heel stuk op weg zoals in Duitsland.

bedankt voor die treinverklaringen trouwens, kom er niet zo vaak dus wou het hier gewoon effe melden.

herinner me vroeger die K2 rijtuigen die er stonden, waren die ruim, plaats zat om je benen eens goed te strekken!

grts,
o
Steve

Bericht door Steve »

ostbahnhof schreef: klopt, meer plaats in die trams was zeker nodig.
nu nog de toelating om de fiets erop te mogen nemen en dan zijn we al een heel stuk op weg zoals in Duitsland.

bedankt voor die treinverklaringen trouwens, kom er niet zo vaak dus wou het hier gewoon effe melden.

herinner me vroeger die K2 rijtuigen die er stonden, waren die ruim, plaats zat om je benen eens goed te strekken!

grts,
o
De fiets mag wel degelijk mee hoor... bekijk dit maar eens. Of de prijs (2 euro) aantrekkelijk is, is natuurlijk een andere zaak. :wink:
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

De historische wagons die in De Panne stonden, waren ter gelegenheid van de Week van de Zee.
Materiaal is eigendom van TTO Noordzee.

BDJ
ostbahnhof

MIVB-reiziger schreef:[De fiets mag wel degelijk mee hoor... bekijk dit maar eens. Of de prijs (2 euro) aantrekkelijk is, is natuurlijk een andere zaak. :wink:

hey, wist ik niet, heb dat nergens gelezen.
toffe info, zal me zeker nog van pas komen!

grts,
o
K V B

Bericht door K V B »

ostbahnhof schreef:was de voorbije dagen aan zee.
Ik neem aan dat veel van de reizigers die met extra treinen naar Adinkerke komen uiteindelijk naar de zee willen. Hoe gaat de Lijn hier mee om? Staan er extra kusttrams op die mensen te wachten? Ik neem aan dat je een paar breaks niet zomaar in een kusttram kan laten overstappen...
Steve

Bericht door Steve »

K V B schreef:
Ik neem aan dat veel van de reizigers die met extra treinen naar Adinkerke komen uiteindelijk naar de zee willen. Hoe gaat de Lijn hier mee om? Staan er extra kusttrams op die mensen te wachten? Ik neem aan dat je een paar breaks niet zomaar in een kusttram kan laten overstappen...
Los van de eventuele reactie van De Lijn, denk ik niet dat het hier om extratreinen ging. Die zijn sowieso redelijk zeldzaam naar De Panne. Ik heb het in al die tijd eigenlijk nog nooit meegemaakt, behalve de normale toeristentreinen tijdens de zomer.
Merijn

Bericht door Merijn »

MIVB-reiziger schreef:
K V B schreef:
Los van de eventuele reactie van De Lijn, denk ik niet dat het hier om extratreinen ging. Die zijn sowieso redelijk zeldzaam naar De Panne. Ik heb het in al die tijd eigenlijk nog nooit meegemaakt, behalve de normale toeristentreinen tijdens de zomer.
Ik wel:

- De 1ste keer stonden er 2 treinen samengesteld uit M5-rijtuigen in de stelplaats. Dit waren blijkbaar extra treinen voor een speciale show in Plopsaland. Het enige dat ik weet, is dat ze uit Hasselt kwamen. Ik vond het heel jammer dat ik toen geen fototoestel bij had!

- De 2de keer was het een loc reeks 21/27 + 2 I10 rijtuigen + 1 bar/disco rijtuig. In één van de nummers van "Spoorwegjournaal" staat deze foto gepubliceerd (deze foto heb ik toen opgestuurd, en geluk gehad dat ze geplubiceerd werd). Dit was een speciale "K3-trein"

- En nog: ik zie soms in de ArtWeb een EXT-trein voor Intersoc, al is dit wel uitzonderlijk.
Merijn

Bericht door Merijn »

Die foto's van de K3-trein staan online:

http://www.spoorlijn73.net/Specialetreinen.html

Sorry voor de kwaliteit, maar ze zijn ingescand....maar het is beter dan niets :D

Groetjes
Plaats reactie