
type 55 buiten dienst?
type 55 buiten dienst?
Ik hoorde een gerucht dat type 55 nog in juni buiten dienst zou gaan
, ook op lijn 24 Montzen-Aachen. Weet iemand hier iets over? Wat kom er in de plaats tussen dat moment en de electrificatie in december?

Re: type 55 buiten dienst?
Dat is pure onzin.
Er is een blauwe 55er geweest die een maand geleden een stuk spoorstaaf dwars door de tank kreeg.
Hij is compleet opgeknapt en heeft een hele nieuwe tank gekregen.
Buiten dienst. Nee. 55ers buiten dienst in Juni is onzin. (Ook niet haalbaar)
Buiten dienst. Ja. In 2009 op zijn vroegst gaan er een paar buiten dienst.
Er is een blauwe 55er geweest die een maand geleden een stuk spoorstaaf dwars door de tank kreeg.
Hij is compleet opgeknapt en heeft een hele nieuwe tank gekregen.
Buiten dienst. Nee. 55ers buiten dienst in Juni is onzin. (Ook niet haalbaar)
Buiten dienst. Ja. In 2009 op zijn vroegst gaan er een paar buiten dienst.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Re: type 55 buiten dienst?
huhMark7758 schreef:Dat is pure onzin.
Er is een blauwe 55er geweest die een maand geleden een stuk spoorstaaf dwars door de tank kreeg.
Hij is compleet opgeknapt en heeft een hele nieuwe tank gekregen.

Dat zal toch ook wel niet op zo een heilige manier gebeurd zijn..
Re: type 55 buiten dienst?
Hij reed over een wissel en daar kwam wat omhoog.
Binnen 20 meter stond hij stil en had 2000 Liter verloren.
Binnen 20 meter stond hij stil en had 2000 Liter verloren.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Re: type 55 buiten dienst?
die locs kunnen ze onmogelijk uit dienst halen,
de nmbs heeft nu al matrieel te kort en dan slopen ze nu en dan es een klasiekje en ne 22-23-25
en die gasten daar in brussel snappen dan niet hoe dat het komt dat ze matrieel te kort hebben !!!
greetz 2302
de nmbs heeft nu al matrieel te kort en dan slopen ze nu en dan es een klasiekje en ne 22-23-25
en die gasten daar in brussel snappen dan niet hoe dat het komt dat ze matrieel te kort hebben !!!

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: type 55 buiten dienst?
het oplappen van een loc is geen garantie om in dienst te blijven.
er zijn ooit stations geweest die amper een maand nieuwe verf tegen de gevel hadden toen ze volledig gesloten zijn geweest, indien nodig zelf afgebroken. dus niet van de stelling uitgaan omdat ze iets oplappen dat hij nog maanden of jaren mag blijven rijden.
er zijn ooit stations geweest die amper een maand nieuwe verf tegen de gevel hadden toen ze volledig gesloten zijn geweest, indien nodig zelf afgebroken. dus niet van de stelling uitgaan omdat ze iets oplappen dat hij nog maanden of jaren mag blijven rijden.
Re: type 55 buiten dienst?
idd,Steven schreef:het oplappen van een loc is geen garantie om in dienst te blijven.
er zijn ooit stations geweest die amper een maand nieuwe verf tegen de gevel hadden toen ze volledig gesloten zijn geweest, indien nodig zelf afgebroken. dus niet van de stelling uitgaan omdat ze iets oplappen dat hij nog maanden of jaren mag blijven rijden.
de I5 is het mooiste voorbeeld, ze hebben ze volledig gereviseerd, omroep instalatie ingestoken, voledig in een nieuw kleedje gezetten, en nadien hebben ze amper nog gereden ...
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: type 55 buiten dienst?
Hehe, sterker zelfs, Sint-Denijs-Boekel kreeg een volledige nieuwbouw in de jaren 80 en is later door De Croo zijn kuisploeg volledig gesloten (loketten en zaal).Steven schreef:het oplappen van een loc is geen garantie om in dienst te blijven.
er zijn ooit stations geweest die amper een maand nieuwe verf tegen de gevel hadden toen ze volledig gesloten zijn geweest, indien nodig zelf afgebroken. dus niet van de stelling uitgaan omdat ze iets oplappen dat hij nog maanden of jaren mag blijven rijden.
Re: type 55 buiten dienst?
Irgendwann wird es kommen das die 55er aus dem Dienst geht aber nicht ganz so schnell! 

Re: type 55 buiten dienst?
Hallo,
Soms gaat er toch al eens een 55 aan de kant die een (te) groot defect heeft. Maar dat gaat hem dan vooral om zware averij of explosie van de dieselmotor ofzo, dus te veel lappen ze die niet meer op...
Hebben trouwens alle 55'ergs GSM-R? Ik dacht van niet... Die zullen er alvast niet te lang meer blijven...
Hoe zit het trouwens met de plannen voor de reeks 56 die men wou kopen/leasen? In de diepvriezer of is men daar mee bezig?
Groeten,
Joris De Mol
Soms gaat er toch al eens een 55 aan de kant die een (te) groot defect heeft. Maar dat gaat hem dan vooral om zware averij of explosie van de dieselmotor ofzo, dus te veel lappen ze die niet meer op...
Hebben trouwens alle 55'ergs GSM-R? Ik dacht van niet... Die zullen er alvast niet te lang meer blijven...
Hoe zit het trouwens met de plannen voor de reeks 56 die men wou kopen/leasen? In de diepvriezer of is men daar mee bezig?
Groeten,
Joris De Mol
Re: type 55 buiten dienst?
waarom zou men nog zware diesels nodig hebben? alle lijnen met profiel zijn geëlectrificeerd en op de andere plaatsen kan een 77 het wel aan zeker?
daarom denk ik ook dat de reeks 55 overbodig zal worden eens de nieuwe traxxjes er zijn

daarom denk ik ook dat de reeks 55 overbodig zal worden eens de nieuwe traxxjes er zijn

Re: type 55 buiten dienst?
Hallo,
Ooit heeft er zelfs een officiële offerte gestaan op de site van de NMBS voor zware diesels te leasen, die dan wel in französenland moesten mogen rijden.
Nuja, voor bepaalde diensten zou dat misschien niet slecht zijn...
Groeten,
Joris De Mol
Het heeft nogtans de ronde gedaan... 40 elektrische locs en 10 zware diesels...Shrek schreef:waarom zou men nog zware diesels nodig hebben? alle lijnen met profiel zijn geëlectrificeerd en op de andere plaatsen kan een 77 het wel aan zeker?![]()
daarom denk ik ook dat de reeks 55 overbodig zal worden eens de nieuwe traxxjes er zijn
Ooit heeft er zelfs een officiële offerte gestaan op de site van de NMBS voor zware diesels te leasen, die dan wel in französenland moesten mogen rijden.
Nuja, voor bepaalde diensten zou dat misschien niet slecht zijn...
Groeten,
Joris De Mol
Re: type 55 buiten dienst?
NMBS zal binnen paar maand met G2000 gaan rijden...
Er zouden 5 stuks geleasd worden.
Wat die 55 betreft...Helaas heeft de NMBS een chronisch loktekort en hierdoor moet men dus wel alles in dienst houden..
Er zouden 5 stuks geleasd worden.
Wat die 55 betreft...Helaas heeft de NMBS een chronisch loktekort en hierdoor moet men dus wel alles in dienst houden..
Re: type 55 buiten dienst?
Ik dacht dat die nu juist een slechte naam heeft.. of verwar ik met die met de assymmetrische stuurpost ?Speedy schreef:NMBS zal binnen paar maand met G2000 gaan rijden...
Er zouden 5 stuks geleasd worden.
Ander type ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide