Samenstelling Eurocity's

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Terminus

Samenstelling Eurocity's

Bericht door Terminus »

Hallo,

Ik ben vandaag in Brussel geweest. Omdat ik even de tijd had, ben ik eens gaan kijken naar de samenstelling van de Eurocity's aan de hand van de overzichten 'treinsamenstelling' (gewone witte papieren) die zich op de perrons van vertrek/aankomst bevinden. Mijn verbazing was groot toen ik die papieren zag: EC Iris heb ik nergens gevonden, EC Vauban reeds volgens die papieren nog steeds naar Interlaken,... Chapeau! :?

Ik heb wel de samenstelling van de EC Iris kunnen spotten:
Loc type 20- 3x SBB tweede klasse - 2x SBB eerste klasse- 1x I6 tweede klasse met fietsafdeling
--> Is dit tegenwoordig de normale samenstelling van de EC Iris? Dit leek me meer de samenstelling van de EC Vauban? En hoe ziet de EC Vauban er dan tegenwoordig uit?

Grtjs!
Steven

Re: Samenstelling Eurocity's

Bericht door Steven »

vrij eenvoudig waarom je die niet zal vinden die papieren, de vauban doet in belgie elke ochtend de rit van een binnenlandse IC en zal je dus niet vinden onder EC, idem voor de Iris die onder de INT vlag aan het rijden is en niet onder de EC (idem jean monet). dus die papieren die er hangen van de EC treinen zijn die van 2007. (zoals je zelf had vastgesteld)
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Terminus schreef:Loc type 20- 3x SBB tweede klasse - 2x SBB eerste klasse- 1x I6 tweede klasse met fietsafdeling
--> Is dit tegenwoordig de normale samenstelling van de EC Iris?
Ja.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

in die internationale gesleept treinen kan je wel eens wat tegenkomen hé
maar de I6 en zijn origineel voorzien om buitenlandse reizen te doen (ze zijn uitgerust met het RIC systeem) maar sinds de rivisie naar nieuwe liverei zijn de zetels ook aangepast en wel al wat minder luxueus voor internationale treinen

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Kris

Bericht door Kris »

de Vauban:
EC 91 rijdt normaal met 2xI10b + 3x SBB b + 2x SBB a + 1xI6b
treinbruno

Bericht door treinbruno »

Kris schreef:de Vauban:
EC 91 rijdt normaal met 2xI10b + 3x SBB b + 2x SBB a + 1xI6b
die 2 I10'en zijn enkel tijdens de week.

soms durven ze er ook wel eens SBB RIC rijtuigen in te steken :D
Afbeelding
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris »

Hallo,
Ik denk dat dat eerder versterkingen zijn tijdens piekperiodes, bvb krokus, of rijtuigen uit Intersocs die terug naar huis moeten.
De kans om een RIC in de zomer tegen te komen is zeer klein...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Plaats reactie