Noorderkempen Brecht !!!!!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door dentheo »

Steven schreef:
Shrek schreef:men gaat blijkbaar die traxxen in één grote pool smijten, wil dat dan zeggen dat ook pakweg de 2823 de brecht-shuttle kan doen? :P
de traxx voor de shuttle zijn niet gehuurd met de bedoeling om ze tien jaar te gebruiken, is maar tijdelijk tot er ander materieel is. de drie stellen die door de nmbs besteld zijn in italie (samen met het order voor ns) zullen hier allicht dienst gaan op doen en dit hopelijk iets verder als een shuttle antwerpen <=> brecht
En hebben de Cargo traxxen ERMTS ????
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Steven »

dentheo schreef:
Steven schreef:
Shrek schreef:men gaat blijkbaar die traxxen in één grote pool smijten, wil dat dan zeggen dat ook pakweg de 2823 de brecht-shuttle kan doen? :P
de traxx voor de shuttle zijn niet gehuurd met de bedoeling om ze tien jaar te gebruiken, is maar tijdelijk tot er ander materieel is. de drie stellen die door de nmbs besteld zijn in italie (samen met het order voor ns) zullen hier allicht dienst gaan op doen en dit hopelijk iets verder als een shuttle antwerpen <=> brecht
En hebben de Cargo traxxen ERMTS ????
zover ik weet zijn alle traxxen standaard van etcs voorzien. zeker wetende dat ze gaan rijden op duitsland en zover ik weet moet al het materieel dat binnen afzienbare tijd (ergens in 2009) de grens overgaat voorzien zijn van etcs.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Adler »

De reeks 28 heeft als beveiligingssystemen ETCS/ERTMS level 0,1 en 2, ATB, LZB/PZB en MEMOR.
Voor treinradio: Analoge radio en GSM-R.
Ze zijn toegelaten voor 140 km/h in Oostenrijk, België en Nederland, voor 160 km/h in Duitsland.
rds

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door rds »

Adler schreef:Na december 2006, eind maart 2007, juni 2007, september 2007, december 2007, april 2008, juli 2008 is het nu dus oktober 2008.
Kafka !!!
U vergeet nog juni 2008 :lol:

Denk dat de leden van de fanfare die september 07 het station zouden komen huldigen ver op pensioen gaan.
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door dentheo »

rds schreef:
U vergeet nog juni 2008 :lol:

Denk dat de leden van de fanfare die september 07 het station zouden komen huldigen ver op pensioen gaan.
Ach beetje meer oefenen kan misschien geen kwaad.. :D :D :D
Theo
Groeten vanop de Heide
ronny
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door ronny »

Adler schreef:Dus dat antwoord van minister Vervotte op de parlementaire vraag van Jef Van Den Bergh dat het juli 2008 zou worden, kunnen we ook weer vergeten.
Hoe lang gaan ze de belastingbetalers die dit alles betaald hebben nog voor de gek houden ?
Na december 2006, eind maart 2007, juni 2007, september 2007, december 2007, april 2008, juli 2008 is het nu dus oktober 2008.
Kafka !!!
Op 5 mei werd in de commissievergadering gezegd :
"Het homologatieproces van de locomotieven Traxx begint eind mei en zal rond juni afgerond zijn."
Blijkbaar zijn er dus al problemen ?
Bartjedj

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Bartjedj »

Neen hoor, de TRAXX'en zijn gekeurd voor zowel reizigers als cargo.
Bron: Op De Baan en Spoorwegjournaal.

BDJ
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Adler »

Bartjedj schreef:Neen hoor, de TRAXX'en zijn gekeurd voor zowel reizigers als cargo.
Bron: Op De Baan en Spoorwegjournaal.

BDJ
Ik denk dat we hier 2 zaken door mekaar aan het halen zijn.
De TRAXX'en zijn inderdaad goedgekeurd ook voor de reizigersdienst maar dat betekent niet dat de dienst naar Noorderkempen nu toch in juli kan starten zoals aangekondigd door minister Vervotte.
Dit is voor de zoveelste keer uitgesteld (laatste datum in de rij is oktober nu).
Volgens Op de Baan omdat Infrabel niet klaar is met het installeren van de klassieke spoorbeveiliging ter vervanging van de ETCS die niet werkt.
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door dentheo »

Adler schreef:
Bartjedj schreef:Neen hoor, de TRAXX'en zijn gekeurd voor zowel reizigers als cargo.
Bron: Op De Baan en Spoorwegjournaal.

BDJ
Ik denk dat we hier 2 zaken door mekaar aan het halen zijn.
De TRAXX'en zijn inderdaad goedgekeurd ook voor de reizigersdienst maar dat betekent niet dat de dienst naar Noorderkempen nu toch in juli kan starten zoals aangekondigd door minister Vervotte.
Dit is voor de zoveelste keer uitgesteld (laatste datum in de rij is oktober nu).
Volgens Op de Baan omdat Infrabel niet klaar is met het installeren van de klassieke spoorbeveiliging ter vervanging van de ETCS die niet werkt.
Hé maar dan kunnen ze de Benelux al uit de nood helpen ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Wover

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Wover »

Adler schreef:
Bartjedj schreef:Neen hoor, de TRAXX'en zijn gekeurd voor zowel reizigers als cargo.
Bron: Op De Baan en Spoorwegjournaal.

BDJ
Ik denk dat we hier 2 zaken door mekaar aan het halen zijn.
De TRAXX'en zijn inderdaad goedgekeurd ook voor de reizigersdienst maar dat betekent niet dat de dienst naar Noorderkempen nu toch in juli kan starten zoals aangekondigd door minister Vervotte.
Dit is voor de zoveelste keer uitgesteld (laatste datum in de rij is oktober nu).
Volgens Op de Baan omdat Infrabel niet klaar is met het installeren van de klassieke spoorbeveiliging ter vervanging van de ETCS die niet werkt.
ECTS werkt toch wel tot de grens?
dentheo
Berichten: 8175
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door dentheo »

Adler schreef:
Bartjedj schreef:Neen hoor, de TRAXX'en zijn gekeurd voor zowel reizigers als cargo.
Bron: Op De Baan en Spoorwegjournaal.

BDJ
Volgens Op de Baan omdat Infrabel niet klaar is met het installeren van de klassieke spoorbeveiliging ter vervanging van de ETCS die niet werkt.
Ik wist niet dat er beslist was gewone beveiliging te leggen bovenop ERMTS ??
Moet ik dan seinen zien plaatsen ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Bartjedj

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Bartjedj »

Ik haal niets door elkaar. Mijn antwoord was eenduidig, en ging over het homologatieproces van de TRAXX.
Over de Benelux of L4 heb ik niets gezegd.

BDJ
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22511
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Steven »

Bartjedj schreef:Ik haal niets door elkaar. Mijn antwoord was eenduidig, en ging over het homologatieproces van de TRAXX.
Over de Benelux of L4 heb ik niets gezegd.

BDJ
neen jij niet bart, maar anderen kunnen dat wel als je er niet expliciet gaat bij vermelden dat dat niet geldig is voor L4
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Adler »

dentheo schreef: Ik wist niet dat er beslist was gewone beveiliging te leggen bovenop ERMTS ??
Moet ik dan seinen zien plaatsen ???
Theo, omdat er over die hele zaak al jaren geen enkele mededeling wordt gedaan van de kant van de NMBS kan ik ook maar vertellen wat ik lees in de weinige spoorwegtijdschriften die dit land rijk is.
Waar die hun informatie halen weet ik ook niet.
In Op de Baan nr. 85 staat: "Infrabel is nog niet klaar met de plaatsing van de voorlopige seininrichting".
Wat men daar dus van plan is te plaatsen weet ik ook niet.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Noorderkempen Brecht !!!!!

Bericht door Adler »

Wover schreef: ECTS werkt toch wel tot de grens?
Blijkbaar dus niet.
Anders kan ik niet verklaren dat het weer is uitgesteld en men nu blijkbaar toch een voorlopige seininrichting gaat plaatsen ter vervanging van ETCS.
Plaats reactie