ACTS 6703 - Mooi dieselgeluid in Amersfoort
Re: ACTS 6703 - Mooi dieselgeluid in Amersfoort
GEWELDIG!! Schitterend geluid, als je de leeftijd van beide locs optelt kom je op meer dan 100 jaar uit. Jammer dat ze eruit gaan, jammer voor beide locs.
daar lijkt het inderdaad wel op ja...Dietrich schreef:Die dieselloc is een ex-reeks 62 van de NMBS.
maar die hebben ook zo'n prachtig geluid he
Uiteraard, veel mensen langs de kleine diesellijnen zullen dat geluid nog wel kennen, ik denk hier vooral aan l.122 met de vele heuveltjes. 

het is meer dan dat, het is gewoonweg zo. als ik me niet vergis zijn er toen 2 of 3 stuks aan ATCS verkocht geweest.Nekvin schreef:daar lijkt het inderdaad wel op ja...Dietrich schreef:Die dieselloc is een ex-reeks 62 van de NMBS.
maar die hebben ook zo'n prachtig geluid he
- trainfreak
Klopt, er zijn er drie verkocht.
Ik dacht wel dat ze andere bougies hadden dan onze 62'ers
de locs hebben natuurlijk een degelijke revisie ondergaan voor ze werden verkocht. alsook de nodige aanpassing voor te rijden op het nederlandse net zoals ATB plaatsen. Of er azan de draaistellen wijzigingen zijn gebeurd weet ik niet.
Waren er geen 5 verkocht?
6391 tot en met 6393 waren er zeker bij + nog 2 anderen.
Ik geloof dat er inmiddels ook al 2 buiten dienst gesteld zijn.
Het waren er inderdaad vijf en geen drie. Ze werden genummerd van 6701-6705. De 6701 heeft trouwens een eindje rond gereden in zijn NMBS livrei met het nummer 6701 tot zijn uiteindelijke revisie! Na zijn revisie reed hij rond in een groen jasje met oranje sierstreep. Hun revisie en onderhoud werd altijd door de werkplaats van Merelbeke uitgevoerd.Elgar schreef:Waren er geen 5 verkocht?
De 6391-6393 zijn verkocht aan ACTS alsook 632x en nog één. De nummers zou ik thuis eens moeten opzoeken.
Ik dacht niet dat ze nieuwe draaistellen hebben gekregen. De 6391-6393 (prototypes) hadden bij hun levering aan de NMBS wel een ander type draaistellen, maar tijdens een revisie werden deze vervangen door draaistellen gelijk aan de overige locomotieven van deze reeks.
Het knappe van al , dieselloc wordt gewoonweg door een elektrische schakellaar bediend vanuit de elektrische loc ...

De 67'igers hebben geen ATB, daarom moeten ze steeds met die elektrische lok tesamen rijdenSteven schreef:de locs hebben natuurlijk een degelijke revisie ondergaan voor ze werden verkocht. alsook de nodige aanpassing voor te rijden op het nederlandse net zoals ATB plaatsen. Of er azan de draaistellen wijzigingen zijn gebeurd weet ik niet.
Ook te zien aan de vuile ruiten zonder de veegsporen13'erke schreef: daarom moeten ze steeds met die elektrische lok tesamen rijden

De andere twee 62ers zijn de 6321 en 6325.Bert schreef:...
De 6391-6393 zijn verkocht aan ACTS alsook 632x en nog één.
...
Hier gevonden in een document van ACTS zelf: http://www.acts-nl.com/NL/liefhebbers/locnummers.pdf
Hallo,
Jammer dat ze bij ACTS verdwijnen...
Groeten,
Joris De Mol
De Protoype 63ers hadden van in het begin andere draaistellen. Dat was het enige verschil dacht ik tussen de 62 Proto en de 63 Proto. Daarom ook dat ze een aparte nummer hadden (6391-6393). Dat is ook de reden waarom ze als volledige serie verkocht zijn.trainfreak schreef:Klopt, er zijn er drie verkocht.
Jammer dat ze bij ACTS verdwijnen...
Groeten,
Joris De Mol