Maar wellicht bedoel je wat de betekenis is van de naam. En dat weet ik ook niet, was er vrijdag ook over aan't nadenken, maar ik kon niet meteen een logica vinden tussen de verschillende namen

Wat is het nu van zo een herhalingssein? Bij rood heb je toch al een "herhaling" van dubbel geel eerder gekregen?Steven schreef:aanvulling
herhalingssein plaats men als het stopsein niet zichtbaar is op 300m afstand.
horizontale lijn= rood, rood wit, twee gele + cijfer, groen + cijfer
diagonale lijn = groen, twee gele, groen geel horizontaal, groen geel vertikaal.
Jeroen schreef:Wat is het nu van zo een herhalingssein? Bij rood heb je toch al een "herhaling" van dubbel geel eerder gekregen?Steven schreef:aanvulling
herhalingssein plaats men als het stopsein niet zichtbaar is op 300m afstand.
horizontale lijn= rood, rood wit, twee gele + cijfer, groen + cijfer
diagonale lijn = groen, twee gele, groen geel horizontaal, groen geel vertikaal.
Nja natuurlijk, maar normaal weet je er al of er een gesloten sein volgt he, na dubbel geel volgt normaal rood tenzij het in de tussentijd al open gegaan is.treinbruno schreef:nee, het is eerder voor de veiligheid
als een rood sein net in een bocht staat kan je onmogelijk stoppen aan 40 kmh, en dan rijd je door het rood.
daardoor kan je al weten of je moet remmen
Is vooral interessant als de stop tussen voorsein en hoofdsein ligt en het hoofdsein onzichtbaar is....Dietrich schreef:Nja natuurlijk, maar normaal weet je er al of er een gesloten sein volgt he, na dubbel geel volgt normaal rood tenzij het in de tussentijd al open gegaan is.treinbruno schreef:nee, het is eerder voor de veiligheid
als een rood sein net in een bocht staat kan je onmogelijk stoppen aan 40 kmh, en dan rijd je door het rood.
daardoor kan je al weten of je moet remmen
Zou nochtans veel incidenten kunnen voorkomen...Steven schreef:zoals ik al zei, altijd van toepassing als het sein op 300m niet zichtbaar is. bij een stop aan perron waar het stopsein niet zichtbaar is zal men dit niet plaatsen als dit sein nog meer als 300m ver staat.
3 Rijtuigen I11 + nog enkele andere van NS highspeed dan?Terminus schreef:Jep. Voorzien is: drie rijtuigen I11. Ze hebben dus veel ambitie bij de NMBS
Hoho dit is nog maar de shuttle (boemel) naar station Brecht (Noorderdokken)jumper schreef:3 Rijtuigen I11 + nog enkele andere van NS highspeed dan?Terminus schreef:Jep. Voorzien is: drie rijtuigen I11. Ze hebben dus veel ambitie bij de NMBS
AHAHAha anders is da nogal een dure grap, drie rijtuigjes, op een hogesnelheidslijn, haha, hoe kan da nu ooit rendabel zijn?
Goe bezig... En een treinpad betaal je per treinkm, dus hoevele rijtuigen daar nu achter die loc hangen doen er toch niet toe, ma der zal wel een logische verklaring voor zijn..
het gaan in het begin enkel die drie rijtuigen zijn hoor. het aantal rijtuigen speelt wel een rol, elk rijtuig verbruikt nu eenmaal ook energie, meer en meer energie volgens het recentere rijtuigen zijn (airco, displays, laptopvoorzieningen, ...), een rijpad voor een elektrische lok kost dus bijgevolg ook al meer dan dat van een dieselloc. hoe ze verder te werk gaan om de kostprijs te bepalen weet ik niet, maar ni zomaar zeggen dat het niet veel uitmaakt of ze er nu drie of acht rijtuigen zouden aanhangen.jumper schreef:3 Rijtuigen I11 + nog enkele andere van NS highspeed dan?Terminus schreef:Jep. Voorzien is: drie rijtuigen I11. Ze hebben dus veel ambitie bij de NMBS
AHAHAha anders is da nogal een dure grap, drie rijtuigjes, op een hogesnelheidslijn, haha, hoe kan da nu ooit rendabel zijn?
Goe bezig... En een treinpad betaal je per treinkm, dus hoevele rijtuigen daar nu achter die loc hangen doen er toch niet toe, ma der zal wel een logische verklaring voor zijn..