Achiet-le-Grand, Frankrijk, 20 juni 2008. Tweebaks dubbeldeksstel 577 staat klaar om als 1 van de 3 treinen per weekdag naar Arras te vertrekken.

Fles schreef:Bordjes-oogst komt morgen wel
De bordjes met een rechthoekig kader en met een 'bloemetje' voor en achter de naam waren de 'huisstijl' van de vroegere Compagnie du Nord. Je vond/vindt ze in België ook op de voormalige Nord Belge-lijnen.Wover schreef:Van uniformiteit hebben ze blijkbaar niet veel kaas gegeten in Frankrijk.
Dat was me ook opgevallen ja. Ik kende die van o.a. Sclaigneaux en Flémalle-Grande. Hoorden die daar ook bij? Was dat een soort grensoverschrijdend spoorbedrijf of zo dan?Paul schreef:De bordjes met een rechthoekig kader en met een 'bloemetje' voor en achter de naam waren de 'huisstijl' van de vroegere Compagnie du Nord. Je vond/vindt ze in België ook op de voormalige Nord Belge-lijnen.
Ja, ik herinner me deze ook.Steven schreef:LE nord was een frans bedrijf dat ten tijde van het onstaatn van de spoorwegen ook een afdeling had in belgie (vandaar de naam Nord Belge), zover ik weet waren ze zelfs een van de grootste prive operatoren zoniet de langst bestaande.
ik had onlangs eens een kaart gezien met de aanduiding van welke lijnen ze bediende en als ik me niet vergis was dat in het museum van 'kiekepoot'
13'erke schreef:Ja, ik herinner me deze ook.Steven schreef:LE nord was een frans bedrijf dat ten tijde van het onstaatn van de spoorwegen ook een afdeling had in belgie (vandaar de naam Nord Belge), zover ik weet waren ze zelfs een van de grootste prive operatoren zoniet de langst bestaande.
ik had onlangs eens een kaart gezien met de aanduiding van welke lijnen ze bediende en als ik me niet vergis was dat in het museum van 'kiekepoot'
Dag Fles,Fles schreef:Dat was me ook opgevallen ja. Ik kende die van o.a. Sclaigneaux en Flémalle-Grande. Hoorden die daar ook bij? Was dat een soort grensoverschrijdend spoorbedrijf of zo dan?Paul schreef:De bordjes met een rechthoekig kader en met een 'bloemetje' voor en achter de naam waren de 'huisstijl' van de vroegere Compagnie du Nord. Je vond/vindt ze in België ook op de voormalige Nord Belge-lijnen.Weet je daar iets meer van misschien?