Hoogte van de bovenleiding boven grote emplacementen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Hoogte van de bovenleiding boven grote emplacementen

Bericht door Steven »

allemaal goed en wel maar er toch effe bij vermelden dat al deze veiligheden en technische aspecten niet van toepassing zijn op klassiek binnenlandse treinen in belgie. enkel de 13 heeft een ingebouwde veiligheid indien de koolstofsleper te ver versleten zou zijn. dan komt hij automatisch naar beneden.
nighttrain
Berichten: 2706
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Hoogte van de bovenleiding boven grote emplacementen

Bericht door nighttrain »

Steven schreef:allemaal goed en wel maar er toch effe bij vermelden dat al deze veiligheden en technische aspecten niet van toepassing zijn op klassiek binnenlandse treinen in belgie. enkel de 13 heeft een ingebouwde veiligheid indien de koolstofsleper te ver versleten zou zijn. dan komt hij automatisch naar beneden.
Het is niet omdat dit materieel niet of nog niet gebruikt wordt in België dat het niet mag of moet vermeld worden. Zoniet kan dit forum gesloten worden ,indien we enkel de Belgische technologie/evolutie gaan ten sprake brengen. En het is niet omdat de technologie nog niet voorhanden is dat men niet mag uitleggen welke de vooruitgang er is in de internationale spoorwereld.
Stilstaan is achteruit gaan in deze wereld.Zowel op sociaal en technologisch gebied.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23034
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Hoogte van de bovenleiding boven grote emplacementen

Bericht door Steven »

beweer ik ook niet dat je ze niet mag vermelden, maar je verzwijgt wat momenteel voor 99% in belgie wel van toepassing is en dat had er op zijn minst mogen bij staan, zoniet zorg je er voor dat iemand die er totaal niets van kent gaan denken dat op alle treinen die systemen actief zijn. er zijn nu al zoveel mensen die denken dat alle treinen van computers zijn voorzien, dat alle treinen ten alle tijden overal kunnen stoppen. als je die nieuwe technologie dan gaat uitleggen moet je duidelijk maken waar die wel en waar niet actief is is kwestie van duidelijk te zijn voor iedereen, ook voor de complete leek die hier voor het eerst langs komt.
nighttrain
Berichten: 2706
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Hoogte van de bovenleiding boven grote emplacementen

Bericht door nighttrain »

Steven schreef:beweer ik ook niet dat je ze niet mag vermelden, maar je verzwijgt wat momenteel voor 99% in belgie wel van toepassing is en dat had er op zijn minst mogen bij staan, zoniet zorg je er voor dat iemand die er totaal niets van kent gaan denken dat op alle treinen die systemen actief zijn. er zijn nu al zoveel mensen die denken dat alle treinen van computers zijn voorzien, dat alle treinen ten alle tijden overal kunnen stoppen. als je die nieuwe technologie dan gaat uitleggen moet je duidelijk maken waar die wel en waar niet actief is is kwestie van duidelijk te zijn voor iedereen, ook voor de complete leek die hier voor het eerst langs komt.
Beste jongen ,
Ik verzwijg helemaal niets ! Ik vermeld zoals aangegeven in mijn uitleg de waarden van een rame TGV/duplex of niet, met een panto CX van Faivley.
Of de technologie wel of niet voorhanden is in België , de principes om een perfekte stroomkaptatie te krijgen zijn onveranderd en nog steeds up to date.En deze kunnen dus aan een leek ,zoals jij en anderen, deskundig uitgelegd worden,gestaafd door de nodige technische backround en ervaring.
want in feite weerleg je niets van mijn aangebrachte technische informatie,dus die zal wel korrekt zijn en ik hoop dat de andere lezers er iets van op steken ook al is die techniek niet voorhanden op uwen "rond de kerktoren spoorweg".
Dus "back on topic" zou ik zeggen.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Hoogte van de bovenleiding boven grote emplacementen

Bericht door Bordensteker »

Nu je het zegt: het topic van mijn vraag was de reden voor de grotere hoogte van de bovenleiding boven sommige grote emplacementen.
Ik begrijp (onder dankzegging voor de geboden inzichten) dat de vraag wat onhandig gesteld was en dat ik in dit geval had moeten vragen waarom de bovenleiding op de volle baan en boven de meeste andere emplacementen juist lager hangt dan in Brussel Zuid! :wink:
Bartjedj

Re: Hoogte van de bovenleiding boven grote emplacementen

Bericht door Bartjedj »

Aan jouw vraag was niets mis. Het probleem zat elders...

BDJ
Plaats reactie