Steven schreef:er zal eerst een grondige controle gedaan worden en je zou verschieten wat ze er van maken, dit stel ziet er nog redelijk uit in vergelijking met de twee van Lede een paar jaar terug (denk trouwens dat deze nog steeds te cw mechelen staan). de kast maken ze zo opnieuw dat is knip en plakwerk. de vraag is vooral hoe het met de grondplaat zit, in welke mate heeft deze schade opgelopen, als dit binnen een bepaalde marge valt durven ze dat wel eventueel herstellen. afwachten dus en nog niet te snel een besluit trekken (ooit geweten dat cw salzinnen een 26 die volledig was opengetrokken aan de zijkant heeft hersteld, ook al leek diezelfde lok toen ook klaar voor het schroot)
ik denk wel dat ze hem gaan herstellen omdat ze matrieel te kort hebben, maar de schade is toch wel erg, maar idd niet veel integenstelling tot bv. Izegem vorig jaar, dat M4 rijtuig is/was volledig omzeep, nu rijden ze in het weekend nog altijd met een ram loc aant begin en loc aant einde
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Jeroen schreef:Worden deze onderzoeksrapporten ergens gepubliceerd waar ze toegankelijk zijn voor het publiek?
Dat zijn gerechtelijke onderzoeken, en in België is dit volledig geheim ..
(Tenzij er ergens een lek is, of er van justitie informatie wordt vrij gegeven).
Jeroen schreef:Worden deze onderzoeksrapporten ergens gepubliceerd waar ze toegankelijk zijn voor het publiek?
Dat zijn gerechtelijke onderzoeken, en in België is dit volledig geheim ..
(Tenzij er ergens een lek is, of er van justitie informatie wordt vrij gegeven).
In beide (alle)landen zijn die gerechtelijke onderzoeken geheim.
Maar het blijft niet een "gerechtelijk onderzoek" Op een bepaald moment moet het parket toch iemand dagvaarden om zich te verantwoorden voor zijn daden(bedrijf of persoon). En dan zou de buitenwereld moeten weten wat er gebeurt is bij monde van het openbaar ministerie.
RIDCO schreef:Zowel in Nederland, Gr. Britt., Frankrijk als Zwitserland kan men de onderzoeksrapporten raadplegen via internet.
Het zijn geen gerechtelijke onderzoeken maar wel van de toezichthoudende overheid.
Juist! Nadat het gerechtelijk onderzoek is afgerond en doorgegeven naar het parket voor behandeling.In een later stadium zal een politierechter de strafmaat bepalen in funktie van de gegevens van het gerechtelijk onderzoek(zie jammer genoeg het ongeval in Pecrot)
Je kan geen officieel rapport publiceren met conclussies,als er nog onderzoeksdaden kunnen gesteld worden door de onderzoeksrechter en dit om de rechten van de verdedeging niet te schaden.
nighttrain schreef:
Juist! Nadat het gerechtelijk onderzoek is afgerond en doorgegeven naar het parket voor behandeling.In een later stadium zal een politierechter de strafmaat bepalen in funktie van de gegevens van het gerechtelijk onderzoek(zie jammer genoeg het ongeval in Pecrot)
Je kan geen officieel rapport publiceren met conclussies,als er nog onderzoeksdaden kunnen gesteld worden door de onderzoeksrechter en dit om de rechten van de verdedeging niet te schaden.
In Nederland is het precies andersom. De Inspectie Verkeer en Waterstaat onderzoekt ieder veiligheidsincident los van de vraag of er wellicht een strafbaar feit is gebeurd. De resultaten van zo'n onderzoek worden gepubliceerd. Die resultaten kunnen aanleiding zijn voor IVW om aan betrokken partijen aanbevelingen voor verbeteringen te doen of dwingend maatregelen op te leggen. Voor Justitie kan het onderzoek van IVW aanleiding zijn om een onderzoek te gaan instellen naar de vraag of er wellicht een strafbaar feit is begaan. Dat sluit overigens niet uit, dat justitie ook direct tot onderzoek over kan gaan. Tussen IVW en Justitie wordt dan samengewerkt, maar IVW en Justitie hebben verschillende invalshoeken.
Dan is er in Nederland ook nog de Onderzoeksraad voor de Veiligheid (de club van Pieter van Vollenhoven). Indien deze het in het belang van het verbeteren van de veiligheid nuttig oordeelt ook onderzoek te doen, dan komt ook deze in het geweer. Ook de Raad zal dan samen werken met IVW. Het rapport van de Raad is uiteraard openbaar (als het niet openbaar zou zijn, dan zou de hele raad geen zin hebben).
Wim
Tip/hint : verwacht niet te veel van de eerste gemoderniseerde break é mannen , zelfs ne cityrail wordt beter gedaan
Doel je daarbij op het ontwerp van de modernisering (lelijk, oncomfortabel, enz.) of op de kwaliteit van het werk aan het eerste exemplaar?
Kwaliteit van het werk is goed , maar wordt veel minder werk aan gedaan dan bij de CR stellekes. Daar gaat echt alles uit en tkomt er nieuw in . Bij de break's ist veel minder ...
tja bij de breaks vermoed ik dat een aantal dingen niet aangepast worden, zoals het verluchting/ verwarmingsysteem (bij de klassiekjes wel, de indeling van het interieur (bij de klassiekjes wel, minder eerste klasse namelijk). de bagagerekken zullen ook wel idem blijven (die hingen al op in de rijrichting, bij de klassiekjes niet). ik vermoed dat de voornaamste aanpassingen zich zullen voordoen in de kleur van de buitenkant, plaatsen van displays en de rest eventueel van binnen van een nieuw kleurtje te voorzien.