stationsnaambordjes

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
treinbruno

Re: stationsnaambordjes

Bericht door treinbruno »

hier die van tamines
DSCF3499.JPG

en deze van het 2e minst bediende reizeigersstation van belgie (na antwerpen haven)
DSCF3497.JPG
Afbeelding
Fles

Bericht door Fles »

Die Tamines ziet er wel bijna Albino uit zeg :o
Sander14

Bericht door Sander14 »

Hier weer een paar bordjes, ik weet niet of je deze al hebt Fles:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Groetjes en © Sander van Gool
Fles

Bericht door Fles »

Dudelange-Usines!! :shock:

Die dus nog niet :x Net als Dudelange-Burange en Dudelange-Centre. Is de boel daar inmiddels wel voorzien? Treinbruno wist recentelijk te melden dat alles behalve Burange inmiddels bordjes heeft geloof ik :?:
Sander14

Bericht door Sander14 »

Ik heb de hele lijn gekeken voor bordjes, alleen op deze stations hingen bordjes.
treinbruno

Bericht door treinbruno »

op duddelange centre hangt er ook eentje volledig op het einde van het perron :wink:
Afbeelding
Fles

Bericht door Fles »

We moeten daar maar eens even wat mensen wakkeer gaan schuppen denk ik :evil:

:mrgreen:
Sander14

Bericht door Sander14 »

Hier weer wat bordjes:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Deze is wel heel erg overdreven :lol: Afbeelding Afbeelding Afbeelding Roosendaal, maar niet echt te lezen
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Heeft Huy ooit een andere naam gehad?

BDJ
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Nee, is gewoon weer zo een onregelmatigheid in die borden, zoals die witte met blauwe letters. Normaal hebben die bakken min of meer de lengte van wat er op staat.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Ik dacht dat het huidige station van Huy nog ooit Huy-Nord geheten, heeft.
Fles

Bericht door Fles »

Dietrich schreef:Nee, is gewoon weer zo een onregelmatigheid in die borden, zoals die witte met blauwe letters. Normaal hebben die bakken min of meer de lengte van wat er op staat.
Wel bijzonder dat dat in Huy bij ALLE bordjes het geval is. Ik heb er minstens 3-4 verschillende op de foto, die dat allemaal hebben. Ik zet voorlopig mijn centen op een andere uitleg, namelijk een naamswijziging. Overigens wel _iets_ professioneler uitgevoerd dan in Luttre:
Afbeelding Dit zie je in Nijvel ook gebeuren.

Edit:
Trainspotterke schreef:Ik dacht dat het huidige station van Huy nog ooit Huy-Nord geheten, heeft.
Kijk, een medestander :mrgreen:

Overigens is die van Roosendaal best te lezen hoor 8) Kijk maar:
Afbeelding (2 stops onderbelicht, dan gaat het prima ;) )
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Zoals mijn vraag al laat uitschijnen, ga ik ook voor de piste van Fles.
Ik kan er echter niets over vinden op het net. Het zal voor altijd een raadsel blijven... :wink:

BDJ

Edit: de laatste hoop bleek de beste:
http://users.pandora.be/pk/lijnen.htm#125

Huy was vroeger inderdaad Huy-Nord. Dit om het onderscheid te maken met Huy Sud en Huy-St. Hilaire op de lijn 126(klik, link) tussen Ciney en Statte. Bij het sluiten van die lijn was de Nord echter nutteloos en is ze dus geschrapt.

BDJ
Laatst gewijzigd door Bartjedj op 15 jul 2008, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven

Bericht door Steven »

vermoedelijk Huy Nord aangezien deze lijn oorspronkelijk volledig eigendom was van Le Nord Belge :-), andere mogelijkheden zijn de windstreken oost, west of zo aangezien er daar in huy in de loop der tijd wel wat aanpassingen zijn geweest. kijk hiervoor naar lijn 126 die ooit bestaan heeft met het station Huy Sud
Fles

Bericht door Fles »

Bartjedj schreef: Huy Sud en Huy-St. Hilaire op de lijn 126 tussen Ciney en Statte.
Ik ontvang stralen vanuit Jupiter waaruit blijkt dat onze vriend Dekooiker daar misschien wel wat meer over kan vertellen :idea:
Plaats reactie