De achtervolging van de 15/16

Ook voor fototechnieken, spotting, tips enz.
TreinenFanaat

Bericht door TreinenFanaat »

Afbeelding NMBS - 1606 te ? op 5 Januari 2005.

Spoorse Groet,
J :wink: hannes.
Greg

Bericht door Greg »

Vandaag dan eindelijk 1608 te pakken kunnen krijgen ! :twisted:
Heb dan ook gevraagd om 3de licht op te zetten. :)
Met of zonder sneeuwvlokken. Afbeelding Afbeelding
Bert

Bericht door Bert »

TreinenFanaat schreef:Afbeelding NMBS - 1606 te ? op 5 Januari 2005.

Spoorse Groet,
J :wink: hannes.

Te Welkenraedt. :wink:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Greg schreef:Vandaag dan eindelijk 1608 te pakken kunnen krijgen ! :twisted:
Met of zonder sneeuwvlokken.
Hoe komt eigenlijk dat ze dat derde licht bijna nooit aanzetten? Bij een HLE 11, 12 20, 21, 23, 25, 25.5, 26 en 27 en MS 75, 80 en 86. Bij een HLE 13 of MS 96 doen ze het bijna altijd. Hoe komt dat ik dat bijna nooit zie bij al die andere locs en motorstellen?
Wover

Bericht door Wover »

bij de 41 durven ze dat soms ook wel eens te doen ;)
Bert

Bericht door Bert »

Jonathan schreef:
Hoe komt eigenlijk dat ze dat derde licht bijna nooit aanzetten? Bij een HLE 11, 12 20, 21, 23, 25, 25.5, 26 en 27 en MS 75, 80 en 86. Bij een HLE 13 of MS 96 doen ze het bijna altijd. Hoe komt dat ik dat bijna nooit zie bij al die andere locs en motorstellen?
In België is het voldoende dat ze met 2 lichten rijden. :wink:
Een 20 23 25 26 MS 75 80 86 met een derde licht moet jij mij eens een foto van bezorgen. :?
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Bert schreef:
Jonathan schreef:
In België is het voldoende dat ze met 2 lichten rijden. :wink:
Een 20 23 25 26 MS 75 80 86 met een derde licht moet jij mij eens een foto van bezorgen. :?
Je hebt gelijk, nu dat ik het ook zie, maar waarom doen ze dat dan niet waar ze het kunnen? Bij een HLE 11, 12 21 25.5 en 27. Een trein met drie lichten geeft toch veel meer uitstraling, zeker. Jullie spotters hebben dat toch ook liever zeker :?:
Greg

Bericht door Greg »

Ik heb dat in ieder geval wel liever, zeker bij de 11 ook.
Mja, waarom, is totaal nutteloos zeg maar omdat dat niets van klaarheid geeft. Moeten ze aanhebben in Duitsland en Nederland, heb me eens laten vertellen in atelier van schaerbeek dat de duitsers dat willen omdat met de 3 lichten aan dat een driehoek vormt, en dat ook op de letter A lijkt, de A van Achtung (opgepast) voor de trein. :roll: Was toch iets in die genre. :P
Elgar

Bericht door Elgar »

Greg schreef:... omdat met de 3 lichten aan dat een driehoek vormt...
Misschien omdat een driehoek altijd wijst op gevaar --> denk maar aan de gevaardriehoek in een auto of de verkeersborden... :idea:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Zou die lamp bij die locs nog werken. o.a. de HLE 11 :?:
Elgar

Bericht door Elgar »

Aja, want die rijdt toch elke dag naar Nederland, hier zie je trouwens een 11 met zijn derde lamp aan in Belgïe.
Foto is van Greg en ergens te vinden in het midden van het blad.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

En bij al die andere die er zo goed op trekken maar Groen zijn (HLE 12, 21, 27)? Zou dat daar werken? en op de stuurpost van een M4 en een M5?
Elgar

Bericht door Elgar »

Dat zal wel zeker, zo'n grote kost is een lamp nu ook weer niet, ook als ze niet gebruikt wordt.
De 12 rijdt naar Frankrijk en volgens een tabel helemaal onderaan deze site zou de 3de lamp op het SNCF-net ook verplicht zijn, alhoewel er een heleboel oude SNCF-locs zijn, die dat niet hebben.
Als de 21 en 27 in Roosendaal of Maastricht komen, zullen ze die ook wel opzetten en die paar 27en naar Aken ook.

Maar ging het hier eigenlijk niet over de 15 en 16? Back to topic zou ik zeggen!
Elgar

Bericht door Elgar »

Heb ook eens een poging gedaan om mijn favoriete loc's eens op de foto te zetten..

Hier heb je de 16en in Brussel-Zuid op dinsdag 4 april in de namiddag.

De 1602 met P8002 naar Oostende
Afbeelding Afbeelding
Hier had ik te rap gedrukt, maar je kan nog wel het rode sluitlicht van de 1608 zien. Deze moest normaal P8003 naar Oostende doen, maar werd nu van achter meegesleept :(
Afbeelding
Als laatste de 1606 met P8402 naar Welkenraedt.
Afbeelding Afbeelding
Greg

Bericht door Greg »

Hier eens eentje met M6'en. Afbeelding
Plaats reactie