Asynchrone motor onder gelijkspanning

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
e49memling

Bericht door e49memling »

Elgar schreef:Klopt het dat de transformator in de reeks 13 enkel gebruikt wordt voor de omzetting van de 25 kV~ naar een lagere spanning?
Is bij alle Belgische meerspanningslocs zo 12 naar 3000V(met een dubbele secundaire wikkeling)-13 naar?-15-16-18 naar 1500V
Steven

Bericht door Steven »

tja bij een 13 is elke motor afzonderlijk aangestuurd dus :-) zou ik het moeten navragen
Elgar

Bericht door Elgar »

Ik denk dat ik het gevonden heb;

Bij een HLE 13 secundaire spanningen:
  • tractie: 4 X 1520 V 50Hz (1375 kVA)
    verwarming: 1520V 50Hz
Die 1520 V wordt dan gelijk gericht.
Ik denk dat dan een spanning wordt van: 1520 X vierkantswortel 2 = 2150 V.

Onder 3000 V= zou de spanning na de hakker 2200 V zijn, dus zou het wel eens kunnen kloppen.

Wordt er per tractieketen 1 ondulator of wisselrichter gebruikt (dus dezelfde voor 25000V~ en 3000V=)?
Steven

Bericht door Steven »

op een 13 kan je elke motor afzonderlijk buiten dienst zetten, dus je kan perfect met 4, 3 of 2 of 1 motor in dienst blijven, ik weet echter da ni zomaar eender welke motor maar het zou mogelijk zijn om op 1 motor te rijden zou men schema is moeten bezien welke je juist nodig hebt (omdat er in de hulpkringen ook nog vanalles zit dat je van die motor nodig hebt)
Shrek

Bericht door Shrek »

Steven schreef:euh ja ma ik vermoed da we voor de modale forumbezoeker (zover die zou bestaan) best ni te super veel in detail moeten gaan of ze horen het hier nog donderen in Keulen :-)
in de thread spoorwegtechniek van een spoorforum mag het toch al wat gedetailleerder zijn :roll: ? ik vind het anders wel interessant :wink:
Steven

Bericht door Steven »

Shrek schreef:
Steven schreef:euh ja ma ik vermoed da we voor de modale forumbezoeker (zover die zou bestaan) best ni te super veel in detail moeten gaan of ze horen het hier nog donderen in Keulen :-)
in de thread spoorwegtechniek van een spoorforum mag het toch al wat gedetailleerder zijn :roll: ? ik vind het anders wel interessant :wink:
ik probeer zoveel mogelijk info te geven, maar ik kan ni altijd in detail gaan omdat ik ook ni alles van buiten weet he en om het dan nog steeds snel terug te vinden is niet altijd even makkelijk, het staat de rest vrij om hier aanvullingen te doen
Elgar

Bericht door Elgar »

Voor de reeks 13: bij werking onder 3000V DC, gaat men via een hakker naar de tussenspanning die 2200 V DC zou bedragen (die tussenspanning legt men dan aan de ondulator aan).
Weet iemand of dit een constante spanning is of is dat zo'n spanning in 'blok'-vorm?
Plaats reactie