
De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Waarom moeten die panto's eigenlijk speciaal voor de NMBS naar binnen gericht staan? 

Re: De nieuwe loks reeks 18
Mogelijks is deze vraag hier in het verleden reeds gesteld, maar wat was er verkeerd aan de originele Taurusneus, zodat deze niet meer verder gebruikt wordt, o.a. bij 'onze' 18 ?
Re: De nieuwe loks reeks 18
De nieuwe neus zou bij ongevallen een betere bescherming bieden voor de treinbestuurder
.

Re: De nieuwe loks reeks 18
ik vond de andere mooiertrainman schreef:Mogelijks is deze vraag hier in het verleden reeds gesteld, maar wat was er verkeerd aan de originele Taurusneus, zodat deze niet meer verder gebruikt wordt, o.a. bij 'onze' 18 ?
misschien is deze neus goedkoper
Re: De nieuwe loks reeks 18
Hallo,
Groeten,
Joris De Mol
Zo staat het toch op de teening van Siemens die ik zag... Overigens staan bij de Traxx ook de panto's naar binnen als het er maar 2 zijn...Trainspotterke schreef:Waarom moeten die panto's eigenlijk speciaal voor de NMBS naar binnen gericht staan?
Groeten,
Joris De Mol
Re: De nieuwe loks reeks 18
Bij traxx staan de gelijkspanningspanto's altijd op plaats 2 en 3 indien de lok uitgerust is voor DC. Indien de lok enkel uitgerust is voor AC staan die ook op 2 en 3.
Indien ze uitgerust wordt voor AC en DC met meer dat 2 panto's staan altijd de DC op 2 en 3 en AC op 1 en 4.
Indien ze uitgerust wordt voor AC en DC met meer dat 2 panto's staan altijd de DC op 2 en 3 en AC op 1 en 4.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Ben zojuist of de eerste HEL18 geklommen hier op de Innotrans in Berlijn. Lok 1860, type ES 64 U4-H, maakt een zeer mooie indruk, al is de afwerking niet helemaal verzorgd. Het ziet er dus idd naar uit dat men de laatste lok weer gaat gebruiken voor proefnemingen, zoals men bij de OBB 1216 050 ook deed. Kleurstelling is tweetoons grijs, met gele cabine en grijze band over beiden geschilderd, met rode en bluawe bies. Dat is dus geen verrassing meer. Beelden zullen vanaf morgen snel verschijnen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Ik had ergens (in een persbericht dacht ik) gelezen dat het type ES 64 U3 zou zijn, naar de 3 mogelijke spanningen: 1.5, 3 en 25 kv.ziemon schreef:Ben zojuist of de eerste HEL18 geklommen hier op de Innotrans in Berlijn. Lok 1860, type ES 64 U4-H, maakt een zeer mooie indruk, al is de afwerking niet helemaal verzorgd. Het ziet er dus idd naar uit dat men de laatste lok weer gaat gebruiken voor proefnemingen, zoals men bij de OBB 1216 050 ook deed. Kleurstelling is tweetoons grijs, met gele cabine en grijze band over beiden geschilderd, met rode en bluawe bies. Dat is dus geen verrassing meer. Beelden zullen vanaf morgen snel verschijnen.
of is men reeds van gedachten veranderd en heeft men er ook 15kV ingestoken?
Re: De nieuwe loks reeks 18
es 64 u4-h staat op de lok zelf vermeld, maar is gewoon een type aanduiding, dat hoeft niet per se te zeggen wat de mogelijkheden nu zijn, meer wat mogelijk zou kunnen zijn. Siemens kan dat natuurlijk ook gewoon lekker zelf kiezen. E183s voor Arriva heten bijvoorbeeld ook ES 64 U4, terwijl ze alleen op dit moment onder wisselspannng kunnen rijden en dus ES 64 U2 zouden moeten heten. Het ka natuurlijk altijd vrij eenvoudig aangepast worden.
Re: De nieuwe loks reeks 18
