De nieuwe loks reeks 18

Alles over reizigerstreinen in België.
Beesty

Re: De nieuwe loks reeks 18

Bericht door Beesty »

Steven schreef:
Shrek schreef:ik denk eigenlijk niet dat de reeks 18 in antwerpen-noord terecht gaat komen. Ze zullen op passagierstreinen gebruikt worden en niet voor goederentreinen :wink:

ze gaan in begin vooral de huidige reeks 13 vervangen en zullen dus voornamelijk op de oost west as van belgie te vinden zijn.
Laat ons dan maar hopen dat er voldoende reserve materieel ter beschikking staat. Er zullen wellicht weer een pak kinderziektes opduiken :roll:
K V B

Bericht door K V B »

Dietrich schreef: Vernieuwing is dat amper he, niemand heeft hier iets tegen de loc zelf (denk ik) maar het gaat hem om de livrei die door de NMBS juist niet vernieuwend is. Grootste voorbeeld is het erop schilderen van roosters terwijl dit eindelijk eens een loc is zonder (eerste keer sinds de reeks 22 ofzo).
Men heeft er eigenlijk geen roosters op geschildert, maar vensters. Beeld je deze loc voor een stam I11 in, en de gedachte achter het zwarte vlak wordt meteen duidelijk. Wat ik niet snap is de blauwe en rode rand boven en onder...
Adler

Bericht door Adler »

K V B schreef:
Dietrich schreef: Vernieuwing is dat amper he, niemand heeft hier iets tegen de loc zelf (denk ik) maar het gaat hem om de livrei die door de NMBS juist niet vernieuwend is. Grootste voorbeeld is het erop schilderen van roosters terwijl dit eindelijk eens een loc is zonder (eerste keer sinds de reeks 22 ofzo).
Men heeft er eigenlijk geen roosters op geschildert, maar vensters. Beeld je deze loc voor een stam I11 in, en de gedachte achter het zwarte vlak wordt meteen duidelijk. Wat ik niet snap is de blauwe en rode rand boven en onder...
Die blauwe en rode streep zijn de huisstijl van de NMBS. Die vind je overal terug.
Kijk maar eens naar een HLE13, die heeft precies hetzelfde kleurschema al is de rode streep daar iets minder opvallend.
Men heeft voor de nieuwe HLE18 dus precies hetzelfde kleurschema genomen als voor de HLE13 hetgeen logisch is.
Of dat nu mooi is, is een andere vraag natuurlijk, maar dat kan dan voor de reeks 13 ook in vraag gesteld worden.
Ook de HLR77 heeft die rode streep, maar daar is dat zwart dan weer donkergrijs.
Laatst gewijzigd door Adler op 25 sep 2008, 11:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Steven

Bericht door Steven »

die blauwe en rode band is een copy van de reeks 13, de kleuren zijn gewoon in zijn geheel een copy van de reeks 13 dus ook de banden in de andere kleuren. moest de kast de vorm hebben van de reeks 13 je zou het verschil niet merken.
Luc

Bericht door Luc »

Foto aanklikken levert groter formaat (1500x1000 px):

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groeten,
Luc

P.s. Een moderator zou ook het initiatief kunnen nemen en de links naar de foto's op photobucket kunnen verwijderen... (hint!)
Steven

Bericht door Steven »

ik kan die links inderdaad verwijderen, maar daarmee zijn de bewuste foto's niet echt weg wat dus een slechte oplossing is. Ik ben van mening dat de persoon die de fout gemaakt heeft ze zelf moet rechtzetten in dit geval en dus zelf moet ingrijpen (zowel link als foto verwijderen). Ik ben hier ook maar een mens en als ik de minste fout van iedereen moet gezien hebben en moet verbeteren dan kan ik hier mijn tent gaan opslaan.
Adler

Bericht door Adler »

Hoeveel panto's heeft die lok nu ? Want op die foto's is dat niet goed te zien.
Luc

Bericht door Luc »

Steven schreef:ik kan die links inderdaad verwijderen, maar daarmee zijn de bewuste foto's niet echt weg wat dus een slechte oplossing is. Ik ben van mening dat de persoon die de fout gemaakt heeft ze zelf moet rechtzetten in dit geval en dus zelf moet ingrijpen (zowel link als foto verwijderen). Ik ben hier ook maar een mens en als ik de minste fout van iedereen moet gezien hebben en moet verbeteren dan kan ik hier mijn tent gaan opslaan.
Het weghalen van de links voorkomt dat anderen die gaan kopiëren. In het geval dat degene die de foto's op photobucket heeft geplaatst ze niet snel verwijderd, is al helemaal niet meer te voorkomen dat ze zonder copyright-informatie gaan rondzwerven.
Adler schreef:Hoeveel panto's heeft die lok nu ? Want op die foto's is dat niet goed te zien.
Twee.
Steven

Bericht door Steven »

dat is jammer genoeg iets boven mijn macht luc, de meeste berichten hier geraken vrij snel op google verspreid en eens ze daar zitten is het wereldwijd. de links hier dan weghalen is simpel dweilen met de kraan open zolang ze op die andere site blijven staan. probleem is dat dit een open forum is en deze site dagelijks door spambots van allerlei aard bezocht word. de googlebot zie ik hier dagelijks langskomen.
Adler

Bericht door Adler »

Luc schreef:
Adler schreef:Hoeveel panto's heeft die lok nu ? Want op die foto's is dat niet goed te zien.
Twee.
Ha maar twee, is dat niet wat raar ?
De 189 heeft bijvoorbeeld heeft 2 panto's voor DC , 1 voor AC 15 kV en 1 voor AC 25 kV.
Dus ik had er hier eigenlijk 3 verwacht (2 DC en 1 AC).
Steven

Bericht door Steven »

Nee hoor niet nodig, de reeks 13 kan het ook aan met twee stroomafnemers. 1DC en 1 AC
Luc

Bericht door Luc »

-
Luc

Bericht door Luc »

Robin schreef:deze had ik geplaatst; <link, zie pagina 8, bericht is vandaag bewerkt)>
in de bijlage bij de pijltjes, is dat niet die nieuwe samenstelling die de NMBS had besteld? die drieledige? achter die 1860
Wel alle ***, verwijderd de ene ze van photobucket, komt prompt de andere en zet ze hier on-line zonder copyright. :evil: :evil: :evil: :evil:
Robin

Bericht door Robin »

Luc schreef:
Robin schreef:deze had ik geplaatst; <link, zie pagina 8, bericht is vandaag bewerkt)>
in de bijlage bij de pijltjes, is dat niet die nieuwe samenstelling die de NMBS had besteld? die drieledige? achter die 1860
Wel alle ***, verwijderd de ene ze van photobucket, komt prompt de andere en zet ze hier on-line zonder copyright. :evil: :evil: :evil: :evil:
ze is toch trug weg?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stijn014

Bericht door Stijn014 »

De kleurstelling lijkt heel erg op die van de stuurstanden van de gemoderniseerde M5's
Plaats reactie