spam

Alles over de werking van het forum, de software enz.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

spam

Bericht door treinbruno »

de laatste tijd irriteerd die spam mij hier redelijk erg :evil:

maar waarom quoten jullie een spam bericht, dan wordt de spam 2 keer weergegeven...
is dat beter?
klik toch gewoon op dat uitroeptekentje rechtsboven ofzo...


kan er trouwens geen bijkomende admin gemaakt worden?
Afbeelding
Wover

Re: spam

Bericht door Wover »

Een admin is niet echt een duurzame oplossing he ;).

Beter zou zijn om zelf een spamfilter te ontwerpen, bv met een unieke vraag. Aangezien dat uniek is voor dit forum is het dan onmogelijk voor bots om daarop te antwoorden...

De zwakte van de algemene spamfilters is dat eens gekraakt, zeer veel fora er last van zullen krijgen...

Ik had er al een pm naar Schaap voor gestuurd, maar heb er helaas nog geen antwoord op gekregen.
Dietrich

Re: spam

Bericht door Dietrich »

Inderdaad, bepaalde mensen vinden het blijkbaar nodig hierop te reageren, doch al meermaals opgemerkt dat reageren erop geen zin heeft, dit trekt alleen maar de aandacht naar die berichten. :!:
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: spam

Bericht door Accelerat »

Ik heb forums gehad met de unieke vraag "Bent u een mens?" en dat werkt echt. :P
Dietrich

Re: spam

Bericht door Dietrich »

Ken er zelfs één waar de vraag is: "bestaat het Atomium uit bollen of kubussen?". Uiteraard werkt dat, aangezien die bots onmogelijk alle antwoorden kunnen weten, en al zeker niet in het Nederlands. Indien toch: vraag en antwoord aanpassen.
Bartjedj

Re: spam

Bericht door Bartjedj »

Ook een vaakgebruikte techniek is de cijfercode. Hierbij wordt een afbeelding weergegeven en moet de aanmelder die cijfers in een veld typen.

BDJ
Thieskes

Re: spam

Bericht door Thieskes »

Bartjedj schreef:Ook een vaakgebruikte techniek is de cijfercode. Hierbij wordt een afbeelding weergegeven en moet de aanmelder die cijfers in een veld typen.

BDJ
en bij somige fora worden er zulke verminkte letter/cijfer codes gevraag dat je een keer of 5 moet proberen voor het bericht/topic geplaatst kan worden
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: spam

Bericht door Shrek »

Bartjedj schreef:Ook een vaakgebruikte techniek is de cijfercode.
ik denk dat het bij beveiliging er juist om gaat om iets uniek te maken, dingen die iedereen heeft worden snel gevonden :)
DD

Re: spam

Bericht door DD »

Steven laat het blijkbaar een beetje op zijn beloop.
Dietrich

Re: spam

Bericht door Dietrich »

Meeste mensen moeten gaan werken ook hé.
Presario

Re: spam

Bericht door Presario »

DD schreef:Steven laat het blijkbaar een beetje op zijn beloop.
Deze opmerking vind ik persoonlijk niet kunnen. Steven steekt heel wat zijn vrije tijd in dit forum en dan zo een opmerking :? ? De spam is er nu eenmaal, hij kan enkel maar een bepaalde bot verwijderen van het forum en wachten op de volgende. Ik zit nog op andere fora waar de spam bots in veel groter aantal zijn hoor. Alsjeblief zulke opmerkingen niet meer, het gaat hier niet over een professioneel forum maar een forum waar heel wat mensen, na of voor hun dagtaak, heel wat tijd insteken om dit draaiende te houden.
Wover

Re: spam

Bericht door Wover »

Ik vind ook dat Steven juist een pluim verdient voor het werk dat hij in dit forum steekt ;).

Het is dan ook heel jammer dat sommige leden het soms een beetje misbruiken (domme, nutteloze posts, afbeeldingen posten die niet van zichzelf zijn) waardoor het forum een heel slecht imago krijgt.
Onlangs nog stuurde ik iemand door naar hier vanop het BTTB forum, en daar reageerde iemand op met de mededeling dat dit het slechtste treinforum was...

De leden maken het forum, en ondanks dat er vaak interessant nieuws en interessante reportages te lezen zijn, verdwijnen die in de grijze massa van nutteloze topics en posts...

Mijn excuses als mensen zich hierdoor aangevallen voelen, ik denk dat het ook zal overkomen als "de pot verwijt de ketel...", aangezien ik mij in het verleden ook soms wel mispakt heb, maar toch: let er een beetje op, dit is geen chatbox ;).

Groetjes,

Wout
Dietrich

Re: spam

Bericht door Dietrich »

Ik zou dit zeker niet het slechtste forum noemen, al zeker niet over dit onderwerp. Heb zelfs de indruk dat de meeste informatie/nieuws hier het snelst verschijnt en zelfs geciteerd wordt door de andere zelfverklaarde betere forums.

Al stoor ik mij hier soms wel aan de overbodige opmerkingen en signatures (die gelukkig uit te schakelen vallen).

De spam is een alomtegenwoordig probleem, hiervoor zou er extra beveiliging moeten komen op phpBB.
Wover

Re: spam

Bericht door Wover »

Die woorden komen ook niet van mij he ;). Ik ben het ook grotendeels eens met u. Er zijn veel goede berichten die ik interessant vind, maar helaas zijn er bijna evenveel berichten waar ik geen boodschap aan heb...
Dietrich

Re: spam

Bericht door Dietrich »

Wover schreef:Die woorden komen ook niet van mij he ;)
Dat weet ik. :)
Plaats reactie