stationsnaambordjes
Re: stationsnaambordjes
heeft er niet mee te makenFles schreef:Bordjes mollen he? Stelletje terroristen

Nou, vertel het me maar dan
Ik ken Schmitten als een gewoon station in Zwitserland, aan de lijn tussen Fribourg en Bern. Daar is dit ook toch? 

Deze plaats is te zoeken in het kanton Graubunden en je zal er vermoedelijk iets info over terugvinden op de site van de Unesco
.

Eerder historisch dan hilarisch. Voor de mensen die het spoorleven bij de RhB een beetje volgen is algemeen geweten dat de Albullalijn en de Berninalijn erkend zijn als werelderfgoed door Unesco. Nu was het zo dat er afgelopen weekend hiervoor een feestprogramma was opgesteld (op meerdere plaatsen langs beide lijnen). Heel het weekend stond in thema van deze erkenning door Unesco. Hiervoor was er een speciale halte Shmitten gemaakt vanwaar je heel snel naar het fotopunt kan om de Landwasserviadukt op foto te zetten. Alles was voorzien een tijdelijk perron met tijdelijk perronbord en een tijdelijk bank. Aangezien wij tijdens onze vakantie het kanton graubünden niet hebben verlaten (uitgezonderd onze heen en terugreis en een dagje de grens over in Italië) kon het enkel daar gelegen zijn he
.

Ah okee, dank je. Het is me duidelijk
Moet een leuk evenement geweest zijn dan!

Moet een leuk evenement geweest zijn dan!

Je hebt inderdaad Brussel-Zuid en Brussel-Noord, maar in België wordt ook veel het twee deel van de stationsnaam tussen haakjes geplaatst: Brussel (Kongres), Jambes (Est), Machelen (Brabant), ...